{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Hvor ofte skifter i kattegrus {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killing på 13 uger, og han bruger Catsan kattegrus.

Det er smart da det absorberer urin, men det gør også at der ikke opstår klumper som kan fjernes.

Men derfor mit spørgsmål. Er der nogen af jer der bruger det som kan svare på hvor ofte i skifter det? Det er jo ikke helt billigt, så synes at anbefalingen om 1 gang om ugen at tømme kattebakken helt og fylde nyt sand i, lyder af rigtig meget.

Jeg fjerner selvfølgelig afføring dagligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte skifter i kattegrus
  • #1   19. jul 2023 jeg skifter aldrig grus
    renser, og fylder efter med grus efter behov

    det er jo derfor man køber klumpende grus. det er ikke meningen at man skal smide det ud.


  • #2   19. jul 2023 Har aldrig brugt Catsan, som du omtaler, men har hørt at det anbefales til killinger, netop fordi det ikke klumper, og der derfor ikke er lige så store konsekvenser, hvis killingerne spiser lidt grus.
    Jeg bruger klumpende grus (Classic uden duft fra Zooplus) og som Anja skriver er der ikke nødvendigt at gøre andet end at fjerne klumper og afføring. Alligevel oplever jeg i Tinkas 2 bakker lidt "duft" med tiden, så jeg tømmer helt for grus og vasker bakkerne i Rodalon ca. hvert halve år, og skyller/tørrer bakkerne inden dee fyldes med nyt rent grus.


  • #3   20. jul 2023 Det er rigtigt, at ikke klumpende grus, anbefales til små killinger, fordi de kan finde på at spise det, men det stadie er din killing langt ud over.
    Jeg har forsøgt mig med krystaller og ikke klumpende grus og med træpiller+ klumpende træ kattegrus, og jeg vender altid tilbage til fint klumpende grus, det er lettest at arbejde med, og bliver slæbt mindre rundt, og køber noget som ikke støver ret meget.
    Ja jeg skifter også kun alt ud, hvis bakken trænger til en ordentlig vask, og det sker sjældent, hvis man har dybt grus, holder det godt rent dagligt, og jævnlig tager kanterne ( det bruger jeg baby vådservietter til), så er det bare at fylde mere oven i.
    Jeg foretrækker fint grund med kul/Carbon, jeg tåler ikke dem med duft, og har også haft en kat, som ikke tålte det som var i dem med duft.


  • #4   20. jul 2023 Jeg bruger klumpende kattegrus og skifter kun, når jeg synes, at gruset bliver for mørkt. Catsan bruger jeg kun til helt små killinger 3-8 uger, og da skifter vi dagligt.

  • #5   20. jul 2023 Vi bruger den her til Indi Bob. Den lugter kun lige når han har brug det, og så er lugten væk igen. Det klumper, og skifter vel grus hver anden/tredje måned smiley

    profilbillede
  • #6   23. jul 2023 Jeg bruger Tigerino klumpende grus uden parfume fra Zoolplus. Jeg tømmer helt og gør bakkerne rene en gang om måneden.

Kommentér på:
Hvor ofte skifter i kattegrus

Annonce