{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

Charlotte O
Charlotte O
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Killing med influenza. {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg har købt mig en killing som ikke er helt rask.
Jeg glemte nok at bruge min sunde fornuft.
Men nu er han her og han er skøn.

Han blev vaccineret dagen før jeg hentede ham - og Dyrelægen skulle nok ikke have vaccineret ham - for han var ikke på toppen.
Så de første 2 dage lå han bare og sov og kastede op smiley men derefter livede han op igen.

Jeg havde ham hos vores egen Dyrelæge 3 dag vi havde ham fordi jeg opdagede øremider på ham. Hans ene øje løber og han nyser lidt så Dyrelægen sagde han havde influenza.
Så han behandlede forbyggende med antibiotika.
Nu 14 dage efter nyser han stadig lidt og hans øje løber endnu. - han er ellers glad og har appetit. - han har på intet tidspunkt nyst og "hostet" meget - men synes ikke det er blevet mindre på de 14 dage.

Hvor længe kan den influenza mon vare?

Det skal siges at han nok er lidt mere svag end andre killinger da han er/var lidt underernæret. - men det skal vi nok få lavet om på smiley

Vi skal til dyrelægen igen imorgen - men satser ikke på at dyrelægen vil vaccinere ham når han endnu ikke er helt på toppen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing med influenza.
  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#4   2. okt 2014 Ja helt enig i at jeg valgte med hjertet og ikke fornuften.
    Men jeg "opdagede" faktisk først disse ting da vi fik ham hjem - han var jo som sagt sløj efter vaccinen - men næsen og hosten er der endnu.
    Altså han virker ikke syg - og han nyser måske 10 gange på en dag. Så han er jo heller ikke hårdt ramt hvad det angår.

Ja jeg frygter da også lidt at det kan blive ved med at blusse op. - men synes da at han skal have en chance - for han kan vel også blive helt rask ikke? Eller hvertfald ikke få symptomer på det mere. ?

Det at han er underernæret skal vi nok få lavet om på så han bliver stærk. smiley

Det værste er nok at den opdrætter kan fortsætte med at sælge syge katte smiley
    Jeg Har fået mine 2500 kr tilbage. - men i virkeligheden burde hun jo stoppes.
    Han er norsk skovkat med stamtavle.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#5   2. okt 2014 Jeg vil lige tilføje at adfærdsmæssigt er han helt normal.
    Han er blevet behandlet pænt og haft massere af menneske kontakt.

Jeg tror simpelthen bare ikke opdrætter kunne følge med og havde midler til at komme alle "sygdomme" til livs.
    Han er vokset op med 20 andre katte så der kommer vel noget til engang imellem der kræver behandling hos dem.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #9   2. okt 2014 Lubas hvor læser du de sanktioner henne??
    Man kan ikke sende noget som helst til stamtavle registeret og få smidt opdrætter ud og slettet stamnavn.
    Stamnavn er forever og længe efter din død.
    Det er privat ejendom og kan kun slettes såfremt man selv ønsker det elelr overgår til at opdrætte i en ikke fife organisation smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#11   2. okt 2014 Hvor læser du det henne??
    Man får ikke frataget stamtavle men bliver hindret i at søge ex. Stamtavler hvis man ikke overholder reglerne flere gange. En Førstegangs forseelse bliver ikke automatisk straffet som du beskriver.
    Men smid et link til hvor du læser det henne smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#12   2. okt 2014 Stamnavn selvfølgelig bliver ikke frataget.
    Det er stadig en privat ejendom uanset hvad.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#14   2. okt 2014 Sludder eller fejlopfattet

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#16   2. okt 2014 Jeg har ikke så meget forstand på det med stamtavler.
    Men det er Felis Danica også en "klub" der hed jyrak.

Altså man kan jo heller ikke se på ham han er syg. Han opfører sig normalt og spiser og drikker.
    Han nyser lidt og hans ene øje løber.
    Jeg håber selvfølgelig at han bedre kan kæmpe imod når han får lidt mere sul på kroppen og bliver lidt stærkere.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#17   2. okt 2014 Felis danica er hovedorganisationen som har 4 medlemmer, alle klubber JYRAK; DARAK; RACEKATTEN OG KATTEKLUBBEN

Måske du kunne prøve med L lysin til at styrke hans immunsystem smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#19   2. okt 2014 SLAP nu af Lubas, man klager ikke bare til klubben, man starter med at kontakte opdrætter hvis man mener der er noget galt.
    Du kontakter jo heller ikke bilfabrikanten hvis din bil er i stykker, men derimod forhandleren. smiley

Det er lige præcis sådanne holdninger som du ligger for dagen der gør det rigtig træls at være opdrætter og måske også derfor nogen vælger at opdrætte uden stamtavler smiley

• #20   2. okt 2014 Hvor er det øv for dig at du har fået en syg killing..

Rask bliver han jo aldrig, men han kan blive symptomfri som også Jesper siger..
    Katteinfluenza er heldigvis ikke verdens undergang, masser af katte lever et langt og godt liv med sygdommen som jo så blot skal medicineres ved udbrud, i nogle tilfælde skal der tages lidt hensyn til katten da udbrud kan trickes af stress som Jesper også nævner.

For dig lige nu gælder det jo om at give hans immunforsvar et kick, så han bedre kan modstå alt andet, så få hans vægt i balance og sørg for en rolig og forudsigelig hverdag så han ikke stresser..

• #21   2. okt 2014 Nu er det sådan at FD har nedlagt sit klagenævn, så al klage skal gå igennem Forbrugerrådet.
    En ting er sikkert og det at at må ikke udlevere en syg killing, men hvis killingen er blevet vaccineret dagen før flytning og ikke har vist symptomer på sygdom, ja så kan en vaccination og flytning tricke en evt. sygdom som ligger og lurer.

Jeg ville som opdrætter aldrig flytte en killing som lige var blevet vaccineret.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#22   2. okt 2014 Jeg kontaktede hendes Dyrelæge på 2.dagen - og først der blev jeg opmærksom på at han havde behandlet den for "forkølelse" og øjenbetændelse.
    Jeg anede ikke at den havde været på antibiotika få dage inden jeg hentede den.

Jeg blev faktisk slet ikke oplyst den havde fejlet noget.
    Og at dyrelægen så vælger at vaccinere den selvom den har influenza gjorde det hvertfald ikke bedre.
    Det eneste der bekymrer mig er at jeg tror måske generelt at de killinger der kommer derfra ikke er helt ok.
    For jeg tror ikke et sekund på at hun har midlerne til at behandle alle sine 20 katte for øremider og hvad de ellers kan have.
    Så jeg tror lidt de er i en ond cirkel af sygdom.

• #23   2. okt 2014 Det er en dårlig dyrlæge der vaccinerer en syg killing smiley

• #24   2. okt 2014 Jeg forstår slet ikke at en dyrlæge vil vaccinere en at der er syg, det bør de slet ikke gøre..

Og jeg tror du har ret der er flere af hendes katte der ikke er ok, og det er jo slet ikke ok at hun lukker øjnene for det..

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#25   2. okt 2014 Men egen Dyrelæge sagde også at den slet ikke skulle have været vaccineret.
    For den havde et par rigtig trælse dage bagefter. smiley

Men ja - hun tilbød også at tage ham tilbage. - men vi har allesammen knyttet os til ham.
    Og han er faldet så godt til smiley
    Han er helt fantastisk fordi han er lidt frygtløs - og ikke engang når min datter på 2 1/2 løber og larmer biver han skræmt.

• #27   2. okt 2014 1. man vaccinerer ikke en sløj killing - men vides det med sikkerhed den var det?
    2. man udleverer ikke en killing dagen efter den er vaccineret

Når opdrætter ikke har sat sig ind i sagerne ville det have været rart køber havde gjort det.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#29   2. okt 2014 Det skulle heller ikke som opdrætter være nødvendigt at tro det værste om sine killingekøbere hvis der skulle være noget i vejen, eller frygte klagesager i hobetal for hvor stoppet det??
    Perfektionist eller ej.
    Men det finder du nok ud af når du engang får gang i dit eget opdræt.
    Indtil da synes jeg du måske skulle overveje at der er flere nuancer i livet end sort/hvid og at klage ikke nødvendigvis er vejen frem.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#30   2. okt 2014 Jeg er faktisk enig med Lubas.

Nu kostede denne killing "kun" 2500.
    Men jeg forventede da at forholdene var iorden nu hun var registrerer opdrætter.

Bare lige for at uddybe at min fornuft slog fra.
    Da jeg trådte ind af døren i hendes køkken blev jeg mødt af meget beskidte forhold.
    Man kunne godt se OG LUGTE at der boede mange katte.
    Hun havde lukket de fleste katte væk, så der kun var 2 killinger og deres mor.
    Moren så fin ud- men begge killinger var tynde.
    Jeg nåede at tænke "hvorfor sker det her altid for mig" - for jeg ved jo godt jeg ikke bare kan gå igen uden at hjælpe den killing.
    Jeg vidste ikke den var syg- men jeg kunne godt se den var lidt skravlet.

Jeg synes faktisk det er grotesk at hun sælger katte med tavler. For den tavle bør da udvise proffesionisme og tryghed - men i dette tilfælde er det stik modsat.
    Hun gav mig en "madpakke" med whiskas mad !! Hun bør også vide hvad katte skal have at spise.
    Hun undlod at fortælle mig at alle killinger har været i behandling for flere ting.
    Hendes Dyrelæge er 80 år gammel - og han kører tydeligvis bare på rutinen - han har krydset at han har kigget dem i ørene- men han overså øremider ?!

Jeg er sikker på vores killing AIKO nok skal blive god igen - men det er da en ærgelig start.
    Min fornuft skriger jeg skal levere ham tilbage - men jeg kan ikke sende ham tilbage til de forhold. smiley

Men tro mig - hun bør ikke være opdrætter - hun har ikke fortjent at bruge deres navn.

• #31   2. okt 2014 Det lyder ærligtalt ikke som det bedste opdræt smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#32   2. okt 2014 Det er det heller ikke.

Da jeg snakkede med hendes Dyrelæge sagde han ordret.
    "Når der er så mange katte under samme tag og under de forhold- så kan influenza og øremider ikke undgås"

Og jeg fik kun mine penge tilbage fordi jeg blev ved med at spolere handler for hende. - hver gang en interesseret skrev på hendes annonce diverse steder kontaktede jeg dem og fortalte om killingernes tilstand.
    Så jeg fik ikke mine penge tilbage fordi hun var sød - men fordi hun blev ret træt af mig.

• #33   2. okt 2014 smiley

• #34   2. okt 2014 Hold kæft jeg er glad for jeg ikke opdrætter mere.

Noget af de mest utaknemmelige er kloge og bedrevidende købere ...

Gammel dyrlæge eller ej - han har ret mange dyr under samme tag - så ses der virus, sådan er det og sådan har det altid været.

Hvis forholdene er som de beskrives - helt ærlig er der kun en der har kvajet sig og det er køber

• #35   2. okt 2014 Så du kørte chikane imod opdrætter til du fik katten gratis :S

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#37   3. okt 2014 Ja jeg forlangte at få mine penge tilbage. - eller et afslag i prisen.
    Hendes tilbud var at tage ham tilbage og aflive ham.

Når hun bevidst ikke informerer interesserede i at killingerne ikke er raske. ?
    Hun burde da have fortalt mig at han havde været i antibiotisk behandling få dage inden jeg henter ham?!
    Og med hendes erfaring ved hun da også at en svag killing ikke skal vaccineres.
    Da jeg havde haft han i 3 dage tog jeg ham til dyrelægen og det kostede mig 850 kr - vi skal afsted igen idag.

Så jeg forlangte at hun som minimum betalte for denne omgang hos dyrelægen da katten ikke var frisk da hun gav den til mig.

Da hun så begyndte at sige at jeg bare kunne komme med den, så ville hun aflive den - så fik jeg nok!
    Og ja, så advarede jeg de andre om situationen - for i hendes annonce stod der intet om at kattene havde øremider- lopper - influenza.

Måske det var streng af mig - men synes sku heller ikke hun behandlede mig ordentligt når hun ikke fortalte mig om killingens tilstand.

• #38   3. okt 2014 Nej opdrætter skulle ikke ha' udleveret killingen, det kan vi godt blive enige om.

Men helt ærligt...... køber er selv uden om det her !
    Man får tudet ørerne fulde om at man skal lade være med at købe hvis man ikke syntes forholdene er gode nok, hvis killingerne/kattene ser syge ud o.s.v.

Sælger har givet penge tilbage og tilbudt at tage killingen hjem, og alligevel beholder køber katten OG brokker sig ?

Du har ikke en chance ved at klage, da du har sagt nej til at opdrætter vil afhjælpe dit problem !

Og sådanne købere er dem vi opdrættere advarer hinanden mod !

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#39   3. okt 2014 Nej opdrætter tilbød at aflive katten - jeg bad bare om at få refunderet den her dyrelægeregning.
    Men hun valgte så at refundere hele beløbet. Men ikke af venlighed.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#40   3. okt 2014 Iflg købeloven har man fraskrevet sig retten tilsat få godtgjort dyrlægeudgifter hvis man tager til dyrlægen uden først at have givet opdrætter mulighed for at "rette" fejlen.
    Her vælger køber at takke nej til opdrætter tilbud om at returnere "varen" hvorfor det er opdrætter gode vilje at refundere købsprisen alligevel og lade killingen blive hos køber.
    Enig i at man ikke skal sælge syge dyr, men ligefrem at chikanere i annoncerne der går min grænse.
    Jeg ved ikke hvordan du selv ville have det hvis billedet nu var modsat

• #42   3. okt 2014 Jamen opdrætter har stadig tilbudt dig at afhjælpe dit problem, og det har du sagt nej til !
    Om det så er at aflive katten eller hvad hun nu ville gøre, hun ville afhjælpe og det har du afslået....

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#43   3. okt 2014 Jeg er helt indforstået med at mange katte ikke dufter at blomster.
    - det har var nok lidt over grænsen.

Jeg havde et spørgsmål til influenza - ikke til hvad jeg har gjort i forhold til opdrætter.
    Hvorfor skal jeg behandle hende pænt når hun ikke behandlede mig pænt ?
    Ja hun tilbød at aflive katten -
    Beklager mit hjerte ikke er af sten - men jeg kunne ikke aflevere katten til samme forhold.
    I siger det er min fejl - men i virkeligheden var det jo hendes fejl at sælge en syg killing til mig.
    Hun må gerne lyve og glemme at fortælle den er syg - ?
    Men jeg må ikke fortælle andre der er ved at hoppe i samme fælde om situationen ?

• #44   3. okt 2014 Jeg har på intet tidspunkt sagt at det er ok at aflevere en killing der er syg, tværtigmod, men at du burde have brugt din sunde fornuft smiley

Vend den om..... Hvis nu alle brugte deres sunde fornuft, så ville opdrætter ikke kunne have solgt noget og det ville jo være straf i sig selv. Hvis alle købere syntes det er synd for kattene og køber der, jamen så vil opdrætter bare forsætte og lave flere killinger, og så forsætter problemet smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#46   3. okt 2014 Nej det er det IKKE hvis man påberåber sig erstatningsret !!!
    Man kan ikke forvente godtgørelse hvis man selv har afvist sælgers læsningsforslag på problemet, her at tage killingen retur og aflive den.
    Så påtager man sig selv forpligtigelsen fremadrettet.
    Købeloven har talt sit klare sprog.

• #47   3. okt 2014 Nej Lubas, køber har lagt som hun har redt. Der er intet at komme efter dersom sælger har betalt penge tilbage OG tilbudt at tage killingen retur !

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #48   3. okt 2014 Hmmmm - nu er vi der igen.
    TS får svar på alt muligt andet, end det spørgsmålet oprindeligt gik ud på - og får nogle grundige verbale tæv med i købet. Hun spurgte jo faktisk ikke om det var ok, det der var sket, men kun om varigheden på influenza.
    Kan I ikke skrue ned for jeres trang til at fortælle hvad der er rigtigt og forkert med mindre I bliver spurgt?

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#49   3. okt 2014 Nu er det jo svært at lade ukomnenteret når det kommer åbenlyse forkerte oplysninger om købers rettigheder allerede tidligt i tråden smiley

• #50   3. okt 2014 Varighed kan man ikke bedømme via en PC - ej heller hvad type af virus det er.

Derudover afhænger det af killingens generelle sundhedsstatus og immunforsvar.

Ingen har en krystalkugle der giver svaret - den der kommer nærmest er dyrlægen der har set killingen.

• #52   3. okt 2014 Du er nød til at få testet killingen for hvad den fejler. Det kan jo være alt muligt. jeg har også dummet mig og tog en killing gennem en veninde der havde undladt at fortælle en del. Der var nysen og snask i øjnene. Det blev ordnet med en lang kur med øjendråber og anden medicin. Ærgeligt at få sådan en killing men jeg har jo selv prøvet at dumme mig. I dag er jeg da glad for at Silla ikke går med 3 fertile han katte osv og hun har det fint.. Det er jo også et eller andet sted ens eget ansvar at bruge sin sunde fornuft. smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#54   3. okt 2014 Det mest positive er at Aiko har det godt.
    Han opfører sig som en killing skal.

Dyrelægen ville dog vente med at vaccinere ham til han var helt på toppen.
    Så næste gang vi besøger ham - får han hele pakken.

Vaccine, chip, kastreres og hvad der ellers hører til.
    Så lige nu gælder det om at få ham i fin stand så han bliver stærkere - og forkæle ham smiley

• #55   3. okt 2014 Lyder fornuftigt Charlotte..

Får vi et billede af den dejlige dreng?? smiley :) smiley
    Skal han ikke have en profil her??

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #58   3. okt 2014 <b>Jeg må venligst bede om at man holder sig til trådstarters spørgsmål
    "Hvor længe kan den influenza mon vare?" mm. Tak</b>

• #60   3. okt 2014 Charlotte O - Når nu du er "kommet til" at købe en syg killing, så kan jeg ikke andet end at glæde mig over, at du tager ansvaret for at få ham behandlet, i stedet for at sende ham tilbage til aflivning.

Jeg har ingen erfaring med katteinfluenza, ej heller med at købe killing, og kender intet til reglerne. Men når en registreret opdrætter tilsyneladende ikke har styr på sagerne, men (mod bedre vidende (?)) lader syge killinger vaccinere, sælger dem syge, og undlader at informere køber om det, så kan det vel ikke være for galt at henvende sig til "opdrætterklubben" (jeg ved ikke engang hvad det hedder), som vel må kunne henstille til opdrætteren om at få forholdene i orden - ikke mindst af hensyn til killingerne. Det kunne jo godt lyde til, at opdrætter af en eller anden grund ikke evner at opdrætte forsvarligt.

Nå, det var vist forbudt snak smiley Held og lykke med at få killingen fit og fedet op smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#61   6. okt 2014 Lige for at vise herligheden. smiley
    Han har taget 400 gram på, på bare 14 dage.
    Så han ser ikke spor tynd ud mere.

Hans pels er blevet pænere - ikke nær så pjusket og meget mere blød.
    -man kan stadig mærke hans knogler lidt tydeligt - men han ser bestemt ikke forsømt ud mere smiley

profilbillede
  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#62   6. okt 2014 smiley

profilbillede
  • #63   6. okt 2014 Dejlig opdatering smiley .

Missen ser forresten rigtig sød ud, og sikke en dejlig farve hans pels er smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#64   6. okt 2014 smiley
    Ja han er vidst nok blå i katte verden. - den der specielle grå. - det har jeg hvertfald ladet mig fortælle.
    Det er svært at fange farven på et billede.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#65   6. okt 2014 Nu har jeg ikke forstand på de farver og mønstre.
    Men kan det passe han er en blå makrel tabby?

• #66   6. okt 2014 Jeg aner ikke hvad farven hedder, men på billedet er det i hvert fald en lækker farve synes jeg. smiley
    For at se om han er makreltabby skal du nok lige poste nogle billeder, hvor man kan se hans striber.

• #67   6. okt 2014 Du kan se i hans stamtavle, hvad farven kaldes. smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#68   6. okt 2014 Aiko hader at få taget billeder smiley

profilbillede
  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#69   6. okt 2014 Har ikke fået hans stamtavle endnu.
    Den blev bestilt samme dag jeg hentede ham.

Den kommer nok lige pludselig smiley

• #70   6. okt 2014 Normalt skal stamtavler være bestilt, inden de fylder 12 uger, ellers koster de mere. smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#71   6. okt 2014 Ja.
    Jeg opdagede også at hans fødselsdag var rykket en enkelt dag på kontrakten.
    - og hun skrev under med den 29 september på trods af det kun var den 28.
    Men ellers ville hun sælge ham da han var 11 uger og 6 dage.

Så det er jo egentlig også snyd.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#72   6. okt 2014 Hov den 28 og 29 passer ikke.

Men bare for at vise at hun underskrev som om det var dagen efter smiley

• #73   6. okt 2014 Har som nævnt ikke forstand på hvad man kalder mønstre og farver, men de fine striber der, må vist være makrelstriber. smiley

• #75   6. okt 2014 Hvor er han da sød smiley

Jeg syntes det lyder mærkeligt at stamtavlen ikke var bestilt for længst, er det ikke normen at man får stamtavlen med sammen med katten???

Jeg kan da frygte lidt at du slet ikke får en stamtavle smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#76   6. okt 2014 Jeg fik en udskrift af en mail som var en kvittering på at hun havde bestilt 4 stamtavler.
    Så jeg håber den dukker op.

• #77   6. okt 2014 Det er lidt forskelligt, hvornår man søger stamtavler. Den sidste jeg har søgt, har jeg søgt lidt sent, da hun efterlignede sin far og skiftede øjenfarve sent. Ja, faktisk så sent, at jeg måtte "gætte" mig til, hvilken farve de ville få, da jeg søgte om stamtavlen.

Det kan være svært at se tidligt.

• #78   6. okt 2014 Men på katten her kan de ikke have været problemet, da det kun er hvide katte, og katte der har meget hvidt, at øjenfarven skal fremgå af stamtavlen. smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#79   7. okt 2014 Jeg har lige et tillægsspørgsmål. smiley

Jeg har lige opdaget at han har nogle (tror jeg) hævede lymfe kirtler - der er 2 på halsen og en oppe ved hans øre.

Virker kattes lymfekirtler som menneskers? For så giver det jo god menning af de er lidt forstørrede.
    Alment har han det jo fint - men hans krop kæmper nok stadig lidt med den omgang.
    Han er også ved at skifte tænder.

Når jeg googler det får jeg nogle grimme diagnoser frem smiley så ville lige høre jer om det også kan være harmløst.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #80   7. okt 2014 Hej Charlotte....De hævede lymfeknuder kan måske være fordi din kat har tandkødsbetændelse, det kan de godt have når de er ved at skifte tænder.

Min kat havde også en knude ved halsen, det var på grund af han havde lidt tandkødsbetændelse. så han fik noget antibiotika og knuden gik væk.

Men hellere være på den sikker side og lade en dyrlæge lige kikke på de knuder. smiley

Kommentér på:
Killing med influenza.

Annonce