1.497 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Hjælp ! min kat har ændret adfærd Hjælp ! min kat har ændret adfærd
Skal jeg aflive min 7 år gamle hunkat ?
Hun vil ikke længere være inde, men bor nærmest i sit kattehus på terrassen !
har prøvet at bære hende ind og holdt hende inde, med det resultat at hun nu har besørget både i seng, sofa og i nogle tæpper ! Selv om hun har sin kattebakke !
Er der nogen der ved hvorfor en kat ændrer adfærd på den her måde ??? Alt er som det plejer at være !
m.v.h." cociosmor "
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 17 Katte: 8 Emner: 48 Svar: 673
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det er jo klart at når du tvinger hende til at være inde mod hendes vilje at så vil hun gøre alt hvad hun kan for at fortælle dig at hun er frustreret og u tilfreds, det er det ikke noget mærkeligt i..
Men jeg tænker der må jo være en årsag til hun hellere vil være ude ind inde i varmen, har i fået en ny kat, nye møbler, børn i huset, er der sket nogen som helst ændringer på det sidste, små som store som kan gøre at hun ikke føler sig tryg/ tilpas i huset?? Katte kan jo være sære og hvis de ikke er tilfredse med små som store ændringer så trækker de sig, særligt hvis de har muligheden for at forsvinde udenfor, de vil holde sig tæt på fødekilden men det er også det eneste..
Hvis hun ikke er syg, altså få hende dyrlæge tjekket, men hvis hun intet fejler så ser jeg ingen grund til at aflive hende, så lad hende leve udendørslivet som hun ønsker giv hende muligheden for at komme ind hvis hun har lyst og accepter at du har en kat der har sin egen mening, man kan ikke tvinge en kat til at blive hvis den ønsker at flytte, det er det der gør katten så særlig at den er egenrådig
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Et dyrlægebesøg skader aldrig men tror egentlig bare at katten er tilfreds udenfor
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Vil hun slet ikke være inde på noget tidspunkt ? Det er godt nok lidt mystisk hvis det er sket meget pludseligt og jeg vil så lige tilføje at min aldrig besørger indendørs . De har bakker men bruger den først til vinter.. Jeg har aldrig hørt om at man aflivede en rask kat bare fordi de ville være ude. Er det et problem den er ude.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Er der kommet en ny kat i hjemmet eller er der flere katte i hjemmet som hun ikke kan enes med?
Er der blevet flytte lidt rundt på møblerne eller andet nyt i hjemmet?
Er der en kattelem, som en fremmet kat er kommet igennem ind i huset.?
Kan hun havde smerter siden hun "gemmer" sig og ikke vil ind, En ændret adfærd er ofte smerter eller det jeg har skrevet øverst.
Kan hun have en urinvejsbetændelse, det er meget smertefuldt.?
Kan hun have tandkødsbetændelse, det er meget smertefuldt.?
Kan hun have en byld fra en slåskamp et sted på kroppen som smerter hende?
Der kan være såå mange ting til at en kat ændre adfærd, så det ville være en god ting, at lade dyrlægen kikke på din kat.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
En helt anden ting er at naboen har klaget over at hun er agressiv og overfalder hendes kat !
Det er ikke så rart men OK ! Katte har jo deres territorier og deres kat kom senere -
Nå men under alle omstændigheder tager jeg hende snarest til dyrlæge igen !
Så må vi se !
Endnu en gang tak til alle jer som svarede på mit indlæg !
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det kan jo også være at når kulden kommer nærmere at hun så vil begynde at komme ind af sig selv, men det kræver jo at i har en kattelem så hun selv bestemmer om hun vil være inde eller ude..
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Hjælp ! min kat har ændret adfærd