{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Louise Lenea J
Louise Lenea J
Tilmeldt:
10. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hankat strinter hos nabo {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Håber på nogen gode råd til en meget fortvivlet katteejer.

Min hankat på 2,5 år har efterhånden gjort sig meget upopulær hos naboen. Vi bor i et rækkehus kvarter. Garfield har altid været fremme i skoene og ret fræk. Han går ind til folk som det passer ham. Særligt hos vores ene nabo er han vedholden, trods det at hun har kastet vand osv på ham. Det seneste er at han har strintet hos hende (han er kastreret). Naboen har en hankat.

HVAD kan man stille op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankat strinter hos nabo
  • #2   10. okt 2014 En kat kan nu nemt hoppe over hegn smiley og det gør han også. Hvis han skal holdes væk, skal han holdes helt inde og det er vel også synd?

    Jeg tænker mere om vi bør finde et andet hjem til ham...


  • #4   10. okt 2014 Det behøver du ikke... Garfield kan let komme op på vores 2 meter høje hegn og videre op til tagvinduet, så kan næppe tro vi kan finde et hegn der er stort nok. Stødhegn, nej!!! Da vi har børn...

  • #6   10. okt 2014 Jeg må nok give Lubas ret her, for når han er kastreret og jeg formoder t naboens hankat også er fixet, så er eneste mulighed at holde ham hjemme i indhegnet have, at holde ham helt inde mener jeg ikke er en mulighed da han har været vant til at løbe frit..

    Og at sige at stød tråd ikke er en mulighed fordi du har børn, forstår jeg ikke helt, dine børn er vel ikke 2 meter høje og stødtråden sidder jo kun i toppen af hegnet, resten af hegnet er ikke påvirket at strømmen, men der er nu også en hel del andre løsninger en strøm, men det lyder måske lidt som om din kat er lidt en udbryder og så er strøm måske bedste løsning..

    At finde et andet hjem ved jeg ikke om er en løsning, for så er der jo blot andre der får problemerne, samt jeg tror det vil blive meget svært at finde et nyt hjem til en voksen fritløbende kat der strinter..


  • #7   10. okt 2014 Hvis naboens kat løber frit (?), ved hun jo ikke, hvad hendes egen (forhåbentlig kastrerede) kat render og laver, og så må hun vel have en vis forståelse for din kat.
    Og <i>kunne</i> det måske være hendes egen kat, der har strintet inde i hendes hus?...

    Måske kunne en Feliway-diffuser i hendes hus hjælpe.

    Men ellers er indhegning af haven vel det eneste, der er at gøre, og håbe, at din kat vil trives med at få begrænset sit udeareal.

    www.katteindhegning.dk


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.367
    #8   10. okt 2014 Hej Louise Lenea

    Velkommen til KG. smiley

    Du kan se her hvordan vi har indhegnet haven og mine katte kan ikke komme over, da der er lavet et vandret bug indad. Du kan læse neden under billederne hvordan vi har lavet det. smiley


    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven_


  • #9   11. okt 2014 Der er også den mulighed at lave en kattegård. Vi har en og det virker perfekt. Prøv at kigge i mit fotoalbum på min profil.

  • #10   11. okt 2014 Hvis naboens hankat er fertil, kunne det vel meget vel være hendes egen hankat, der har markeret over for din hankat. Loven siger du skal holde din kat på egen matrikel, så din nabo har ret til at bede dig om at holde din kat væk fra hendes grund og kræve erstatning for skader. Er hun rig? Jeg ville personligt blive rigtig ked af det, hvis min egen nabo havde bevis på, f.eks. i form af filmoptagelse, at min kat tissede i naboens dyre stofsofa fra Bolia til måske 15.000-20.000 kr.
    En kattegård ville være mit forslag. For din egen skyld smiley det ville jo også være synd for din kat, hvis han skulle "spærres inde" og ikke kunne komme ud, når nu han er vant til det.


Kommentér på:
Hankat strinter hos nabo

Annonce