{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En eller to katte?
  • #2   14. okt 2014 Nu kommer det jo lidt an på hvor meget væk fra hjemmet du er, altså hvor lange katten er alene om dagen samt hvor meget aktivering du giver katten når du er hjemme..

    Katte er som sådan jo ikke flokdyr, men kan omvendt have meget glæde af en legekammerat..

    Min Tøsen var enekat de første 5 år, og jeg har mange gange fortrudt at jeg ikke fik nr 2 kat mens hun var ung, for det havde været klart det bedste..

    Så hvis du har overskuddet og økonomien til en kat mere, så vil jeg nok anbefale det, og gerne inden for kort tid, for jo yngre kattene er des nemmere er de at sammenføre..

    Nu skriver du fordele og ulemper....
    Fordelen er jo at de kan holde hinanden med selskab, ulempen er at det koster ekstra at have en kat mere og ulempen kan være hvis de 2 katte ikke kan sammen, derfor er det meget vigtigt at man gør sit hjemmearbejde grundigt, så man finder en kat der passer til den kat man har i forvejen..


  • #3   14. okt 2014 Heidi: Han er højst alene hjemme 4 timer om dagen, og det er altså ikke hver dag!
    Det eneste jeg er bange for, det er at hvis jeg får en til, om de bare vil være ligelgad med os mennesker, og bare hygge sig med hinanden. Ikke vil kæles og bare lever deres eget liv?
    Ja, du kan nok høre at det er første gang jeg har en kat, så har ikke så meget viden på det område smiley
    Men gør det noget med pladsen? Vi har en stor to værelses med stor altan


  • #4   14. okt 2014 Om du har 1, 2 eller flere katte påvirker ikke kontakten til jer mennesker væsentligt, for det er forskellige behov der bliver dækket, en anden kat kan jo ikke give samme nusse og kæle behov som mennesker kan, ligesom et menneske ikke kan lege med en kat på samme måde som en anden kat kan smiley

    Plads har kun mindre betydning, det handler om hvordan du udnytter pladsen, hvis du sørger for at lave hylder på væggen og have kradse miljøer så katten kan komme op i højden og på den måde udnytte de kwm du har så får katten udfyldt de behov den har på den konto, men det gælder faktisk både for en kat og for flere katte smiley

    Og med en altan så er det jo et plus hvis den bliver kattesikret med net så kattene får lidt udeliv derude, det er en gave for både kat og mennesker smiley


  • #5   14. okt 2014 Det havde jeg ikke lige tænkt på. Det giver god mening smiley
    Altanen er kattesikret, der mangler bare et stort kattetræ og hylder, så bliver det så fint.

    Ved du så om to hanner har det bedst sammen, eller en han eller hun ? smiley


  • #6   14. okt 2014 Altså lige med hensyn til køn på kattene så er der delte meninger, min mening er at køn ikke er så vigtig, det vigtigste er at man finder en kat der er ca aldersmæssigt lig den man har altså for dit vedkommende en kat på mellem 12 uger og 8 mdr. da din kat er 6 mdr. og så skal den nye kat ligne i sind, temperament og aktivitetsniveau den man har..

    Men om det er en han eller en hun er knap så væsentlig, men nogle mener at det er bedst at få 2 af samme køn, jeg har erfaringer med både det ene og det andet og jeg ser ikke den store forskel, vigtigst er at de passer sammen smiley


  • #8   15. okt 2014 Vi startede med to, desværre døde Molly, Milo havde svært ved at indfinde sig med hun ikke var der mere, men vi ville ikke have en ny kat. Nu er han 3,5 år og tror slet ikke han ville finde sig i at få en "artsfælle" smiley Synes ikke man skal få to "bare for at få to for kattens skyld" det er jo dobbelt arbejde, dobbelt foder, dobbelt dyrlæge osv.

  • #9   15. okt 2014 Jeg startede med at have en kat og som dig synes jeg hun skulle have en legekammerrat.
    Jeg valgte så at få en yngre hankat og selv om det er gået godt, kan jeg godt se at jeg måske skulle have valgt en hunkat i stedet, da de bla. leger på helt forskellig vis, da Mille hellere vil lege tagfat og Speedy hellere vil lege med brydekampe.
    Selvom der er forskel på katte, så drejer det sig om hvordan nr. 2 kat er, men skulle jeg vælge i dag, have jeg fået en hankat mere eller have fået en hunkat dengang .


  • #11   15. okt 2014 Det har du ret i Anna smiley

    Lubas ,
    Tror det er din kommunikationsevne der fejler , samt din manglende forståelse af visse personers indlæg der er skyld i din aggressive adfærd på tastaturet. smiley

    Og det kan du ikke klandre andre for vel ??




  • #14   15. okt 2014 Lubas: Jeg har kat fordi vi elsker hans selskab smiley Fordi vi gerne vil ham og fordi det er sundt for mine børn at omgås dyr... Jeg vil hellere have 1 kat som jeg har råd til at koste dyrlægeregninger, foder, legetøj, tilbehør osv til og som jeg har tiden til at aktivere end to for alt ovenstående bliver middelmådigt... Vi herhjemme har rigeligt i 1 kat pt.

  • #16   15. okt 2014 Sjovt... Så at han får de dyrlægebehandlinger der er nødvendigt, det foder der er nødvendigt og bliver aktiveret er mit behov?

  • #18   15. okt 2014 Præcis Lubas.. Det havde vi ikke så havde vi fundet en anden løsning... Vi er en familie - du ved mor, far, børn og den skal fungere som 1. prioritet.. Og i VI har ikke lyst til at få flere katte, VI har rigeligt i 1 kat. Og Milo er som sagt ganske tilfreds med ikke at skulle dele opmærksomheden...

  • #21   15. okt 2014 "Du får ret og jeg får fred" altid en god sætning når man ikke kan modargumentere smiley

  • #22   15. okt 2014 smiley :P


  • #23   15. okt 2014 Jeg har egentlig i en del år kun haft en men efter at have fået to brødre synes jeg klart to er bedst. De leger på en helt anden måde og er mere sociale.

  • #24   15. okt 2014 Sjovt der i en tråd som denne kan blive argumenteret om at tilgodese kattes behov for at være flere, når der gang på gang bliver fortalt at katte ikke er flokdyr og at man ikke skal anskaffe sig flere dyr end man har råd til smiley men næhh nu skal man have flere for ellers opfylder man ikke kattens behov smiley

    Ahhh come on, den holder ikke i byretten, man kan ikke udtale sig om andres katte og deres behov når man ikke kender dem..
    Min Tøsen fungerede fint som enekat i de 5 år hun var det, faktisk vil jeg mene hun havde det bedre som enekat end nu hvor hun har selskab af en kat..


  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #25   16. okt 2014 Jeg er tilhænger af at man får to katte samtidigt - og gerne af samme køn. Men hvis man ikke har råd eller overskud til mere end et dyr - så er det ikke i dyrets interesse at få et familiemedlem som sig selv.

    Det sjove er faktisk at se katte på større gårde. Der kan man sommetider se bedstemødre der lader både sine egne killinger die, men også sine ældre døtres killinger. Så helt at sige at katte ikke har flok indstinkt, er ikke helt korrekt - men når det så er sagt - så trives nogle katte også som alenekatte.

    Så forventer man at katte er flokdyr ligesom hunde, så tager man grundig fejl, for sådan fungere katte bare ikke. Men gårkatte af hunkøn vælger i højere grad at leve som flokdyr, end hankatte gør. Måske er katte egentligt mere som vi mennesker, end hunde er!


Kommentér på:
En eller to katte?

Annonce