1.284 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kan man se alder på kat når de er over 12 mdr Kan man se alder på kat når de er over 12 mdr

Har som i ved måtte indlevere en kat her sidste uge. Han har boet i min garage et år. Har ville tage ham var det ikke for hans dominerende adfærd overfor mine andre katte. Hvæser skubber væk osv. Ingen vil kendes ved ham. Han stjæle vores mad fra de andre katte osv. Nå, men sidste år havde jeg ham til dyrlæge , hun sagde vist noget med han nok var en 4 til 5 år, hvor hun har det fra ved jeg ikke. Nu så jeg på Roskilde internat s hjemmeside, at de skriver han er 2 år, og går fint med andre katte. Det er for mig rigtigt misvisende. I hvertfald det sidste. Tænker han ikke er hjemmevant , og derfor er nervøs ? Men alder? ? Han burde jo være op mod de 6 år nu? ? Kan må se det? Tegn?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man se alder på kat når de er over 12 mdr
  • #1   15. okt 2014 Jeg ror ikke man kan se en nøjagtig alder, men tænker at dyrlægen ud fra kattens tænders tilstand nok kan vurdere en ca. alder, men helt eksakt er det jo nok ikke da det også kommer an på kattens levevilkår..

Om katten kan med andre katte, det må de jo have vurderet ud fra hvordan han opfører sig på internatet, der er han jo taget ud af sit territorium og så kan det jo godt være han fungere fint med andre, at han prøvede at jage dine killinger væk handler jo nok om at han så det som sit territorium og ikke ønskede konkurrence, sådan fungere katte jo smiley

Samtidig så formoder jeg at han ikke var fixet da du indleverede ham og det er han jo blevet nu, hvilket gør at nogle hankatte ikke er lige så territoriale (nogle langt fra alle)

• #2   15. okt 2014 Jo det var han netop, det er jo ikke mine killinger han har jagtet væk, men misbitten og moren til killingerne. Jeg syntes bare det er underligt når jeg har fortalt dem hvorfor jeg ikke kunne tage ham, og så skriver de sådan. . Jeg måtte indlevere ham, da jeg er bange for han vil jagte dem senere. .

• #3   15. okt 2014 Altså man kan se om de er store "killinger", en moden kat eller en ældrekat.. Men ellers tror jeg ikke man kan sige det

• #4   15. okt 2014 Ok men om det er killinger eller voksne så er det jo stadig fordi han ikke vil have dem på hans territorium, og nu er han på neutral grund og så er problemet måske ikke, men uanset dette så giver jeg dig ret det er lidt underligt at de skriver sådan en beskrivelse på ham..

• #5   15. okt 2014 Hvad så når en familie køber ham, mg han ikke føler han er på neutral grund mere? Det er sådan ting jeg tænker på. Angående alder tænker jeg også på tænder, men der er forskel på 2 og 6 år syntes jeg. .

• #6   15. okt 2014 Ja det er jo netop det ingen kan sige noget om, jeg tænker at internatet skriver sådan fordi så er det nemmere at komme af med ham, de sætter sikkert også alderen lavere fordi så er han mere attraktiv..

Så du har helt ret det er dybt forkert af dem, de snyder deres købere, men da du jo har overdraget ham ser jeg ikke lige hvad du kan gøre, måske kan du kontakte internatet og påpege disse "fejl" men om der sker noget tvivler jeg på, de vil sikkert blot argumentere at det er deres oplevelse af ham.. smiley

• #7   15. okt 2014 Hej Maria.
    Alder er svært at bedømme i den alder.
    Men hans tænder må have været pæne når han er vurderet til 2 år.
    Din dyrlægen kan også have vurderet forkert?
    Jeg har lige haft en sag hvor en dyrlæge vurderede en killing til 2 mdr. Hvor den var 4,5 mdr. ( det er ellers en alder der er nem at bestemme)
    Hvis du mener at beskrivelsen er forkert mht sind, bør du ringe til internatet.
    De har voldsomt travlt for tiden så der kan være sket en fejl.

• #8   15. okt 2014 man kan ikke vurdere kattens alder ud fra tænderne alene. jeg har en som allerede fra 3 års alderen lignede en på over 10 år.
    mange gange vurdere man kattens alder ud fra mange ting. det kan være måde den er på. den leger måske på en bedst måde og sådan noget.

det med at de skriver noget andet vedr temperman, kan jo hænge sammen med at han er blevet neu. en fetil hankat og en hunkat, vil ikke kunne sammen med mindre hun er i løb. så det kan du ikke bruge til ret meget. jeg har tit oplevet at fetile hankatte bliver helt anderledes når de bliver neu. mange bliver barnlige, da de jo ikke længere har noget at slås for.
    så det er altså ikke noget særsyn.

• #9   15. okt 2014 Han var jo ordnet allerede sidste år, så nej han er ikke ordnet nu hos dem. .

• #10   16. okt 2014 Jeg kan godt forstå hvis du undrer dig. Iøvrigt er det meget svært at bedømme en kat i så begrænsede omgivelser som nogle internater er. Jeg fik en fra IK hvor de mente at to hun katte ikke kunne undvære hindanden og det første den ene gjorde da de blev solgt var at fjerne sig fra den anden. Og den ville ikke engang ligge sammen med den. Dengang må jeg indrømme at jeg tænkte at de bare gerne ville af med to der havde siddet der længe. Og sætter dem sammen hvis de kan. Jeg synes du skal ringe og spørge om de har lavet en fejl for det er da synd hvis han skal gå tilbage ved køb eller er fejl vurderet. Nogen gange aner de ikke en pind om kattene fordi de reagerer anderledes på internatet og igen når når de kommer ud til en familie.

• #11   16. okt 2014 De var meget kort for hovedet, de gad slet ikke snakke med mig, sådan var det bare. . .

• #12   16. okt 2014 Øv Maria smiley lyder til deres fokus blot at få losset katten videre og ikke bekymre sig om, om den trives eller ej smiley

• #13   16. okt 2014 man kan så vende rundt: du har gjort dit, og nu kan ikke gøre mere.

jeg er af den holdning at hvis man virkelig vil katten det bedste, så finder man selv et hjem til den. Og jeg har altså selv været på internat i mange år. Og har set mange katte ændre sig når de kommer ind sådan et sted. jeg har engang solgt en kat som ikke kunne lide børn til en gravid. hun fik at vide hvorfor katten var kommet ind (den var købt som børnkat på et andet internat, som så ikke ville tage den retur), men det var så kun børn i 10-12 års alderen, så derfor ture jeg godt at sælge den til hende.
    vi har også fået mange katte, som har været tilløbere og som har tævet indleverens katte. på internattet har der så været en hel anden verden for den, så mange gange har der slet ikke været noget, når de så endelig er kommet ind.
    jeg har selv en kat som ikke kunne lide børn. og vores nabo havde 4 styks, så han flyttede over til os. i dag har han ikke noget imod børn

Men der er både gode og dårlige internatter. og sådan er det så.

Kommentér på:
Kan man se alder på kat når de er over 12 mdr

Annonce