2.454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Vinterpels? Vinterpels?

Hej,

Får indekatte vinterpels? Jeg spørger fordi at mine 2 perserpiger i øjeblikket konstant har filtreringer og har fået en anderledes pels.

Jeg reder dem ca hver anden dag, og har ikke ændret i måden jeg pels plejer dem på. Så det er altså ikke fordi at jeg sløser med pasningen smiley

Nogle der ved noget, eller har nogle ideer?

Min store piges pels er virkelig strid at ordne.. Så nogle gange overvejer jeg om jeg skal trimme hende??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterpels?
  • #1   16. nov 2014 Kattene skifter pels også indekatte, men indekattene får ikke vinterpels på samme måde som hvis de kom ud, det kommer også an på om de er ren indekatte eller har adgang til løbegård eller altan m.m. hvor de er en del ude i den friske luft, des mere kattene er udsat for luften og temperaturen udenfor des mere vinterpels vil de få..

Med hensyn til dine kattes pels skal jeg ikkekunne udtale mig om, da min er almindelige korthårskatte (huskatte)

• #2   16. nov 2014 Kan det måske hjælpe på filtreringen, hvis du bruger de dersent furminator? Der tager det løse pels. Min plejede også at få lidt små filtknuder på indersiden af benene, selvom jeg konstant redte ham, men nu er det blevet meget bedre, efter at det løse hår ryger af smiley

• #3   16. nov 2014 Mine fælder også nu og filtre nemt, her skal børstes dagligt lige nu, men så kommer der jo også liiidt mindre pels på gulvene smiley

Mine er jo indekatte med have adgang, og de har vinterpels om sommeren og sommerpels om vinteren smiley ok Mitti er jeg ikke helt sikker på, for han var jo ret ung sidste vinter, men får han længere pels end han har nu smiley smiley så skal han da have fletninger i manken smiley

• #4   16. nov 2014 Røde er blevet studset i kraven, så han kan slippe enderne når han vasker sig, Mitti har også fået taget spidser i kraven smiley

profilbillede
  • #6   17. nov 2014 Tak for svarene smiley Altså mine er rene indekatte, de har slet ikke været ude smiley Men skal have indhegnet min altan til foråret.

Så jeg kan forstå at det er meget varierende fra kat til kat smiley

Jeg må bare have gang i børsten hver dag.. Puha det bliver jeg ikke populær med smiley

Hvilke børster bruger I til jeres langhårede misser? Synes snart at jeg har prøvet det meste, men synes bare at det er en jungle smiley

• #7   17. nov 2014 Jeg bruger schæfer strigle ( husk det skal være før du støvsuger smiley ) og så en gammel stålkam jeg fik af min opdrætter til kat nr 2 og den er stadig den bedste til birmapels smiley

Lige gyldigt hvad andre foreslår, passer det måske ikke til dine katte, og jeg har ændret mange gange på hvilken kam jeg bruger, jeg har haft Maincoon, birma og kurilian bobtail, og rasen eller rettere pelsen gør en forskel.

• #9   17. nov 2014 Hvordan ser en schæfer strigle ud? Jeg har både brugt sådan en slags kam CamillaJuul viser, stålkam, loppekam, furminator (hvilket jeg ikke bruger igen, det virker som om at den slider hårene smiley ) Tror efterhånden at jeg har en hel dyrhandels sortiment smiley

• #11   17. nov 2014 Schæfer striglen ligner en lille rive, og tænderne ruller rundt om sig selv, mine katte elsker den og så slutter jeg af med stålkammen som er ret tæt i tænderne men ikke så tæt som tættekammen, tættekam bruger jeg i ansigtet på drengene.

Når man bruger den der schæfer strigle er der pels ud over det hele, det er meget lidt som bliver i kammen smiley

• #13   17. nov 2014 Det kan sagtens værre ?? De har så meget smiley

• #14   17. nov 2014 Ej det lyder som en jeg må eje smiley Violas pels er simpelthen så tyk, og det er svært at komme helt til bunds med hende (også inden at hun bliver utålmodig smiley )

Jeg skulle vel ikke være heldig at have sådan en strigle vel? smiley og ser det fornuftigt ud det jeg har liggende?

profilbillede
  • #15   17. nov 2014 Nr 3 fra oven ligner, har den faste tænder eller ruller de?

• #16   18. nov 2014 Den har faste tænder?

• #17   18. nov 2014 Ok den ligner men min har de der rulletænder smiley men om den er god til dine katte??

• #18   18. nov 2014 Ja det er jo nok en smagssag smiley Det er jo heller ikke de samme børster og kamme jeg bruger på begge 2. De er bare SÅ forskellige smiley

Kommentér på:
Vinterpels?

Annonce