{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.759 visninger | Oprettet:

Line H
Line H
Tilmeldt:
30. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

HJÆLP!! Min kat bider umotiveret?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg skriver dette opslag i håb om, at én af jer har forslag til, hvad vi kan gøre, da vi snart ikke kan klare det længere..
Det drejer sig om vores hunkat på 3,5 år, der er alene- og indekat. Det hele startede efter at vi fik hende steriliseret. Hun begyndte at hvæse og fik i det hele taget en meget speciel adfærd. Hun er som nævnt indekat og opfører sig på rigtig mange måder som en hun - hun står klar ved døren når vi kommer hjem, følger os osv osv. Desværre udviser hun næsten dagligt aggressiv adfærd overfor mig - ikke min kæreste. Hun er en utrolig kærlig kat, men lige så vel som hun kan ligge ved mig og nusse, kan hun pludselig vende sig om og bide mig i armen - uden at have vist det mindste tegn. Det er nu blevet sådan, at jeg ikke længere kan have hende alene i soveværelset - så angriber hun simpelthen. Det værste er, at hun nu går efter mit hoved.. smiley
Vi holder enormt meget af hende og vil selvfølgelig meget nødigt af med hende. Men vi aner simpelthen ikke, hvad vi kan gøre længere. Vi har før haft givet hende Zylkene, men det ændrer ikke det store. Hun bliver godt aktiveret og taget kærligt af. Har i oplevet noget lignende og ved i evt. hvad vi kan gøre?
Mange hilsner Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!! Min kat bider umotiveret?!
  • #1   17. nov 2014 Hvad er hendes fortid, som killing?

  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   17. nov 2014 Vi havde et rigtig godt indtryk af familien, vi købte den af. Hun havde aldrig været ude, hvilket jo var positivt, når hun skulle være indekat. Vi kender ikke til andet, der skulle være sket smiley

  • #3   17. nov 2014 Okay.

    Kan du fornemme, om hun angriber for at være agressiv eller det er angreb i leg?


  • #4   17. nov 2014 Det lyder så omfattende, at jeg syntes du skal kontakte dyrlægen, høre hvad h*n kan gøre! og måske tale med en adfærds behandlet.

    Jeg har selv en lille kastrat som napper, men det er tit når han vil have opmærksomhed, eller er totalt over kælen og så napper han og gnider så hovedet op af en igen, og det samme gør begge mine drenge ved hinanden, bider lidt og kæler lidt,, lidt lige som når en mor kat holder en livlig killing fast for nu skal den altså vaskes og høre efter smiley


  • #5   17. nov 2014 PS, jeg har nogle ganske simple ting jeg overholder når jeg er sammen med mine katte.
    1. Lad katten kontakte dig.
    2. Invitere katten ved, at blinke
    3. Hold øje med halen, vifter den irriteret så hold dig væk.
    4. Selv hvis katten kommer op til dig, er det ikke sikkert den vil over kæles, vender den ryggen/ rumpen til, så lad den ligge.
    5. Hvis den vender ansigtet til dig, så brug 3 fingre til, at kæle den i ansigtet, altså kinder, nakke og mellem ørene.

    Brug endelig det langsomme katte blink hver dag og stir aldrig katten ind i øjnene.

    Jeg håber det kan hjælpe dig smiley


  • #6   18. nov 2014 JEg ville nok tage til dyrlægen og få et tjek, bare for at være sikker på at det ikke er fordi katten er i smerter.
    Når det er sagt kan min Misling også godt være lidt....aggressiv om man vil og bide når hun ligger og bliver nusset. Men det sker kun når hun ligesom får nok og ikke vil mere. Der er jeg så blevet god til at læse hende og se når det er ved at være nok og så bare stoppe. Det er ikke altid gæster kan det og så er det hun siger fra ved at bide. Nogle gange er min kæreste heller ikke så god til det, men han er ved at finde ud af det.
    Nogle gange vil hun bare gerne ligge ved en, og ikke nødvendigvis blive nusset (:


  • #7   18. nov 2014 Ja,sådan en kat som Liv beskriver, sådan en har jeg også.
    Mille ville ikke gerne kæles for og i starten der "bed"/napped hun også - så holdt jeg straks op med at kæle for hende og vendte hovedet den anden vej, for at vise at jeg ikke ville have den "opførelse".
    Det har nu gjort at hun i dag sjælendt napper, men mere viser at nu er det nok - inden hun vil nappe, så på den måde kan det aflæses på hende.


  • #8   18. nov 2014 Har du fået katten undersøgt ved en dyrlæge for nylig?

  • #9   18. nov 2014 Det er lidt underligt adfærden slet ikke gælder for din kæreste. Hvad gør ham anderledes ?

  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   18. nov 2014 Tak for jeres fine svar! smiley han gør intet anderledes. Hun har faktisk altid været sådan overfor mig (siden hun blev steriliseret), men synes godt nok at det er ubehageligt nu. Hun ligger ørene helt ned og får kæmpe store pupiller.
    Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre længere


  • #11   18. nov 2014 Det kan være din tilstedeværelse stresser hende? Ja i don't know, men måske en feliway kan gøre hende mere rolig?

  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   18. nov 2014 Men hvordan det? Jeg er studerende og har derfor i al hendes tid haft meget uregelmæssige hverdage modsat min kæreste, der er afsted på job hver dag. Jeg tænker, at det påvirker hende, men hvorfor til så aggressiv? smiley
    Har du erfaring med feliway? Har kun prøvet zylkene


  • #13   18. nov 2014 Jeg har gode erfaringer med feliway imod en stresset kat (det var imod urenligheder).

    En uregelmæssig hverdag KAN også være en stressfaktor, imod din kæreste der tager på job og kommer hjem, samme tid hver dag smiley Kan ikke regne ud, hvorfor det påvirker hende.

    Det kan også være hun keder sig? Måske mangler hun en ven


  • #14   18. nov 2014 Har du fået katten undersøgt ved en dyrlæge for nylig?

  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #15   18. nov 2014 Nej, ikke for nyligt, men det er ikke en for nyligt begyndt adfærd. Hun har gjort det i flere år nu, men synes det er blevet værre. Har tidligere talt med dyrlægen om det, men hun fejlede ikke noget.
    Har andre gode erfaringer med feliway? Kan huske at vi også talte med dyrlægen om dette, men hun anbefalede zylkene i stedet.


Kommentér på:
HJÆLP!! Min kat bider umotiveret?!

Annonce