939 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Langhåret udekatte. Langhåret udekatte.

Ja, jeg har jo 2 langhåret/ semi langhåret katte, som er begyndt, at komme ud.
Har fundet ud af, at de slæber mange ting med ind, og skal børstes ofte, men synes nu det er det værd smiley
Mit spørgsmål er, hvordan I får fjernet flåter på kattene? Jeg er ikke vant til langhårede katte, så synes der er en del hår, at kæmpe med, når de små bæster skal findes smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langhåret udekatte.
  • #1   18. nov 2014 Der er desværre ingen 'let' løsning - det bedste du kan gøre at simpelhen at starte ved hoved og mærke igennem hele pelsen med dine hænder nede ved huden, om du kan mærke en lille dut - ellers skal man starte et sted og så puste langs pelsen så laver den en form for skilning så man kan se ned til huden...

Mange loppe produkter holder også flåter væk så det er med at holde det up to date. smiley

• #2   18. nov 2014 Tak, flåterne kan jeg nu sagtens mærke, der har kun været en på hver indtil videre. Men mit problem er, at finde ind til den, mellem det lange og tætte hår, og kunne få fat på den, inden kattene bliver helt hysteriske smiley
    Nogle gange ville det være fedt med et ekstra sæt hænder smiley

Så vidt jeg ved, er det kun frontline der også hjælper mod flåter, og så alligevel ikke rigtig, det slår heller ikke lopperne ihjel.
    Min tidl. kat fik loppekur hver 3. uge, da han ellers fik lopper (behandler også hjemmet), nu må jeg se med de nye totter, vil helst ikke overbehandle, da det jo er gift de får ind.
    Har set en smart maskine, der fanger både bananfluer og lopper, som kan fåes ved dyrlægen, det kunne være man skulle prøve sådan en, så er man fri for loppekur og giftig sprøjte middel i hjemmet.

• #3   19. nov 2014 Jeg kan bedst fjerne flåter med et flåt-koben.
    De kan købes hos de fleste dyrhandlere for en 20'er.
    Den føres rundt om hovedet, og så drejer du kobenet, men du forsigtigt løfter det, så flåeten slipper sit tag.

Når du har lokaliseret at katten har en flåt, så lad katten gå, så du kan gøre klar til fjernelsen imens, og vent så på at katten kommer til dig.
    Lav en vatrunddel klar der er godt fugtigt - og når du får fat i katten igen, gør du hurtig pelsen fugtig i det område flåten er i - så synes jeg det er nemmere at kunne få delt pelsen, og komme ind til flåten, inden katten bliver hysterisk...

Luna er også en bisse og hvis det ikke kan klares på 1½ minut går hun bare. Så jeg har vænnet mig til at gøre tingene klar og lægge dem på sofa-bordet - for når hun kommer op for at slappe af om aftenen, kan jeg lige fjerne den der. Om de sidder en time eller 2 længere, gør ikke den store forskel.

• #4   19. nov 2014 Den med vatrundellen vil jeg klart prøve smiley Jeg har et fladt koben, sådan en man køber på apoteket, har været vant til tangen, så skal lige vænne mig til den anden smiley
    De får heldigvis ikke så mange flåter som Tarzan gjorde, men de mærkes igennem hver dag smiley

• #5   19. nov 2014 Ahhh har været lidt træt har ikke fået læst dit spørgsmål korrekt, troede det var hvordan man fandt dem i pelsen smiley

Men gør det samme som nævnt i #3 gør pelsen våd så er det dejligt nemt smiley

• #6   20. nov 2014 Det kan ske smiley Jeg vil gøre pelsen lidt våd næste gang, heldigvis har jeg ikke opdaget nogle her for nylig.

Kommentér på:
Langhåret udekatte.

Annonce