{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Mon min kat har kræft?? {{forumTopicSubject}}

I april måned fik min 11 årige skovkat fjernet en gammel indkapslet byld ved en mælkekirtel, der var begyndt at vokse. Dyrlægen sagde, at der også var et par små ufarlige fedtkugle som blev fjernet.

Der er nu 4-5 kugler omkring arret. Hun har siden juli/august udviklet 10-12 små "kugler" på efterhånden ½-1 cm ved mælkekirtlerne i den ene side fra det sidste ribben og bagud.
Hun virker frisk og uden smerter.
Operationen i april var hård ved hende, så jeg er ikke sikker på jeg vil byde hende en operation igen med mindre hun kan blive helt ok igen.

Kan kræft komme så hurtigt?
Jeg synes det er mærkeligt, at hun ikke ser ud til at have ondt.Jeg kan først komme til dyrlæge med hende i næste uge.

Har nogen af jer oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mon min kat har kræft??
  • #1   9. dec 2014 min gammel kat på 16 år fik kraftknuder der udviklede sig på 2 mdr før jeg fik hende aflivet da dyrlægen at opere var bare at forlænge hendes liv med et halv år

  • #2   9. dec 2014 Ja det kan gå stærkt, og kræft i sig selv gør ikke ondt, det er først i sidste stadie når kroppen bliver belastet og kræften trykker eller har ødelagt organer.

    Jeg håber det bedste for dig og din kat, og kan høre, at du nok skal tage de bedste beslutninger for din kat, når den tid kommer smiley


  • #3   9. dec 2014 Ja, jeg tror desværre også godt, at det kan opstå ret akut /: Men lad os da ikke håbe det!! Få hende hellere til dyrlægen og forklar at de er opstået meget pludseligt. Håber på det bedste for jer smiley

  • #4   10. dec 2014 Jeg tænker nu også på, at det kan være de der fedtkugler/knuder der bare er ret aktive i vækst.
    Godt du har en tid i næste uge smiley
    Krydser fingre for. at alt går vel.


  • #5   18. dec 2014 vi har været ved dyrlæge i dag og fik desværre ikke en levende Daisy med hjem. Det var stærkt fremskreden kræft i mælkekirtlerne. Hun var ikke tydeligt mærket, men de angrebne dievorter var blå og hun ville i løbet af kort tid få smerter. Knuderne var i løbet af de seneste 10 dage fordoblet i størrelse.
    Det er sandsynligvis operationen i april, der har sat gang i det.
    Det var ikke svært at træffe beslutningen, men det bliver det ikke mindre hårdt af.
    Så nu må jeg på jagt efter en ny skovkat.


  • #6   18. dec 2014 Øv det var ikke rart, men helt klart den rigtige beslutning du tog.

Kommentér på:
Mon min kat har kræft??

Annonce