{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

Ida T
Ida T
Tilmeldt:
30. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Katte/ killinger spiser plantejord? {{forumTopicSubject}}

Hej mine nye killinger er begyndt at lege med min planter... De tager jorden der fra og leger med det, og prøver at spise det. Er det sundt for dem eller skal jeg lærer dem at de ikke må spise jord??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte/ killinger spiser plantejord?
  • #1   13. dec 2014 Så længe planten ikke er giftig, så gør det ikke noget.

  • #3   13. dec 2014 Det er naturligt for helt små killinger at spise jord når de selv begynder at stavre lidt rundt.. Det er derfor man ikke må bruge klumpende katte grus. Så vidt jeg ved spiser de jord for at få nogle bestemte bakterier . Men støre killinger plejer ikke at spise jord men tror du ikke de mest leger med det.. Det bedste du kan gøre er at give dem nogle planter der er ugiftige så som kattegræs eller stuebambus . Og skulle de spise en lille smule jord sker der nok ikke noget ved det.

  • #4   13. dec 2014 Dyr og især dyrebørn gør, hvad naturen har programmeret dem til at gøre, og herunder hører, at bl.a. killinger spiser jord (i mangel deraf kattegrus).
    Jord indeholder nogle bakterier, som killingernes fordøjelsessystem har brug for, når de går fra mælk til fast føde.

    Jeg har altid hentet et par skefulde havejord (ugødet og usprøjtet) og lagt oven i deres bakker. Potteplantejord er nok ikke det bedste, men killinger kan ikke kende forskel.


Kommentér på:
Katte/ killinger spiser plantejord?

Annonce