2.377 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Mangler råd angående daggamle kyllinger. Mangler råd angående daggamle kyllinger.
Hej jeg har en norskskovkat på 6,5 måned.
Han er igang med tandskifte - men de sidste 2-3 uger har han haft dobbelt tænder.
Og han lugter rigtig grimt ud af munden.
Jeg kan lugte det hvis han sidder ved siden af mig og slikker sig.
Jeg synes faktisk ikke hans tænder ser særlig pæne ud - men hans tandkød er selvfølgelig også lidt rødt og irreteret nu han skifter tænder.
Jeg har læst om daggamle kyllinger - kan det måske hjælpe ham.?
0 synes godt om
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
Jeg er helt grøn på det her område.
Jeg har googlet mig frem til at et dyrecenter i nærheden har daggamle kyllinger på frost.
Jeg tænker at købe nogle stykker for at prøve.
Men skal jeg bare tø del op og give dem til katten - eller skal man gøre noget inden ?
Og er der noget der ikke må spises på den.
feb 2012
Første gang mew skulle have en, tog det laaaaaaangt tid, før hun fattede at hun skulle spise den, jeg skar den lidt op, så dem duftede og var lige til at spise. Men nu bliver de spist på ingen tid
feb 2009
Når jeg har tøet den op. - hvor længe er de så "gode"
Jeg tænker hvis han bare leger med den - hvornår skal man så tage den væk. Den kan vel godt blive dårlig efter den er tøet op ?
feb 2012
Men hvordan holdbarheden er, har jeg aldrig turde teste (specielt fordi at gizmo den slags der æder alt og først bagefter vurderer, om det var værd at beholde i maven...
Men det er kød, der ikke er behandlet på nogle måder, så jeg tænker.. Et par dage måske?
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 66
Katte har rovdyrs maver, dermed følger en ph i mavesyren der gør de godt kan tåle for gammelt kød, endten ryger det fordøjet igennem, eller kastes det op. Katte kan fx også indtage salmonella bakterier uden de bliver syge af det. Er kødet mega for gammelt, vil katten sandsynligvis slet ikke spise det. Er den ved at "dø" af sult og spiser det alligevel, vil mavesyren i næsten alle tilfælde slå alt "skidt" ihjel.
Katte får næsten kun dårlig mave af ting de ikke kan fordøje eller tåle, fx pga allergi.
Derfor ville jeg ikke have problemer med at give katten råt kød, incl daggamle kyllinger som har ligget på køl i 4-5 dage. Hvis de/ det lugter grimt ville jeg ikke give dem det, fordi jeg syntes det er ulækkert. Men de ville nok æde det selv hvis de fandt en fugleunge på jorden i haven, uden at få problemer med det.
Så til mit spørgsmål, håber det er okay.
Er der nogen af jer der har prøvet at fodre med andre foderdyr, fx musseunger (døde på frost selvfølgelig) eller fx rotteunger ? Eller voksne mus som er opdrættet til foderdyr. Jeg kom til at tænke på dette fordi en bekendt sælger disse som foder til slanger. Jeg ved ikke engang om kattene vil spise dem, men tænkte for variationens skyld.
Mine katte er ved at være trætte af kyllinger. De får frit tørkost og spiser godt af det, derudover får de råt oksekød, kyllingebryst, hjerter, sjældent en lille smule grosserer kød, kalv, altid det jeg pudser fra en steg. Og forskellig dødsboet. Nogen forslag til andet råt kød jeg kan prøve til dem ? På forhånd tak.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
feb 2009
jeg købte 3 stk kyllinger i formiddags. 18 kr pr stk. Av av
Men - de var tøet op her til aften - så jeg serverede en for den lille herre.
Han snuste lidt til den og slikkede lidt på den.
Men den var lidt kedelig - så jeg fandt en pind og prøvede at live den lille kyllerylle lidt op.
Det hjalp
Så nu prøver vi igen imorgen og håber at den sidste tand også slipper
Succes !
feb 2012
Jeg plejer at give en krone stykker
feb 2009
Men det koster det åbenbart i vores dyrecenter.
Jeg finder nogle billigere næste gang
Jeg tænker da at han i fremtiden kan få nogle stykker af dem om ugen
feb 2009
Jeg har fundet en hjemmesiden der sælger 25 stk for 20 kr.
Jeg har ikke plads til så mange nemlig.
Så 25 er fint.
Meeen. Hvis jeg bestiller dem online vil de da tø op på vejen ? Kan de så fryses igen igen ?
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 66
Charlotte, om de må fryses igen? Katten vil ikke spise dem hvis de kommer til at lugte for dem. Jeg ved ikke hvor længe posten er undervejs. Opdager de ikke noget sker der ikke noget, men jeg tror ikke det er tilladt at sende forreste med posten, af hensyn til fx smittefarer. Alt der skal konsumeres og er råt skal jo fragtes specielt. Jeg ville fryse dem igen med mindre de er helt optøede og ikke var begyndt at lugte dårligt.
Bor du også i Jylland ? Hvis min veninde vil skaffe mig kyllinger og mus, kan jeg evt få hjem til dig også. Jeg bor syd for Århus. Jeg er ofte i Kolding og på Fyn, så det skulle være muligt at smide dem af på vejen, hvis vi fandt på det...
feb 2009
Nej jeg bor på Sjælland
Jeg tror vi venter til vi kommer forbi hvor de koster 20 kr for 25 stk. - for det synes jeg er helt fair.
Annette. : jeg har en indekat og en udekat - vores udekat ville ikke engang snuse til den - hun vidste godt det ikke er noget specielt. Hun er jo vandt til at fange sin mad
Men indekat var meget begejstret. - han fik endnu en til aften i håb om den sidste tand ville slippe - men den er der desværre endnu
Men her til aften legede han ikke med den - han gik igang med at æde den med det samme. - så han har fået smag for det
maj 2012
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 12
feb 2012
Det er bestemt heller ikke unormalt at prisen er lavere, jo flere man køber.
De færreste har bare plads til 250 kyllinger
feb 2012
Det kaldes "daggamle kyllinger", da det er kyllinger der kun er få dage gamle efter udklækning
Det er hannerne fra rugerier, der ikke kan bruges til æglægning. De er et spildprodukt for rugerierne og bliver alligevel slået ihjel og solgt til foder. Så livet vil ikke eksistere uanset hvad, men istedet for at være affald, indgår de i livets cirkel
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Det er et stykke tid siden vi har haft daggamle kyllinger i fryseren (lidt plads, ikke noget oplagt forhandler om hjørnet) men hun elsker dem! Elsker dog også al mulig andet rådt kød.. Så hun spiser "med".
maj 2012
Faktisk køber jeg øko når det kommer til kyllinger og æg, for dyrevelfærdens skyld, hvad de gør ved hane kyllinger? Jeg tror de bliver opfodret og spist
feb 2018
Følger: 1 Svar: 1
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Mangler råd angående daggamle kyllinger.