{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.840 visninger | Oprettet:

A T
A T
Tilmeldt:
27. aug 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44

Katte ude om natten? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør i med jeres ude/inde katte om vinteren, om natten? Må de komme ud, eller er det helt udelukket når det er koldt?

Mine katte har altid været yde efter deres behov, også om natten selvom det var minusgrader og de skulle være ude hele natten.

To af kattene er fra 2010, og den røde er fra maj i år.
De har alle tre en godt tyk pels og en god tæt underuld..

Ville i holde dem inde om natten, eller lukke dem ud - hvis de vil ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte ude om natten?
  • #1   18. dec 2014 Hej AT
    De år vi har haft katte ,har de muligheden for at komme ud via kattelem.
    Det styre katten helt selv. Der er intet sket ved det.
    Men det er ikke meget vores kat er ude når kulden begynder ,næ så hellere sove vinteren væk smiley

    Nu ved jeg af erfaring at dette emne er følsomt , men valget er dit.
    Jeg har ingen skrupler mht katten kommer ud. smiley


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #2   18. dec 2014 Tine: vi har ingen kattelem - det ville ellers være dejligt.

    Ved det er et følsomt emne, men er simpelthen så forvirret på det punkt, for man ser alle de der skrammekampanger på facebook, men har endnu aldrig set en kat lide, tage skade eller dø af at være ude..


  • #3   18. dec 2014 Vores kan gå ud og ind som det passer dem, også om vinteren.

    Jeg ville dog ikke være tryg ved at kattene var ude uden mulighed for ly en kold vinternat. Men i kan jo ordne det ved at sørge for at kattene har mulighed for at søge ly. der kan laves kasser med flamingo og tæpper så kattene kan lille varmt og tørt. Man kan også lave/ købe kattehuse, så de har et sted at søge ly.

    Men hvis det ikke er muligt, så ville jeg helst holde dem inde de værste nætter.


  • #4   18. dec 2014 her er et par eksempler.
    Først den billige løsning


    profilbillede
  • #5   18. dec 2014 og den dyre


    profilbillede
  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #6   18. dec 2014 De har mulighed for masser af ly, både i form af kælder rum, og skur

  • #7   18. dec 2014 Så ville jeg ikke have problem med at lukke dem ud.


  • #8   18. dec 2014 Vores udekat har hele tiden adgang ud. Vi har også 2 hunde, så hun bruger hundelemmen, og bestemmer selv hvornår hun er inde og ude :-). Så længe katten kan søge læ, ser jeg det ikke som noget problem at den kommer ud

  • #9   18. dec 2014 nu har mine godt nok kun løbegård, men lige i øjeblikket gider de ikke engang at gå derud - og den er ellers overdækket

    mine kan ikke gå løs da jeg bor ud til en stor vej


  • #10   18. dec 2014 Hvis vores vil være ude så er de ude, vi har heller ingen lem. Selvfølgelig holder vi dem dog inde hvis det er minus mange grader smiley

  • #11   19. dec 2014 Mine katte kan gå frit ud og ind (til indhegnet have) via kattelem, men de går forsvindende lidt ud om vinteren og slet ikke om natten. Så snorksover de, et par af dem under dynen.
    Katte er for øvrigt ikke nat-dyr, men "skumringsdyr".

    Så hvis jeg var dig, ville jeg holde kattene inde om natten.


  • #12   19. dec 2014 AT
    Der er helt sikkert at udekatte løber en større risiko vet at være ja udekatte.
    Men som dig har jeg ikke oplevet at der er sket katten noget.

    Når det så er sagt vil jeg nævne at livet er farligt. smiley både for dyr og mennesker.

    Nogle har det livssyn at alt kan ske ........og lever i frygt istedet for at nyde livet pt.

    Selvfølgelig er det ok med indekatte, og jeg høre triste historier her på KG om katte der forsvinder eller andet ubehageligt. Oplevede jeg det ,ville jeg også holde katten inde.
    Men da det ikke forholder sig som ovennævnte vælger jeg at mene at livet er til for at blive levet med de risici det indebærer. smiley


  • #13   19. dec 2014 Min mis er inde om natten, i hvert fald til en start. Hun vil gerne ud ca kl fem.... Ret irriterende. Jeg tror at vi snart lukker lemmen op om natten. Om det så får hende til at gå ud tidligere, det ved jeg ikke. Jeg synes jo, at hun skal være inde om natten, men det er bare en irrationel følelse. Jeg kan hverken begrunde eller argumentere. Og de nætter hvor hun pludselig vil ud kl fire, der kommer hun også ud. Jeg gider ikke at hun kradser og bliver utålmodig.
    Kulde er hun helt ligeglad med. Det skal regne (meget) før at hun nøjes med korte ude-ture.
    Og ja, livet som inde-ude kat er farligt! Særligt for havens fugle! Flocke er heldigvis en bangebuks ellers, så jeg tror hun passer godt på trafikken.


  • #14   20. dec 2014 Vores kommer aldrig ud om natten, hverken sommer, vinter, efterår eller forår smiley
    Derudover er han kun ude kort tid af gangen, når vi er hjemme(så vi kan holde øje med ham), og så bliver han kaldt ind igen.
    Han forlader aldrig husets grund, og er altid indenfor få meter.
    Så ét kald, og så er han der på få sekunder smiley


Kommentér på:
Katte ude om natten?

Annonce