1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Katte med dårlig ånde??? Katte med dårlig ånde???

Hej, har to (kastrerede han-)katte som længe har haft dårlig ånde. Det har dog været en del værre end det er nu.
Den ene er ca. 8 år og den anden er ca. 6 år.
Vi har snakket med dyrlægen om det før, og de sagde at der ikke så ud til at være noget galt.
Deres ånde lugter meget voldsomt, og lugter en smule af fisk e.l.
De får begge almindelig katte-mad("Whiskas": tørfoder som altid står fremme, og en smule "katte-snask" om dagen) udover det får de nogle gange madrester(i små mængder, og kun ting som de kan tåle). (Deres ånde ændrer sig ikke efter om de får noget specielt "menneske-mad".) Derudover fanger de også i ny og næ mus, fugle e.l. (hvor at de spiser stortset alt, bortset fra leveren.)

Er der nogen som har nogle gode råd til hvordan at man kan få deres ånde til at blive bedre, eller evt. har en idé om hvad der kan skyldes det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte med dårlig ånde???
  • #2   21. dec 2014 Hvis dyrlægen har sagt de ikke har tandkødsbetændelse eller andre tand problemer, er jeg sikker på, at den kost i giver er skyld i det, Wishkas er altså ikke godt kattefoder og menneskehad er heller ikke godt kattefoder, jeg tror de får for mange ting som de har svært ved, at fordøje.
    Og forresten er wishkas ikke en gang særligt billigt, i kan få meget bedre foder til ca samme kg pris.

• #3   21. dec 2014 Jeg er enig med Jette...

• #4   22. dec 2014 whiskas er slet ikke noget godt foder. faktisk skal du bruge meget mere pr kat pr dag end du skal ved fx andre produkter.
    jo mere ind - jo mere ud = dermed dyre foder.

det kan godt være at man syntes at man spare ved at købe det i sit supermarkede men prøv at se på hvor meget katten skal bruge af det, og så se det i forhold til det lidt "dyre" foder. bare ved RC skal katten kun have det halve pr dag. så man spare slet ikke på at købe sit foder de steder

prøv evt at kig på zooplus.de eller zooplus.dk - de har et stort udvalg af forskelligt foder til billige priser (med 16 katte er man meget prisbevist :P)

• #5   22. dec 2014 Har de fået tandrøntgen? FORL kan ikke altid ses med det blotte øje.

Ellers ligger deres dårlige ånde ved deres dårlige foder.

• #6   22. dec 2014 Dårlig ånde kan også komme fra en dårlig mave smiley

• #7   22. dec 2014 har du prøvet at give dem små tandbørster som også fås til hunde.og lad være at give dem menneskemad da det jo er katte.

• #8   22. dec 2014 Jeg er fuldstændig enig med Jette. Skift over til et ordentligt foder og så er jeg sikker på, at du kan se og lugte forbedringer i løbet af relativ kort tid (-:

• #14   23. dec 2014 Hvis de er usikre på TR, behøver de kun 2 billeder for, at konstatere om den har TR eller ej smiley
    Et billede i hver side af munden, vil afsløre om der er TR, fordi der er et par bestemte tænder ( så vidt jeg husker?) lige bag hjørnetænderne, som stort set altid bliver ramt, er der noget på dem, så tager man flere billeder for, at overskue hvor slemt det er.
    En kat kan have TR/FORL uden der ses noget særligt på tænderne, Rødes blev opdaget ved, at han havde tabt nogle af de små fortænder, der var ikke noget særligt at se, han får så renset tænder når han nu ligger der, men han har ikke plak belægninger, og kun meget lidt rødmen.
    Og næste gang er det så Mitti der skal tages billeder af smiley så vi ved om han også skal af med tænder smiley smiley

Kommentér på:
Katte med dårlig ånde???

Annonce