917 visninger
|
Oprettet:
overvægt hos katte {{forumTopicSubject}}
min MCO er blevet godt rund...... dvs vægt 8,1 kg. det var som en mavepumper. av, for den. helt uventet og har svært ved at finde fodfæste igen. ved katte ikke må sulte, så de kan ikke bare sultes slanke..... hun skal ned på 5-6 kg så der er et stykke vej...... når jeg tidligere har prøvet at slanke dem lidt har den i forvejen slankeste tabt sig mest..... hvordan gør man når man har 2 kræ. gennemtænkte gode råd er meget velkommen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Du har lidt et problem fordi du har en kt der bestemt ikke må tabe sig og en kat der burde tabe sig..
Min dyrlæge sagde en gang til mig at når man har sådan en flok så skal man nok blot acceptere at en af kattene er lidt buttet og sådan er det..
Jeg tror det eneste du kan gøre er at sørge for en masse motion til hende, altså lege en masse med hende og gerne lege hvor pulsen kommer lidt op, og så holde igen med godbidder..
Hvis dine katte kan lide vådmad så sørg for at de får godt med det, altså at de får spist sig mætte i vådmad et par gange om dagen, det vil mætte dem godt og længe så behovet for at gå og småspise af tørkosten ikke er så stor..
Ja og så vil jeg stærkt fraråde at du begynder at give lightprodukter, det har jeg selv meget dårlig erfaring med, jeg har selv en overvægtig kat og det er hun primært blevet fordi jeg troede at light var vejen frem, det eneste jeg fik ud af det var en konstant sulten kat som over åd så snart hun så mad..
Jeg havde en god oplevelse med Hills Metabolic hun tabte sig 1 kg på blot 6 mdr. hvilket var flot da det udelukkende var ved foderskifte, minusset har så været at der er intet i det foder der forebygger urinvejsproblemer, hvilket har givet min Tøsen både blærebetændelse og krystaller i urinen, så nu er slankekuren sat i stå og hun må blot være overvægtig men en glad og tilfreds kat
Jeg syntes du skal satse på motion og vådmad hvis det er muligt
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg har også prøvet, at have en overvægtig kat og en undervægtig, og man må sikre sig, at den tynde ikke taber sig,, sådan er det bare, prøver du andet risikere du, at den tykke stjæler fra den tynde.
Jeg ville stadig have et godt foder stående døgnet rundt, her er det meste uden korn, og så vådfoder 2 gange om dagen.
Hvis den tynde godt vil bruge foderdimser kan de hjælpe med, at slanke den tykke
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
har selv 16 katte og har været turen igennem flere gange.
den ene mistede jeg dog her for et stykke tid siden. hun startede med at veje næsten 11 kg - en almindelig huskat. hun vejede det halve her for et par mdr siden. Men desværre blev hun så syg og jeg mistede hende
mistede hendes bror fordi alle kattene blev sat på slankekost. han var forkølet og nægtede at spise det nye foder, så han endte med dårlige nyrer
så endelig er jeg lidt imod at man forsøger at slanke en kat ud af en flot. for man skal virkelig være på mærkerne hele tiden.
men noget andet så syntes jeg at det lyder lidt lidt når det er en maine coon du har dig. er det din dyrlæge som syntes den skal slankes?
min gamle dyrlæge sagde altid at man IKKE skulle se på vægten , men se på katten, om den virkelig er for tyk
har selv flere hankatte på 7-8 kg - almindelig huskatte -ingen af dem er overvægtige. de er bare meget store og lange katte. Selv min dyrlæge var lige ved at sige at den ene skulle slankes indtil hun så på katten, så sagde hun at den var tilpas slank - også med en vægt på 8 kg
maj 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 16
Hun nægter desværre vådfoder og råt kød, hvilket jeg vil anbefale til hver en tid.
Den anden får dagligt råt kød, og veksler mellem daggamle kyller og så organkød og alm. kød. Han er normaltvægtig.
Jeg bestiller i det nye år en pose acana, der indeholder en del reelt kød og ikke en masse tomme kulhydrater, jeg tror ikke på det der "neut." foder
Nå det så er sagt, så forstår jeg ikke hvis dyrlægen konkludere overvægt, udfra vægten..
Man skal se på katten, mærke på den og så handle ud fra det.
Mine vejer næsten det samme, men det er kun Bisse der er slank og som han skal være
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
overvægt hos katte