{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Stædig killing vil absolut ikke kradsetræ. {{forumTopicSubject}}

Den kære Mini elsker åbenbart mine stole rigtig højt (heldigvis de gamle fra jysk). Han sætter sig op på stolen, og begynder at kradse ihærdigt. Jeg tager ham væk med det samme, og sætter ham vi kradsetræet, og klapper på det, hvorefter han hurtigt hopper op, ned igen, vender 180 grader, og fortsætter med at myrde stolen. Katteurt er han fuldstændig helt og adeles ligeglad med. Det dufter måske meget godt, men kun 5 minutter ad gangen. Har prøvet at placere godbider på toppen af kradsetræet, heller ingen effekt, jo når han er sulten. Har sidst prøvet med at sprøjte lidt vand på ham, når han går igang med stolen.
Marius kan sagtens finde ud af det, han bruger KUN kradsetræet, og det har han gjort fra dag 1.

hvad kan jeg gøre? Altså skal nok snart have nye stole, men de skal jo helst ikke ødelægges.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stædig killing vil absolut ikke kradsetræ.
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #1   24. jan 2015 Prøv at lægge en tæppe over stolen et stykke tid, ca. et par måneder og så se om han stadig interesserer sig for at kradse i den. Det plejer at hjælpe når katte gør det ved sofaen. smiley

• #3   24. jan 2015 vi har haft brugt den lille spray med noget der hedder catnip du kan købe i en dyrehandel.
    så spraye det på de steder hun MÅ kradse... Du kan og få legetøj med catnip som mange katte er vilde med.
    det har en speciel lugt divs katte godt kan li.
    nogle enkelte er dog ligeglade med lugten. men det er et forsøg værd.

• #4   24. jan 2015 hos zooplus kan man købe kradsemåtter. læg den på stolen, når han så bruger den ja så flyt den stille og roligt hen imod det store kradsetræ.

• #5   24. jan 2015 Silke har også engang haft en dum ide om at stå og flå i ryggen af min pc stol. Så fik hun så sin egen stol ved siden af min med en god lækker tyk hynde og med spændende legetøj . Så hun fik en katte stol . Silla har molestreret et par bord ben på nogle små borde jeg har med blødt træ men hun er stort set holdt op igen efter hun blev større. Kan du ikke give ham en stol der er hans egen, hvor han kan lege vildt og så holde han fra de andre. Du kunne jo lade ham beholde en af de gamle som katte stol. Mine har hver deres egen faste stol med tykke hynder og to små borde der er deres selv om de også har to store træer og stolper og andre kurve m.m så bruger de virkelig deres stole rigtig meget men holder sig så fra mine i stuen . Måske har det også noget med alderen at gøre. Jeg lavede Sillas stol spændende og nogen gange fik hun et lille tæppe over så der var en god hule nedenunder. Andre gange en god sjov kurv nedenunder med huller, hvor det var sjovt at lege med mus eller stang. Det er jo et herligt sted at lege. Så fandt hun hurtigt ud af, hvor den sjove stol var.

• #6   24. jan 2015 Det er Catnip vi har brugt, som han er bedøvende ligeglad med.
    Han sætter sig på stolen og går igang med ryglænet eller sidder på gulvet, vender ryggen til kradsetræet og går igang med stolene.

Er der nogle specielle tæpper, som katte ikke kan lide? Tror hvis jeg bare tager et almindelig tæppe, så går han bare igang med det.

Det kan godt være det er alderen. Hvornår vil han måske vokse fra det? Han er 16-17 uger nu.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #7   24. jan 2015 Du kan kun prøve dig frem. smiley

• #8   24. jan 2015 Det handler ikke om at tæppet skal være noget han ikke kan lide, men at det skal ligge så løst at det giver sig når han kradser i det, så er det ikke rart at kradse i, for så kan han jo ikke slibe sine klør..

Når du viser ham kradsetræet så skal du ikke klappe på det, men kradse i det med dine negle for ligesom at vise ham hvordan han skal bruge det..
    Jeg ved at nogle også bruger baldriandråber..

Og så ville jeg hvis jeg var dig forsøge at købe noget vandret han måtte kradse i, for det kan være årsagen til at han foretrækker dine stole..
    Køb en kokosmåtte, en sisalmåtte eller en direkte vandret kradseting som han kan bruge..

Og så er det vigtig at du hver gang du fanger ham i ugerningen fjerner ham og siger bestemt nej, der skal måske 2000 nej'er til før han fatter det, men du skal være konsekvent, ellers lærer han det aldrig..

• #9   24. jan 2015 vi har en lille vandforstøver stående fremme der er indstille til en enkelt stråle som vi bruger på vores hvis den gør noget den ikke må, så hver gang vi gir et sprøjt siger vi, NEJ samtidig....!!!!
    det skal vi ikke gøre særlig mange gange før hun har forstået det.
    det gode ved den er, at vi kan nå hende på afstand, for ellers når vi ikke engang at rejse os før hun er væk fra det hun ikke må når vi kommer frem, så når hun ikke at bli "straffet"....
    Med den kan du "straffe" den på afstand inden den når væk.

• #10   25. jan 2015 Tusind tak for input... Jeg vil prøve nogle af jeres forslag her i løbet af ugen smiley

Men det er den lodrette flade på stolene han kradser på?

Kommentér på:
Stædig killing vil absolut ikke kradsetræ.

Annonce