Stædig killing vil absolut ikke kradsetræ. {{forumTopicSubject}}
Den kære Mini elsker åbenbart mine stole rigtig højt (heldigvis de gamle fra jysk). Han sætter sig op på stolen, og begynder at kradse ihærdigt. Jeg tager ham væk med det samme, og sætter ham vi kradsetræet, og klapper på det, hvorefter han hurtigt hopper op, ned igen, vender 180 grader, og fortsætter med at myrde stolen. Katteurt er han fuldstændig helt og adeles ligeglad med. Det dufter måske meget godt, men kun 5 minutter ad gangen. Har prøvet at placere godbider på toppen af kradsetræet, heller ingen effekt, jo når han er sulten. Har sidst prøvet med at sprøjte lidt vand på ham, når han går igang med stolen.
Marius kan sagtens finde ud af det, han bruger KUN kradsetræet, og det har han gjort fra dag 1.
hvad kan jeg gøre? Altså skal nok snart have nye stole, men de skal jo helst ikke ødelægges.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 17
så spraye det på de steder hun MÅ kradse... Du kan og få legetøj med catnip som mange katte er vilde med.
det har en speciel lugt divs katte godt kan li.
nogle enkelte er dog ligeglade med lugten. men det er et forsøg værd.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
nov 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 40
Han sætter sig på stolen og går igang med ryglænet eller sidder på gulvet, vender ryggen til kradsetræet og går igang med stolene.
Er der nogle specielle tæpper, som katte ikke kan lide? Tror hvis jeg bare tager et almindelig tæppe, så går han bare igang med det.
Det kan godt være det er alderen. Hvornår vil han måske vokse fra det? Han er 16-17 uger nu.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Når du viser ham kradsetræet så skal du ikke klappe på det, men kradse i det med dine negle for ligesom at vise ham hvordan han skal bruge det..
Jeg ved at nogle også bruger baldriandråber..
Og så ville jeg hvis jeg var dig forsøge at købe noget vandret han måtte kradse i, for det kan være årsagen til at han foretrækker dine stole..
Køb en kokosmåtte, en sisalmåtte eller en direkte vandret kradseting som han kan bruge..
Og så er det vigtig at du hver gang du fanger ham i ugerningen fjerner ham og siger bestemt nej, der skal måske 2000 nej'er til før han fatter det, men du skal være konsekvent, ellers lærer han det aldrig..
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 17
det skal vi ikke gøre særlig mange gange før hun har forstået det.
det gode ved den er, at vi kan nå hende på afstand, for ellers når vi ikke engang at rejse os før hun er væk fra det hun ikke må når vi kommer frem, så når hun ikke at bli "straffet"....
Med den kan du "straffe" den på afstand inden den når væk.
nov 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 40
Men det er den lodrette flade på stolene han kradser på?
Stædig killing vil absolut ikke kradsetræ.