11. okt 2006 Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
RC Kitten 36 ikke helt så godt som? RC Kitten 36 ikke helt så godt som?
Jeg får jo en lille ny guldklump hjem her midten af Februar.
Vil jo gerne give han den bedste start ang.foder. Så jeg har studeret lidt mellem Royal Canin Kitten 36 og Applaws til killinger.
<b>Royal Canin Kitten 36 </b>
Ingredienser:
tørret fjerkræprotein, ris, animalsk fedt, majs, planteproteinisolat*, majsglutenfoder osv mm.
Tekniske hjælpestoffer:
antioxidanter,<b> konserveringsmidler</b>.
Råprotein:...36.0 %
Råfedt.........18.0 %
Står intet om hvor mange Kulhydrater der er i.
<b>Applaws til killinger
</b>
Ingredienser:
Mel af tørret hønsekød (min. 58%), tørrede kartofler (min. 10%), hakket hønsekød (min. 9%), fjerkræsolie (min. 7%, omega-6-kilde), fjerkræssovs (min. 3%)
<b>Ingen kunstige farvestoffer og konserveringsmidler.</b>
Råprotein:..............48.0 %
Råfedt....................21.0 %
Kulhydrater kun:.....10.5 %
<b>med et kødindhold på 80% og lavt indhold af kulhydrater, uden kornprodukter</b>
-------------------
Jeg synes Applaws killinge foder ser meget bedre ud, så ville det være ok at blande de 2 foder typer sammen ? eller skal jeg holde mig til Applaws killinge foder eller RC killing foderet alene.?
Jeg ved godt jeg i starten skal tage lidt af det nye foder i gradvis, da han får RC killing foder hos opdrætter.
Sikken en forskel der er i de 2 slags killing tørfoder typer.
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Men jeg er ikke så meget for Porta 21 Finest Kitten da Magnesiumen er på 0.1 % som er alt for høj og der står intet om kuldhydrater, da det skal være meget lavt, hvis Magnesiumen er så høj.:-)
kingsmoor ved jeg ikke så meget om, men det kan være de får det om 1 års tid, for at prøve noget nyt.
Jeg tror også som Heidi og Panthera skriver at jeg blander de 2 sammen, Royal Canin Kitten 36 og Applaws til killinger samme..
Jeg fodre jo i forvejen med en blanding af Applaws til voksen katte og det kan de rigtig godt lide, så nu skal der så også købes Applaws til killinger.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Jeg er mest hjemme menneske og da jeg havde Pusser fik hun kun nyre foder i et par år og da Pusser ikke kunne mere, fik Tulle pigen sørme noget med sin lever, så hun kom på foder til hendes lever, men det gad hun ikke mere, så i 1 års tid har hun nu fået det de andre spiser og trives faktisk bedre end før på det.
Jeg har blandingen til Lukas og Tulle på sofa bordet og når de kommer hvor foderet står eller Lukas kommer og tager min arm, så stiller jeg deres foder ned. Perle ligge bare ved sit Fun Board, når han vil ha mad, det får han ca 4 gange daglig.
Så jeg har meget at se til hele tiden, næsten haha
Men regner med at jeg fjerne blandingen helt væk, og så får Lukas og Tulle killinge foderet, de kan sagtens tåle det.
Ja det er nogle hårde år, med både nyre og lever problemer, men vi har fundet en rytme og det fungerer så fint.
RC Kitten 36 ikke helt så godt som?