{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

maria J
maria J
Tilmeldt:
2. feb 2015
Emner: 1 Svar: 2

forvirret kat {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skriver fordi jeg er ved at rive hår ud over min ellers søde kat.

Da vi fik Nala har hun altid Været en usædvanlig kat, vil helst holdes for sig selv, meget glad for mad også det der lå på bordene som ikke var hendes(; miavede utroligt meget. Hun er ude kat, selvom hun ikke rigtig benytter sig af muligheden.

Da hun blev gravid og fik sit kuld killinger ændrede hun sig markant.
Miaver og siger mærkelige lyde. Farer forvirret rundt, spiser utroligt meget uden at tage på (vi har tjekket orm) især vådfoder går hun fuldstændig amok over, kradser for at få maden, bider sine killinger når de år ivejen. Hun spiser så meget at hun kaster det hele op igen og starter forfra med at spise.

Vi har prøvet at skifte foder rigtig mange gange.

På trods af at hun kan gå udenfor og har en ren kattebakke, går hun på gulvet med sine problemer .. ddet er helt tyndt og lugter utrolig meget. Kradser på dørene for at komme ind og når vi så åbner går hun sin vej.

Det samme med opmærksomhed så maver hun, når vi så går hen til hende går hun sin vej.

Nogle råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forvirret kat
  • #2   2. feb 2015 Få hende steriliseret hvis hun ikke er det i forvejen. Alt efter hvor gamle killingerne er. kan hun være gået i løbetid igen og så er killingerne i vejen.

    Tjek for orm/giv ormekur.

    Skift til kvalitets tørfoder med høj kødandel og husk at foderskiftet skal være gradvis.


  • #3   2. feb 2015 Hvad siger dyrlægen?

    Har du overvejet en adfærdsterapeut? Hunkatten lyder stresset.

    Hvor gammel er hunkatten? Hvor gamle er killingerne? Hvordan trives killingerne? Har hun dem et roligt og trækfrit sted i huset?


  • #4   2. feb 2015 Er hun i løbetid?

  • #6   2. feb 2015 For mig lyder hun som hunkat der er gået i løbetid igen efter killingerne er kommet til..

    Den adfærd du beskriver også over for killingerne tyder meget på en løbetid..

    Så hvis hun kommer ud så er der en god chance for at hun meget snart har et nyt kuld i maven smiley

    Var jeg dig ville jeg skynde mig at få hende neutraliseret, det vil du få en meget mere harmonisk kat ud af og hendes adfærd vil blive mere rolig og hun vil ikke have behov for at markere sig over hele huset..

    Mht den dårlige mave så kan det skyldes et dårligt foder eller et for hurtigt foderskifte..
    Giv hende noget zoolac og find et kvalitetsfoder der kan stabilisere hendes mave, dog skal det siges at stress også kan give tynd mave, og løbetid er stressende for en hunkat..


  • maria J
    maria J Tilmeldt:
    feb 2015

    Emner: 1 Svar: 2
    #7   3. feb 2015 Hejsa alle sammen (:

    Tusind tak for alle jeres fine svar, de er blevet godt modtaget af alle i husstanden.
    Jeg har nu fundet noget godt kvalitetsfoder fra dyrelægen til hende med høj kødandel som var blevet foreslået.

    Jeg har bestilt en tid hos dyrelægen, for at få hende neutraliseret.
    Og håber meget på at det vil hjælpe min lille mis (:

    Tak for alle henvendelser!


  • maria J
    maria J Tilmeldt:
    feb 2015

    Emner: 1 Svar: 2
    #9   4. feb 2015 Jeg har købt noget der hedder orijen? jeg kender ikke meget til det, og henvendte mig bare og fik anbefalet det.

  • #10   4. feb 2015 Det bruger jeg også
    Det er et godt foder, det er kornfrit og har et protein indhold på +40%.


Kommentér på:
forvirret kat

Annonce