{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.715 visninger | Oprettet:

rikke H
rikke H
Tilmeldt:
23. dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Min kat forlader mig {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Jeg har haft en kat i 3-4 år. Jeg holder virkelig meget af ham g han har det godt herhjemme. Nu er han begyndt at flytte hjem til et ældre par. Det startede med at han bare spiste deres laks og dåsefoder, men nu sover han der også. I deres seng.
De nægter at sprøjte vand på ham eller noget lignende, hvad kan jeg gøre? Jeg er desperat! Hjælp tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat forlader mig
  • #1   13. feb 2015 Hold ham på din egen matrikel. Du kan hegne haven ind eller lave en løbegård.

  • #2   13. feb 2015 Susanne hun er 14 år, eller det siger hendes profil så det er vist ikke noget hun lige selv har råd til, eller kan få sat op smiley

  • #3   13. feb 2015 Den er svær for det eneste du sådan set kan gøre er at bede dem om ikke at fodre ham og lukke ham ind eller også holde ham hjemme på egen grund.
    Og det kræver jo at du kan få dine forældre til at vegne noget af haven ind så han ikke kan gå nogen steder..


  • #4   13. feb 2015 Jeg prøvede engang det samme med min kat, som begyndte at komme hos en ældre dame. Jeg havde det ikke godt med at han bedre kunne lide at være der, men til sidst gik jeg ned og snakkede med hende og sagde at hvis han skulle være der og jeg bare skulle betale udgifterne, så så jeg hellere at han boede hos hende fast, og så kunne hun stå for dyrelæge, vaccinationer, loppekur og lign.. Så var det pludselig ikke så sjovt, og hun holdt op med at lukke ham ind.. Desværre findes der mange mennesker som lukker andres katte ind, og da katten er et frit dyr vil det ikke altid hjælpe at bede menneskerne holde op med at lukke den ind, idet den næsten altid vil finde et andet sted.. Hvis du vil udenom den risiko at din kat hellere vil være et andet sted, er det eneste at gøre at holde den indenfor eller få bygget et voliere som susanne forslog.. Jeg har valgt at mine katte har både chip og tatovering, da tatoveringen gør at folk ikke tænker den er hjemløs når den sidder i deres vindue og charmere for at lokke en godbid ud af dem.. Jeg er ked af jeg ikke bare kan finde en lov frem der forbyder dem at lukke din kat ind, for jeg kan godt følge dig i at det er rigtig hårdt..

  • #5   13. feb 2015 Godt klaret Trine L smiley

    Der er ikke meget, at gøre, ud over de råd du har fået.


  • rikke H
    rikke H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   13. feb 2015 Tusinde tak for jeres svar! Jeg er virkelig glad for at i vil hjælpe.
    Ja, jeg er kun 14.. Jeg tror ikke jeg kan få mine forældre til at hegne haven ind, men hvis det er den sidste udvej.. Det ældre par bruger kattelem, det er derfor svært for dem at holde ham ude. Jeg snakkede med dem Idag, vi kom frem til at de ringer til mig når han er der og så skal jeg selv komme og hente ham. Er det en rigtig løsning? smiley


  • #7   13. feb 2015 Det er i hvert fald et forsøg værd, at de lader være med at fodre ham og ringer til dig. smiley

  • #8   13. feb 2015 Det er da dejligt at de gerne vil hjælpe, fremfor at der er surhed. Der findes desværre intet reglsæt for hvad man skal gøre ved det, så du må prøve dig lidt frem. Hvis de har problemer med at fremmede katte kommer ind gennem deres kattelem, kan du jo forslå dem at få en chip kattelem som kun åbner for deres egne katte. Den er lidt dyrere end normale kattelemme, men skulle eftersigende være rigtig smart.. Håber inderligt det lykkes for dig..

  • rikke H
    rikke H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   15. feb 2015 Han er tatoveret smiley
    Det er super dejligt at de prøver at hjælpe, jeg ville bare ønske at de ville sprøjte lidt vand på han igen, så ville de nok aldrig se ham foran døren igen smiley De har allerede gjort det meget klart at de ikke vil give deres kat et chip halsbånd på, desværre.. Mange tak for hjælpen, igen. Jeg er lige kommet hjem fra skiferie til en meget glad kat, men med deres lugt..


  • #11   15. feb 2015 Nej selvfølgelig skal katten ikke have et chiphalsbånd på, den skal chipmærkes og så koder man chipkattelemmen til den chip som katten har under huden..

    Og den med at sprøjte vand på katten er langt fra en sikkerhed for at den ikke vil komme retur..


  • rikke H
    rikke H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   16. feb 2015 Det lyder måske lidt mærkeligt, men vi er lidt desperate.. Vi har tænkt os at opsøge en kattehvisker. Min mor snakkede med en dame der havde fået hjælp af en. Det er forsøget værd.

    profilbillede
  • #13   7. nov 2018 Lad vær at sprøjte vand på dine dyr tal med dem sig de ikke må de forstår alt ud siger jeg ville heller ikke gide at være et sted hvor der er en sprøjte flaske klar hver gang jeg gør noget forkert ... sæt det var dig selv ... prøv at se det fra kattens side... den skal hele tiden være i forsvar .., og ind i mellem rejser i og er katten så hos den nabo i ikke vil have den hos ??ja det er da heller ikke nemt at gøre sin ejer rigtigt tilpas.., når katte sørger andre steder hen er de fordi de ofte for mere kærlig opmærksomhed ... øjne kontakt og kæl ikke skæl ud og vand sprøjt?? I er sikkert gode nok ????Men også en travl familie måske og set fra kattens side ;)er der altså noget den ikke er helt enige i??men den kommer jo hjem ikke ... så den er jo glad for dig bare ikke måden tingene foregår på??den prøver at sætte et punktum ??ændre det sig ikke mor så flytter jeg..,, har selv arvet en kat som hver gang jeg bar den tilbage til naboen allerede sad foran døren da jeg kom hjem igen..,, til sidst fandt jeg ud at at den blev sprøjtet hver gang den ville i vinduet..,, her havde vi lage et lille tæppe i det ene vindue... hun sagde at den spiste og væltede alle blomsterne jeg har masser af blomster i alle vinduerne ... men forklarede katten at dette var dens vindue her måtte den være hvis den ikke rørte mine planter... den ligger kun i det ene vindue og har aldrig rørt mine planter... og der er faktisk en julestjerne i den ene side hvor den ligger?? nu er den her på 5 år... ligger hver dag og kigger på sit gamle hjem.., som kunne den savne... menneskerne der over men vil ikke være der ????Her er sikkert mere ro selv om vi har en lille hund som godt kan virke irerterende på katten da den vil lege hele tiden .,, men så hopper katten i vinduet og der kan hunden ikke nå

Kommentér på:
Min kat forlader mig

Annonce