{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Bliver han bange og forlader hjemmet? {{forumTopicSubject}}

For 16 dage siden fik vi to killinger hjem på 12 uger, han og hun(søskende)
Lige da de kom her hjem opførte de sig som om, de ALTID havde boet her.
Derfor blev de præsenteret for vores to andre katte allerede dagen efter.
Hunnen (som er aflivet nu, og var grunden til vi fik killingerne) var fuldstændig ligeglad, hun lagde sig bare på gulvet som hun plejede, og kom de hen imod hende, brummede hun bare af dem, så de gik igen.
Der imod, blev vores han kat MEGET bange da han så dem, de gik direkte hen til ham, han anede ikke hvad han skulle gøre, han han løb bare ned i den anden ende af huset.
Nu har vi jo så haft killingerne i 15-16 dage, og han er stadig hunderæd for killingerne /:
Hver gang han kommer ned til killingerne trænger de ham op i en krog ved at brumme af ham, men han tør ikke gøre dem noget, han hvæser højst af dem, hvilket killingerne er lifeglade med.
Når han så løber ned i den anden ende af huset og gemmer sig, løber killingerne efter ham.
Han er næsten ude hele tiden i øjeblikket, og vi er bange for, at han bliver så bange for killingerne at han bliver væk for evigt smiley

Vi har prøvet at lukke halvdelen af huset af, mellem killingerne og vores han kat, men han reagerer rigtig meget på ALLE lyde nu /:
Det gjorde han også før, fordi hans bagpart har været blevet kørt over, så han er meget lyd følsom nu /:
Inden vi fik killingerne, spiste han normalt, legede med min hamster, kom hjem til ok tid, legede med snor osv.
Nu vil han hverken lege med hamster eller snor, han over spiser og er blevet tyk, han er næsten aldrig hjemme. /:
Jeg er ved at blive nervøs for ham /: /: /:
Det er han killingen der er den værste ..

Håber nogle har et godt råd ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver han bange og forlader hjemmet?
  • #1   4. dec 2007 Hmm det lyder godt nok som om han er temmelig skræmt. Har du prøvet at sætte en Feliway op i stikkontakten?? Den udsender et beroligende stof til kattene. Det kan jo også være han har behov for noget beroligende medicin i en overgang... det måtte jeg med en burmeser hun jeg havde.

    Du kan evt, prøve at kontakte en katteadfærdsterapeut telefonisk .. det koster 50 kr. hos www.felismir.dk, måske hun har nogle gode råd?

    Held og lykke.


  • #2   4. dec 2007 Tina D: Okajj Tak..
    Vi har noget medicin til ham, som skulle være lidt beroligende, som vi har overvejet at give ham. Det fik vi nemlig afvide vi skulle købe til ham, den gang han blev kørt over..


  • #3   4. dec 2007 Efter min mening bør Feliway prøves, inden man begynder at give medicin til katte - især hvis det er noget receptpligtig medicin, der kan give bevirkninger. Hvis han hører til de katte, der oplever medicingivning som overgreb, så synes jeg også det er en grund til at undgå det.

  • #4   4. dec 2007 tinka D :
    Chico har aldrig haft noget imod medicin, fordi han ved at vi kun giver det for at hjælpe ham (:
    Sidste gang han fik det, var der ingen bivirkninger (:

    Men vi har endnu ikke givet ham det ..


  • #5   5. dec 2007 Jeg forstår ikke hvordan vi skal bruge det der Feilway..
    For, for os virker han ked af det..


  • #6   5. dec 2007 Linda- :
    Den del har jeg forstået..
    Men der står det er noget man skal sprøjte med, der hvor man vil have katten..
    Men han nærmer sig overhovedet ikke den anden ende af huset, og han har aldrig tilbragt rigtig noget tid i den ende..


  • #7   5. dec 2007 Hm.. Okajj..

Kommentér på:
Bliver han bange og forlader hjemmet?

Annonce