688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Killing i nyt hjem - 8 uger eller 12 uger!? Killing i nyt hjem - 8 uger eller 12 uger!?

Nu har jeg siddet og stenet lidt på den blå avis og så slår det mig at der er mange der sælger killingerne allerede fra 8 ugers alderen.

Det kan da ikke være rigtigt! Googlede det lige og fandt dette link frem.

(link fjernet)

Hvad er jeres holdning til salgsalderen på killinger?

Min er klart at killingen skal være MINDST 12 uger inden salg, men vil gerne høre hvilke argumenter der kan være for ikke at vente dertil....

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing i nyt hjem - 8 uger eller 12 uger!?
  • #1   15. maj 2006 Ja jeg ved godt en killing skal være 12 uger før den tages fra og det er jeg 100% enig i.. Det er klart det bedste for katten.

Jeg står i den situation at jeg får min nye kat allerede på søndag og der er han 8 uger og 3 dage gammel. Moren gider dem ikke længere og derfor vil hun af med dem der.. Så jeg har valgt at tage ham der i stedet for han så ville ryge ud til nogen andre. Nu er jeg så heldig at min ældste kat får mælk bare hun ser en killing og hun har før overtaget små killinger der var taget for tidligt fra, så jeg er ikke bange for at han tager skade af det, men det bedste ville klart være at han var hos sin mor og søskende indtil de var 12 uger.

• #2   15. maj 2006 Jeg vil også sige at de skal være ved moren i mindst 12 uger. kan huske fra min gamle kat Bella, at hun skubbede dem også væk, men de fik da lov nogen gange. Det gør killingerne mere selvstændige, så tror det skal være sådan.

Jeg havde mistanke om at min Maja var lidt for lille da jeg fik hende, da hun var meget lille. Hun fik også en periode hvor hun bare ikke kunne finde ud af at bruge bakken. Heldigvis lærte hun det igen, og nu er der ingen problemer.

• #3   15. maj 2006 jeg kan huske at jeg fik min killing da den var mellem 8 og 10 uger men så skulle jeg også selv vaske den bag i da den ikke havde lært at være renlig endnu så jeg vil sige 12 uger.

• #4   15. maj 2006 Jeg vil da klart fortrække at han blev hos sin mor til han var 12 uger, men hvis jeg vil have ham har jeg ikke noget valg og så synes jeg da det er bedre at jeg tager ham end han kommer ud til nogen der aldrig har prøvet det før, jeg har trods alt en kat der tager alle killinger til sig uden problemer.. men det er altså ikke mig der bestemmer hvornår han skal fra desværre...

• #5   15. maj 2006 Denise: Jeg skrev faktisk en email til ham der ville sælge killingen og han skrev at den var blevet solgt som 8 uger gammel... Så tilføjer han så at killingen faktisk er død!

Jeg ved ikke hvorfor den er død, men jeg forstår ikke hvordan folk kan sælge dem så unge...

Blev helt vred over at jeg fik fat i ham for sent!

Har også skrevet til nogle andre som jeg så, men du siger at man kan melde dem og så bliver annoncen slettet? det tror jeg at jeg vil gøre for nu af...

Kommentér på:
Killing i nyt hjem - 8 uger eller 12 uger!?

Annonce