Orijen foder Orijen foder
Vores hankat på snart 6 år har indtil nu fået Hills tørfoder. Efter seneste dyrlægebesøg er vi gået over til RC dental tørfoder. Men nu er vi blevet opmærksom på, at både Hills og RC indeholder næsten udelukkende korn og lignende. Derfor overvejer vi at gå over til Orijen. Der står om den, at den indeholder mere at tygge på. Men hvordan nu med "dental-funktionen"? Er der nogen der har erfaring med Orijen og specielt med hensyn til at holde tænderne rene? Er det nok, at der er mere "bid" i maden til at rense tænderne, sådan som "dental-maden" skulle gøre?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Men om de kan gøre det ud for dentalfoder?? Det ved jeg ikke, men du kan jo blande Orijen med noget til tænderne, jeg tror du kan finde noget kornfrit med store bidder.
Sanabell kornfri har jeg også i min blanding, og der er bidderne større.
Jeg skal så ikke tænke i dental foder, for mine katte har TR/FORL og den ene er snart tandløs og den anden mangler allerede 13 tænder
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Vi er gået over til Kingsmoor til kat af stor race. Det er fine store piller
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det hører også med til spørgsmålet, at han er kastreret. Er der nogle af disse mærker, der er bedre til det end andre? Uden at det nødvendigvis henvender sig direkte til kastrerede katte?
maj 2012
Kastrat foder har godt nok mindre fedt , men også minder kød og mere korn, det er en forkert fordeling til en kat som er kødæder.
Første gang jeg fodrede med kornfrit foder, Ziwi Peak, filmene katte fra, at være lidt buttede/ løse i kødet, og til at ligne det de er ROVDYR, men jeg kunne så pludseligt ikke få fat i det
Jeg gjorde nok dengang den fejl kun, at give vådfoder en gang om dagen, men nu får mine katte vådfoder mindst 2 gange om dagen og råt også
feb 2015
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
maj 2012
Lad endelig blive i poserne og helst i en lufttæt beholder, så kan du have en mindre beholder hvor du kan blande til ca en uge ad gangen.
På den måde holder smag, duft og vitaminer bedst.
feb 2015
maj 2012
Katte som i længere tid har fået foder med korn, har en anden balance i mave ensymerne, og ved en længere overgangs periode vækker du de rigtige ensymer
feb 2015
maj 2012
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Og rigtig dejligt at der er nogen der er lydhører, når vi taler om at bruge kvalitets foder i henhold til supermarkeds/discount foder
Orijen foder