631 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rikke H
Rikke H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hankat tisser over det hele. Hankat tisser over det hele.

Har denne her mc kastreret hankat på 2 år, som er begyndt at tisse hvor det passer ham. Han har to katte bakker som bliver gjort rene flere gange om dagen. Han kan komme ud som det passer ham. Magter ikke alt det tissen alle steder.
Dyrlægen har tjekket om han fejler noget og der er intet galt med ham.
Nogle gode råd til mig. Eller skal man være hård og aflive ham.??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankat tisser over det hele.
  • #1   20. feb 2015 Hvor længe har han været kastreret? Har du andre katte? Er der kommet nye katte i nabolaget?

• Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    feb 2015

#2   20. feb 2015 I 7-8 mdr.
    Ham og hans bror er de eneste i huset, og broren er også kastreret for at undgå sådan noget her.
    De går i indhegning udenfor pga det er de vante til fra avler. ( Fik dem først da de var 1 år og ukasteret) de er meget utrykke uden hegn så det blev lavet til dem så de blev trykke ved at være ude.

• Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    feb 2015

#3   20. feb 2015 Ville være synd bare at give ham til en stald da jeg er overbevist om at det vil tage livet af ham..
    Har prøvet både urin off på gulvene og vasket de tæpper og andre løse ting som kan komme i vaskemaskinen med det der hedder piss off...lige lidt hjælper det...

• #4   20. feb 2015 Måske du skulle snakke med en adfærdsterapeut? Jeg vil anbefale Michelle Garnier www.michellegarnier.dk

• Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    feb 2015

#5   20. feb 2015 Det havde jeg slet ikke overvejet.
    Mange tak dkkorat smiley

• #6   20. feb 2015 Hvis urinprøven ikke viser noget, så vil jeg helt klart også mene, at det er stress. smiley

• #7   20. feb 2015 Jeg ved ikke om R10 virker bedre?

Jeg har lige givet mine gulve en tur med det, fordi jeg tror Røde har slattet lidt igår ( torsdag) fordi han og Mitti blev opereret, jeg mærkede han var våd på bukserne, og tror det var tis? Så for ikke, at der skal blive dårlige vaner kom R10 i brug.

Jeg håber du kan få hjælp til det, for du har ret, det er ikke sjovt, at leve med, og din kat skal ikke videre som staldkat smiley

• #8   21. feb 2015 Jeg bruger nu Rodalon til at fjerne diverse lugte med, det desinficerer.
    Synes altså ikke at du skal overveje aflivning før alt er prøvet. Hvem siger at han er tryg i indhegningen?
    Et godt middel mod stress kan være en kombination imellem Felliway i stikkontakten og Kalm i maden. Du skal dog ikke forvente en virkning fra den ene dag til den anden.
    Royal Canin har også lavet et foder der hedder Calm der indeholder det samme stof som der er i Zylkene.

• #9   21. feb 2015 Det lyder som stress i mine øre...

Har lige været igennem det samme med en af mine hankatte... han er 7 år gammel og været neutraliseret som 12 uger...
    Jeg har fået lavet nogle dråber hos Michelle for at få ham gjort selvsikker igen...
    Stresset er kommet udefra, da der er kommet en ny voldsom og træls hankat i området... og han har bokset med ham en del gange... så han har haft behov for at føle sig ekstra tryk når han kom ind... så han har strintet for at få vores hjem til at dufte af ham... og nu er der gået en uge uden strint... så det virker åbenbart smiley

• #10   21. feb 2015 han er lige nået at blive kønsmoden inden du fik ham. og desværre ændre det ikke altid på om de strinter eller ej, ved at de bliver ordnet
    min første kat freddy, blev 13 år. han strintede altid. både inde og ude. han var så dominende at han bare blev ved med det. strintede tilmed på os, hvis det passede herren. han var blevet ordnet da han var 5-6 mdr

har du evt prøvet at sætte en feliway op i huset?
    nogle gange kan det hjælpe - det skal siges at den skal sidde i min 2-3 uger inden man kan se om den virker

det er vigtigt at du får gjort ordenlig rent der hvor han gør det. jeg bruger altid rodalon (følg brugsanvisningen). og er de virkelig dumme ja så bliver der tørt efter med eddike.

jeg har selv pt to som gør det. den ene kan godt være stresset, har haft problemer med blærebetændelse pga stress
    den anden er bare noget at blive kønsmoden inden jeg fik ham ordnet. siamesere er lidt hurtigere end andre.

Kommentér på:
Hankat tisser over det hele.

Annonce