{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Jeg er en smule splittet {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Nu er det længe siden jeg har været her inde, og nu vil jeg lige oprette et indlæg, fordi jeg simpelthen er en smule splittet med mig selv.

Jeg har jo skønneste Nunu, som fylder 3 i år, han er alt i alt en dejlig og meget speciel kat.
Men.. der er et men ved ham.. Han er ikke taget for tidligt fra hans mor, overhovedet ikke, han var nærmere en 14-16 uger da vi fik ham. Så han havde været der længe nok, men han boede jo ikke det bedste sted, men der var ikke noget at mærke på ham i starten tvært imod, han elskede vores kontakt og begyndte at spinde så snart vi bare kiggede på ham.

Han har altid haft det fint med flere katte, han accepterer at de er der, og kan sagtens være tæt på dem. Altså fx ligge i samme seng som dem. Jax kan han godt tåle ligger helt op af ham, men Lulu skal ikke, det er også fair nok. Han skal lige en gang i mellem markerer sig overfor Lulu,hvilket jeg egentlig ikke ser noget forkert i, for hun er meget nærgående.

Men han har jo det med han kradser på vinduer, skabe, ødelægger vægge (dog ikke så slemt mere) men han gør det stadig, han kalder og kalder. Selvom vi leger med ham i lang tid, og bruger meget tid på ham. Så virker han rastløs. Dette er dog kun i perioder, for så er der andre perioder, hvor han er en hygge trold, der skal puttes og nusses, og der bliver ikke kradset på skabe og alt det der. Så det er noget der sker i perioder.

Vi har desværre ikke muligheden for at han kan komme ud lige nu, da jeg godt kan fornemme at han mangler noget andet at bruge hans krudt på. Vi har planer om at flytte inden for 1-1½ år, gerne til et sted hvor vi kan få en volierer, da jeg ikke er så glad ved de skal være til fritløb.

Vi har haft snakket om, om det ville være bedst at han kom et andet sted han hvor han kan komme ud, men han kan ikke klare synet af fremmede mennesker, for at være helt ærlig. Han frygter dem direkte, så det ville være synd, derfor har vi valgt at han ingen steder skal!

Men hvad gør vi lige indtil, for det er en rigtig stor belastning, for han er ikke til at stoppe igen, lige meget hvad vi prøver.
Vi har prøvet leg inden sengtid, vådfoder inden senge tid, ignorer ham over meget lang tid. Intet hjælper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er en smule splittet
  • #1   25. feb 2015 Har I overvejet at kontakte en adfærdsterapeut? Fx www.michellegarnier.dk

  • #2   25. feb 2015 Det er en svær ting, at rådgive om smiley for når man ikke står i situationen og ikke personligt kender katten??
    Har i ikke altan med net for?
    I gør jo det som plejer, at virke.
    1- 1 1/2 år kan være lang tid hvis det ikke fungere, men som i siger så kan han ikke flytte, når han ikke kan lide andre mennesker.
    Men i må gøre op med jer selv, om hans liv er godt, om han trives og om i kan leve og have et godt liv med ham på de præmisser i har, for hvis han ikke har et godt liv og i ikke har et godt liv og han ikke kan omplaceres, så er der jo ikke ret meget tilbage smiley
    Har i prøvet fodret Calm eller noget zylklene, måske var det noget som virkede bare lidt beroligende på ham.


  • #3   25. feb 2015 Ved godt det kan være svært at rådgive om.

    Vi har desværre ikke en altan her hvor vi bor nu.
    Altså kommer det vi søger inden, og vi har pengene til at bo der, så gør vi det.

    Altså jeg føler egentlig han trives, lige ud over de der perioder han har, der er det som om han søger noget som vi ikke kan give ham her hvor vi bor nu. Men føler jo han har det rigtig godt, for når han ikke gør de der ting, så elsker han opmærksomheden fra os, han nyder at være omkring os, og er kat, hvis det er forstående. smiley
    Det er mest af alt derfor jeg slet ikke kan tænke tanken med den aller sidste udvej, når han virker til han trives lige udover når de ting sker.

    Der er slet ingen af os der kan bærer tanken om at skulle af med ham, så sidste udvej er jo vi må leve med det, så længe det virker til at han trives For han spiser, drikker, går på bakke, og leger som en kat nu gør. smiley Det er derfor jeg er så splittet omkring det, og specielt fordi det kun er i perioder, og ikke er hver eneste dag.


  • #4   25. feb 2015 her må jeg så sige at I bør overveje om I har mulighed/lyst til at gå med ham i snor. bare ½ time om dagen de dage hvor han selv vil.
    altså hvis I har mulighed for at komme ud et sted hvor der ikke lige kommer hunde mm

    ellers prøv at give ham nogle nye udfordringer/legemuligheder. det kan være et nyt kradsetræ som står et sted hvor han kan holde udkig. hylder hvor han kan komme op i højden.
    noget legetøj som han kan lege med selv - jeg har fx to dele som bare skal sætte i gang, og så kører de indtil man ikke gider at hører på dem mere
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/175453

    http://www.minizoo.dk/p/Undercover-MOUSE-Leget%C3%A6ppe

    han lyder til at savne udfordringer. hvad med sådan en dims til foder?

    det er altså tit et problem med indekatte at de keder sig. der skal ske noget nyt i deres liv en gang imellem. ikke at det behøver at være hver dag.

    så engang i Min umulige kat, at jacksom brugte fisk til når katten kede sig for meget. det var netop også indekatte de gange jeg har set det
    så fik de et akvarie med et par fisk. det var lavet sådan at katten ikke kunne kommet til fisken. men det var nu også mere det at den svømmede rundt

    her i huset har vi vores undulat. her kan de godt bruge et par timer bare for at kigge på den. Rigtig slemt pt fordi vi har fået nyt fugl, og den har ikke samme farve som de sidste to. så den er altså meget mærkelig

    selvfølgelig skal i da ikke af med ham.


  • #5   26. feb 2015 Kan se Jax er kastreret, men det står der ikke noget om ved Nunu.. er de alle steriliseret/kastreret ? smiley

  • #6   26. feb 2015 Vi har prøver gå tur i snor med ham.. Han kan ikke fordrage det, vi prøvede af flere gange. Dog vil jeg også nu mene det er synd at tage ham ud i snor, da jeg ikke kan garanterer at han kommer ud hver dag, fordi jeg sidder så presset op af lektier og afleveringer.

    Han har mulighed for at komme op i højder, og som skrevet han lege en masse selv, det har han altid været helt vildt god til. Sådan noget legetøj der kører selv, vil han nok nærmere blive bange for end han vil synes det er sjovt. (Han er lidt en piveskid) - De har et foderbræt hvor de har masser af udfordringer i, men drengen opgiver desværre ret hurtigt.

    Akvarier har vi 3 stks af han kan kigge på, men de var kun sjove i starten, nu er de der jo bare for ham. smiley

    Og ja, de er alle 3 fikset. smiley


  • #8   26. feb 2015 De perioder hvor han kradser m.m altså hvor han keder sig bravt, prøv der at finde på nye ting tag lidt træ med ind udefra der dufter anderledes, køb nogle skind/ kaninhaler noget der er nyt og spændende, men kun en ting af gangen, det handler om at der skal ske noget myter, ellers prøv calm fodret i en periode.

  • #10   26. feb 2015 Skal lige siges, at før i tiden da han var yngre, gjorde han jo disse ting dagligt, så det er jo blevet mindre nu og generelt er han blevet en mere rolig kat.

    Felis, jeg er super glad for du er så direkte som du er, det får man mere ud af end at pakke det ind i vat. smiley
    Jeg føler ikke selv at han tager skade på psyken, for som jeg mærker ham er han jo som han altid har været, og det er jo blevet bedre med ham, det er bare kun i perioder han gør det nu, i forhold til før hvor det var hver dag.

    Det med fremmede har han faktisk altid gjort, fra han var helt killing, han var heller ikke helt tryg ved os da vi kom og hentede ham, men nu er det jo så os han er super trygge ved. Men alle andre skal helst ikke komme for tæt på ham, for så hvæser han og slår ud efter dem. Hvilket vi jo selvfølgelig informerer alle gæster om. smiley

    Men da jeg ikke vurderer han mistrives så vil jeg ikke vælge den aller sidste udvej, for han har jo ikke ændret hans adfærd, udover når han gør de der ting. Det er primært vinduer og skabe han gør det på nu, og så miaver han en del, men hans miaven, har jeg en idé om er fordi han vil have vores opmærksomhed, men at vi skal komme til ham. smiley

    Adfærdsterapi, ser jeg heller ikke som en mulighed, da jeg ikke rigtig tror på at det kan ændre ham. Så der giver jeg dig ret.

    Havde overvejet noget foder til det, men når du siger det på den måde som du gør, så vil jeg helst ikke.

    For fx nu har han stort set ikke gjort det i flere dage. Så der kan sagtens gå uger i mellem han gør det, men så kommer han ind i en periode med dage hvor han gør det, og så stopper det igen. smiley


  • #11   26. feb 2015 Og nej momo vi er ikke skrevet op, da vi har planer om at leje et hus. smiley

    Så det er ikke til bare lige at blive skrevet op, der skal vi jo finde det rigtige hus først. smiley


Kommentér på:
Jeg er en smule splittet

Annonce