2.510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

vask af kat/killing, hvor tit? vask af kat/killing, hvor tit?

Ja, vores skønne lille killing står nu igen og trænger til et bad...
Det er kun en uge siden sidst, hvor han havde 'lagt sig i en lort' eller hvad han nu havde hygget sig med i kattebakken.
I går tabte vi så pandekagedej på gulvet og inden vi fik det fjernet (der var lidt kaos i køkkenet) så havde han være henne ved det og på en eller anden mystisk vis fået det ned langs maven, i skægget og om bag ørerne, inden vi fik ham væk. Vi satsede på at han selv kunne gøre sig ren, men det gider han simpelt hen ikke.
Er det for tit at vi bliver nød til at vaske ham? Vi vaskede ham uden shampoo sidst, men er bange for at vi skal bruge shampoo denne gang, da sådan noget kagedej er meget fedtet -.-'
Er der andre løsninger end at give ham et bad?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vask af kat/killing, hvor tit?
  • #2   28. feb 2015 Vi har også tænkt os at bruge specificeret shampoo til kat smiley
    Jeg er nemlig meget allergisk overfor 'neutral shampoo og allergifri shampoo og uden parabener shampooer' til mennesker, og det mig der skal stå for at vaske killingen.
    Problemet med grisen her er at han ikke rengør sig selv -.-'
    Sidst var en nødløsning, da vi kom hjem til lortefodspor i hele lejligheden i sofaen og på diverse møbler og så blev han tage i bad med det samme smiley Han tog det fint, lidt utilfreds i starten men fandt sig i det smiley

• #6   28. feb 2015 Vores 2 huskatte på 9 måneder , og 4 år år har aldrig været i bad smiley De klarer det selv smiley

• #19   28. feb 2015 Jeg ville ikke mene at et bad var nødvendigt.
    Prøv om ikke du kan tage en opvejet klud med håndvask vand og få dejen ud af pelsen, hvis ikke det kan klare det så i bad med katten og kan det undgås så lad være med at bruge shampoo, hvis shampoo er påkrævet så skal det være parfumefrit.

• #20   28. feb 2015 En kat, der ikke udstilles, skal vaskes efter behov med en PHneutral shampoo til katte.

• #21   28. feb 2015 jeg vasker mine 3-4 gange om året - spørg dog ikke om kattene syntes om det. det skal vi bare
    bruger altid shampoo fra KW

• #24   28. feb 2015 Jeg vasker kun banditten i bad hvis det er virkelig nødvendigt smiley vasker ham dagligt med almindelig klud da han er mester til at træde i sin egen bæ, det kun når han får lavet 'kunstner' han tages i bad, dvs når en klud med varmt vand (hvordan i nu vælger at definere det smiley ) ikke er nok.
    Han er alleredr blevet vasket med klud så selve dejen er væk, men der sidder stadig fedt fra det, som får hans pels til at sætte sig i klumper/knuder som ikke er til at redde eller vaske ud -.-'
    Han kan sagtens finde ud af at vaske sig selv, dog gider han kun sin hale, bagben, nederste del af maven og ind imellem lidt sine poter, dog er det sjældent han har tålmodighed til at vaske sine poter rene selv...

• #25   28. feb 2015 hvis han ikke får det af selv, så ville jeg også vaske. Men det mest optimale er jo at han selv finder ud af at vaske sig.

Tror vi har vasket Ziggy 3 gange - en gang for lort, ja hun fjernede det ikke selv(hun havde været vant til at have en hund til det før vi fik hende). men det var så kun en gang, derefter fandt hun ud af at vaske sig selv.
    En anden gang havde hun trillet sig i motorolie ved naboen - det synes jeg ikke hun skulle slikke af selv, så det var i bad.
    Tredje gang var hun blevet lidt for nysgerrig mens min mand var ved at male - så jeg fik leveret en kat med maling - som så også røg i bad!

Ellers tror jeg ikke vi har vasket nogen af de andre.

• #26   28. feb 2015 Jeg går drastisk til værks når Røde har grisset sig til når han skal til dyrlæge smiley jeg klipper den pels af som der er lort på smiley jeg har endnu ikke forsøgt, at bade han, kun taget lidt med klud.
    Mitti har ikke så meget som prøvet en klud.
    Da Manne var her, blev han af og til badet eller vasket, kun med neutral, Manne havde allergi og katteshampo har kostet akut dyrlæge, så det holdt jeg mig fra efter det, neutral vådservietter har jeg også brugt, Tulla var jo handicappet og vaskede sig aldrig bag i, så hun blev holdt korthåret og vasket med servietter efter stort og blev af og til vasket i bagenden hend over vasken, men saksen var vigtig;)

• #27   28. feb 2015 Nu er ham her også kun 14 uger og har været vant til at blive vasket af tanten, så han skal sikkert nok lære at gøre det selv med tiden, men indtil da synes jeg at han indimellem har brug for en hjælpende hånd smiley

Kommentér på:
vask af kat/killing, hvor tit?

Annonce