{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

katte fodre til norsk skovkatte {{forumTopicSubject}}

hej, vi har lige fået en norsk skovkat, tænkte på hvilke fodre folk bruger, vi fik noget med fra Royal canin fra opdrætter, men tænkte om der var noget der var bedre eller om det var det bedste?

ved, ved feks hunde er RC ikke det bedste fodre, det er okay, men der er mange andre mærker der er både bedre og billigere, så tænkte det måske var det samme med katte fodre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte fodre til norsk skovkatte
  • #1   16. mar 2015 Nu er det ikke et rase specifikt svar du får fra mig, men et katte svar og jeg har haft flere raser ad gangen.
    Find noget godt kornfrit foder og giv også vådfoder uden sukker og korn.

    Af kornfrit tørfoder kan nævnes Orijen, Applaws, Porta 21 kornfrit og Sanabell også uden korn.
    På zoopluds kan du finde rigtigt meget godt og kornfrit foder.

    Og glem endelig ikke, at katte har godt af råt kød smiley de er jo rovdyr.


  • #2   16. mar 2015 okay smiley kender godt applaws smiley bruger vi til vores ilder da de ikke må få korn osv. så hvis det er rigtig godt så kommer han da bare over på det, så kan jeg fodre dem med det samme salgs fodre smiley

  • #3   16. mar 2015 bare lige en oplysning: kender desværre flere katte som har udvilket foderallergi efter de er blevet sat på applaws.

    men andre bud kan være kingsmoor, som netop har til store racer

    jeg har selv mine 15 på rc, og har ingen problemer med det. mine trives på det.

    men husk at skifte foder over 1 gerne 1½ uge. kattes maver er ikke så glade for hurtige foderskift


  • #4   17. mar 2015 Der vil jeg så foreslå overgang over en månede, for når katten har fået foder med korn, er der ikke den samme enzym balance som når de bliver fodret med kød og tørkost med kød, og de tager lidt tid før den rigtige balance er tilstede.
    Katte er lige så meget rovdyr som ilderen er og har absolut ikke godt af korn.
    Min kat med allergi kunne ikke tåle
    RC men det er jo ikke det samme som, at RC giver allergi, men det gør korn oftere end kød, og når en kat udvikler allergi over for mad, så ville den nok have gjort det uanset hvilket foder den har fået, men langvarig og ensformig fodring øger risikoen for udvikling af foder allergi, men der er ikke mange katte har foderallergi, og både min kat med allergi og den med kronisk nyresvigt trivedes på Orijen, Applaws og andet kornfrit smiley


  • #5   17. mar 2015 Ps! Husk endelig, at giv katten vådfoder, katte er ikke gode til, at drikke nok og når de så får tørkost kommer de i væske underskud.

  • #6   18. mar 2015 jette det er altså ikke helt korretk. det er faktisk min dyrlæge som siger at de oplever rigtig meget foderallergi pga de andre produkter som virksomheder putter i foder istedet for korn. de kan ikke sige hvorfor, men blot sige at der er en øget risiko når man vælger kornfrit.
    problemet er jo at der skal stivelse i foder for at holde samme på det. og det betyder så at de kommer kartofler græskar mm i. Ting som katten normalt hellere ikke ville spise i naturen
    ja nogle katte har allergi overfor korn, men sådan er det jo altid. det er lige som mennesker. allergi er en sjov ting

    jeg syntes at man bør vælge foder efter hvad ens kat kan lide og trives på. og det hedder det ene eller andet kan gøre lige meget
    man skal bare være opmærksom på om katten trives på det


Kommentér på:
katte fodre til norsk skovkatte

Annonce