643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Være alene hjemme Være alene hjemme

Som mange af jer ved, skal Gizmo have nyt hjem..
Og han skal gerne ud hvor der ikke er andre katte, da han er sindssygt hård ved andre katte...
Nu har jeg så en interesseret fyr her, men han er rigtig bekymret for om Gizmo vil være ked af at være alene hjemme mens han er på job...

Hvad tænker I?
Kan en kat der har været vant til selskab fra andre katte (selvom det har betydet at han har brugt det meste af tiden på at mule dem) lære at være alene hjemme i 8-10 timer dagligt, hvis der bliver kælet og leget når ejeren så kommer hjem?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Være alene hjemme
  • Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #1   20. mar 2015 Selv de dage, jeg arbejder hjemmefra, ser jeg jo ikke en eneste kat, for de ligger jo bare og sover. Jeg er sikker på at Gizmo vænner sig til en anden døgnrytme, så han er aktiv på det andet tidspunkt. Jeg ved af erfaring at det der med at mule de andre - det er ikke noget, de kommer til at savne. Vi havde et lignende problem, og da vi først havde skilt kattene ad - ved at den ene flyttede hjemmefra - faldt der ro over tingene, uden at jeg på nogen måde havde en opfattelse af at der var et savn.

• #2   20. mar 2015 Okay det lyder godt smiley

• #4   20. mar 2015 Tænker jeg også smiley

Men hva... Tror ikke jeg hører mere fra ham... Det er halvanden time siden jeg sidst hørte fra ham, efter han spurgte om Gizmo kradser i sofaen, og jeg ærligt svarede ja smiley

• #5   20. mar 2015 Jeg håber det lykkes og ærlig er man jo nød til, at være:)

• #6   20. mar 2015 Ja præcis, de kan lige så godt blive advaret inden de sætter sig en masse forhåbninger smiley

• #7   20. mar 2015 Jeg tror han vil finde en passende døgnrytme som enekat.
    Og katte sover jo mange af døgnets timer, så mon ikke bare han vil sove når han er alene hjemme, det gør begge mine da, og det er underordnet om det er 2 timer eller 12 timer smiley :) smiley man bliver altid mødt i døren af en søvndrukken kat smiley :D

• #8   20. mar 2015 Ja for han skal jo ikke skifte hjem en gang til smiley

• #9   20. mar 2015 Lige præcis Jette smiley

• #10   20. mar 2015 Jeg er i dialog med en vildt sød kvinde nu her..
    Og jeg har en rigtig god mavefornemmelse, hun minder mig lidt om mig selv smiley

Utroligt så mange der faktisk er interesserede i Gizmo, havde troet det ville blive svært, når han er næsten 5 år...
    Men det er jo nok Gizmos charme der gør det smiley

• #11   21. mar 2015 Jeg håber det lykkes, og godt du holder dig til den gode mavefornemmelse, for er den der ikke skal han jo ikke der hen smiley

• #12   21. mar 2015 Jeg tror virkelig hun kan være den rette smiley
    Skrev med hende hele aftenen, og hun er virkelig sød smiley
    Hun vil prøve st finde køre lejlighed så hun kan komme og se ham en dag, og klikker de bare perfekt, bliver han reserveret til hende!
    Hun skal flytte her d. 1. så vi blev enige om at så kan hun få ham hjem når hun er flyttet på plads, så Gizmo ikke skal igennem to stressende begivenheder lige oven i hinanden smiley

• #13   21. mar 2015 Ihh hvor jeg håber det både for ham og for dig..
    Glæder mig til at høre hvordan det går..

• #14   21. mar 2015 Jeg er også virkelig spændt!
    Jeg opretter nok en ny tråd om Gizmos kommende tid når det er smiley

• #15   21. mar 2015 Men det bliver jo også vemodigt at skulle sige farvel, men hvis man bare så ved at han får et godt hjem, så gør det det hele lidt lettere, og når nu ikke flokken fungere så er det jo det rigtige..
    Du er sej Lotte... smiley

• #16   21. mar 2015 Det har været en af de sværeste beslutninger i mit liv.. Mine katte er jo mine babyer.. Men det er jo også derfor det gør så ondt at se, når de ikke trives i hinandens selskab..
    Det bliver virkelig vemodigt at sige farvel.. Men jeg trøster mig med at hun har sagt at jeg til hver en tid er velkommen til at besøge ham..
    Derudover bor hun i samme by, som en af mine gamle killingekøbere, som jeg jo også tager op og besøger en gang imellem, så kunne man jo lige slå smut ind forbi begge på samme dag når det er smiley

• #17   21. mar 2015 Ja jeg tror gerne det har været en mega svær beslutning, også derfor jeg syntes du er sej..

Det ville da være perfekt hvis de 2 så lige klikker sammen når nu hun bor i den by du alligevel kommer til fra tid til anden, så du lige kunne hilse på, ellers er facebook og mail jo en fantastisk opfindelse til lige at sende billeder og beskeder fra tid til anden..
    Da jeg solgte en af mine plejekillinger i tidens morgen der fik jeg tilsendt billeder via mms af killingen i 3 år efter og jeg har stadig de billeder, det er skønt at høre og se at det går killingen godt, også fordi man så ved at dem man har solgt til virkelig sætter pris på katten..
    Desværre har jeg ikke hørt noget siden, men tror måske det handler om ny tlf og glemt tlf nr. for de var rigtige søde mor og datter, og sidst jeg hørt var datteren kommet på Herlufholm kostskole, så datteren er jo voksen nu, men jeg ved at katten har fået det som blommen i et æg, så jeg bekymre mig ikke smiley

• #18   21. mar 2015 Hvor lyder det bare godt Lotte smiley krydser fingre

• #19   21. mar 2015 Hende jeg solgte mine killinger til, det var sommeren 2011, og vi har stadig kontakt, og det tror jeg vi bliver ved med, for vi snakker rigtig godt sammen, og jeg får tit lige en MMS med et par billeder, og hver gang de har været ved dyrlægen til det årlige tjek ringer hun og giver mig en update smiley Det er skønt! Og jeg håber på at det kan blive lige så godt med hende der er interesseret i Gizmo smiley

• #20   21. mar 2015 Har også kontakt til mine to MCO missers opdrætter. Vi er også venner på Fjæs

• #21   21. mar 2015 Det er skønt når det er sådan smiley
    Min veninde fik også to killinger fra mig i 2009, de skulle så have nyt hjem på et tidspunkt, og jeg hjalp så med at finde en ny ejer, og hende er jeg også venner med på FB, så jeg kan sidde og lure med når hun lægger billeder op af dem smiley smiley

• #22   21. mar 2015 Bare det lykkes smiley

Jeg er også med på den med, at opdrætterene til mine katte kan følge kattene på face og jeg lægger katte hilsner til dem smiley

• #23   21. mar 2015 Det er også rigtig dejligt at kunne få lov at følge med i deres liv smiley

Kommentér på:
Være alene hjemme

Annonce