1.638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kattekilling alene hjemme Kattekilling alene hjemme

Hejsa alle! Jeg går og er så spændt men også nervøs for vores ankomst af vores lille nye sibiriske killing. Vi får hende, når hun er ca de 14 uger, og jeg er hjemme hos hende i 4 dage efter hjemkomsten. Derefter skal jeg dog begynde på arbejde. Jeg er meget nervøs for om jeg kan lade hende være alene hjemme eller om det vil gøre hende ekstremt utryg? Hvad er jeres erfaringer? Vi skal også til en fødselsdag en uges tid efter hjemkomsten, som nok er omkring de 6-7 timer vi er væk, og jeg sveder helt af nervøsitet og af tanken. Hvordan gjorde i med jeres kattekilling og er det fair at vi skal til fødselsdag så længe? (Vi skal køre langt og det er derfor tiden er lang). Håber i har nogle gode råd og tips. Tak på forhånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattekilling alene hjemme
  • #1   11. feb 2023 Jeg ville anskaffe en kammerat med det samme.

• #2   11. feb 2023 Det bliver ikke noget problem. Sørg selvfølgelig for at i har leget med killingen inden, at den har fået mad og kattebakken er ren. Så vil killingen sove imens i er væk.
    Killinger er ikke som hundehvalpe.
    Hvis i har mulighed for det så er det skønt med to killinger samtidig, de har så stor glæde af hinanden.
    Tillykke med jeres nye killing.

• #3   11. feb 2023 Katte har det bedst sammen i par eller tre.
    Så kan de holde hinanden i selskab. Og hjemme hos mig er vi to voksne katte og en stor killing,som har jagtlege og andre sociale aktiviteter sammen 24/7 smiley
    Så mit bedste råd skaf en killing til eller køb en godmodig kat, som kan med en livlig killing. smiley

• #4   11. feb 2023 Ja som andre siger, vil en legekammerat vær lykken, men når det er sagt, så sover de alligevel, når der er ro i huset.
    Min erfaring er, at det kan være godt, at gå en tur, allerede første dag, det giver killingen tid til at se sig om i ro og mag, og det uden du sidder og kikker på den smiley selv om det så er en sammenføring, har de godt af en times ro, og så vender den sig også til, at du kommer og går.
    Har du meget lange arbejdsdage, så skal du så regne med, at den vil være aktiv, en stor del af natten, giv den et måltid vådkost før du går om morgenen ogogså før du går i seng, så lære den en rytme i dagen, det kan katte godt lide, selvfølgelig skal den altid have adgang til vand og tørkost.
    Bakken skal have fjernet klumper hver dag, men gør den ikke hysterisk ren, din kat kan godt lide, at det dufter af den, og det kan den selvom du fjerner klumperne, men bakken skal ikke tømmes og sæbevaskes for tit, kun ved dårlig mave/lugt.

• #5   11. feb 2023 der sker ikke noget ved at du tager til fødselsdag eller på arbejde

et godt råd er at ligge en trøje som lugter af dig et sted hvor den vil kunne putte. Så den har noget trygt
    bedst hvis du har fået en med når du henter den

og så skal der ellers være mad og vand. Evt en ekstra bakke.

du kan jo evt få en veninde/noget familie lige til at kigge ind i løbet af dagen, når I skal til fødselsdag. evt lige lave en evt aftale hvis nu der skulle ske noget hvor I kommer senere hjem

• #6   12. feb 2023 Tusinde tak for jeres svar, dem vil jeg bruge. Nu er jeg studerende og sådan en kat koster ca 10.000kr.. så har desværre kun råderum til en kat økonomisk smiley

• #7   12. feb 2023 Du kan vel købe en huskatkilling på et internat som ven til den? smiley

• #8   12. feb 2023 Nej desværre. Hun er købt med henblik på allergi. Hun er ‘allergivenlig race’:-) mangler et protein i spyttet som gør at den ikke er lige så krads for allergikere

• #9   13. feb 2023 Hvem pokker tager så meget for en killing til kæl?

• #10   13. feb 2023 Åh ja, det er faktisk alle opdrætterne indenfor sibiriske katte her i dk. De har alle nogenlunde samme pris. Meget dyrt ja, men forhåbenligt det hele værd

• #11   13. feb 2023 Det havde jeg aldrig givet for en kælekat.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #12   13. feb 2023 Susanne. Nej måske ikke, men nu er du jo ikke Laura. smiley Sibiriske Katte kan koste mellem 6.000 og 10.000. Hvis man forelsker sig i en bestemt race og såvel katten, betaler man vel det som den koster, hvis man har råd. smiley

• #13   13. feb 2023 Laura C jeg har selv holdt Perser katte og de kostede 5000 kroner per styk tilbage i 2000'erne. Dengang var jeg helt vilde med racen. smiley
    Så jeg forstår udemærket godt, hvis du vil ofre
    10.000 kroner for en killing. smiley

• #14   13. feb 2023 Min race koster da også med heldigvis ikke 10.000.

• #15   14. feb 2023 Øv, bliver jeg da lidt ked af, at du skriver Susanne. Jeg har brugt meget lang tid på at spare op lige nøjagtigt denne race, da det er en min allergiramte kæreste kan tåle. Må jeg spørge om hvorfor du ikke synes det er prisen værd? En hund koster det samme mere eller mindre selvfølgelig. Begge dejlige og nærværende kæledyr smiley Men det er helt fair, at du har din egen holdning, det skal der også være plads til. Og tak for støtten hos jer andre. Vi glæder os meget til at få vores søde killing hjem om en uges tid smiley

• #16   14. feb 2023 muligheden kunne jo være en voksen af samme race som selskab

• #17   14. feb 2023 Det er rene ågerpriser efterhånden. Prisstigningen de sidste par år er virkelig ekstrem.

Kommentér på:
Kattekilling alene hjemme

Annonce