1.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

søger kattekilling! søger kattekilling!

Hej alle sammen!

vores familie var for en måned desværre nødt til at aflive vores gamle fantastiske kat, Desmo. Hun var blevet meget syg og gammel, så hun har det bedre nu!

Men sagen er at vi nu gerne vil have en ny kat, vi vil gerne bare have en blandingsrace kat, eller en race kat uden stamtavle, da vi ikke har pengene til at skulle betale meget.
Vi skal ud og rejse til sommer og derfor kan vi først få katten i start August.
Vi har to i familien der har lidt allergi, men det er ikke så meget, men kunne være rart hvis det var en kat som var lidt mere tålelig.

Håber der er nogle der kan hjælpe og ved hvor man kan finde sig sådan en!
Tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger kattekilling!
  • #1   12. apr 2015 Jeg foreslår, I hjælper en internatskat til et godt og kærligt hjem smiley

• #2   12. apr 2015 Ja det tænkte vi også, men da vi har en hund, ville det være en meget god ide at få den fra killing af smiley

• #3   12. apr 2015 faktisk kan I godt finde en god internatskat/killing som kan sammen med en hund
    har selv arbejdet på kv i flere år og har solgt en del katte, både voksne og killinger, til hjem med hund
    det vigtigste er faktisk bare at hunden er ok med kat. de fleste katte væner sig nemlig hurtigt til at bo sammen med en hund. Problemet er størst hvis katte bliver jagtet af hunden
    de fleste internatter tager ca 800-1000 kr for en kat/killing (alt efter hvor man køber den). jeg ved at bla hos kv koster katten/killingen 1000 kr, og så er den neu, øremærket, vac, testet for aids og leukæmi (begge sygdomme man ikke kan gøre for) og så har de fået orme og loppekure
    der er en del internatter som ikke vælger at teste for aids og leukæmi. Personlig ville jeg gå udenom dem. alle mine katte er testet for det, inden de er kommet ind hos mig.

• #4   12. apr 2015 Se i markedet.

• #5   13. apr 2015 Jeg er selv lidt allergiramt og har efterhånden konstateret at jeg tåler en langhåret kat bedre end en korthåret. Så måske man skal gå efter det?:)

• #7   13. apr 2015 Enig med de andre smut forbi et internat og sig i søger en kat som kan med hunde og typisk kan man endda få katten på prøve for netop at være sikker på at den også nu kan med hunden. Så hvis i ikke har mange penge at købe kat for så er internatet nok det sted i skal kigge da de er med hele pakken og prisen er fra 1000-2000kr alt efter hvor i landet man vælger at købe kat. Og så husk sygeforsikring så er i helt dækket ind økonomisk hvis der skulle ske noget. Nu i ikke har mange penge til kat.

• #10   13. apr 2015 Helt enig med de andre, snart svømmer internaterne med killinger og vil gøre det hele sommeren over..
    Internaterne har også killinger der har været sammen med hunde, og som tidligere nævnt så er det vigtigste at hunden er vant til kat, for en kat særligt en killing vil hurtigt vænne sig til en hund..

Fordelen ved internat kat er at i kan få vejledning til at finde en killing der passer ind i jeres familie samt at alle udgifter til neutralisering m.m er med i købet..

Mht allergi så findes der ikke en allergivenlig kat, en nævner at hun har allergi og bedst kan tåle langhårede, jeg har så også allergi og jeg har det lige modsat, jeg tåler bedst de korthårede, så det er der ikke ikke ensartet endegyldigt svar på..

Kommentér på:
søger kattekilling!

Annonce