{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat hoster
  • #1   17. apr 2015 er det noget han lige er begyndt på eller hvad?

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #2   17. apr 2015 Det kan være en hårbolle der sidder i tarmene og generer ham. Mine kan også en sjælden gang finde på at "Hoste" Jeg giver dem kattemalt et par gange om ugen for at forebygge hårboller. smiley

    Hvis det lige er startet, ville jeg giver ham kattemalt 2-3 gange om dagen i 1 uges tid og så give det som forebyggende.

    Men hvis det har stået på længe, så ville jeg nok lige kontakte dyrlægen og høre ad. smiley


  • #3   17. apr 2015 Jeg kan forstå, at det har varet flere dage, så jeg synes du skulle kontakte dyrlægen. Evt. kan du filme katten, mens den hoster, og vise dyrlægen videoklippet, og så kan h*n tage stilling til hvad der bør gøres.

  • #4   17. apr 2015 Udover at det kan være en hårbolle så kan det også være orm, derved nogle katte der hoster når de har orm, er han udekat??

    Jeg ville nok få en dyrlæge til at kigge på ham når du skriver at det virker som om han har ondt..


  • #5   17. apr 2015 Ud over hårboller og orm, kan det også være bronchitis . Der er flere katte, end man lige tror, der lider af det. smiley

  • #6   17. apr 2015 det kan jo også være hjertefejl, astma mm
    det kan være alt fra ingenting til mere alvorlige ting.

    men man kan starte med at overveje en gang kattemalt, og evt en ormekur, hvis katten går ude.
    hjælper det ikke, i løbet af kort tid, ja så skal man forbi dyrlægen

    MEN personligt ville jeg nok lige fået en tid hos dyrlægen. netop fordi du skriver at han også nyser lidt. han kan have fået en mild luftvejsinfektion. Noget som en del katte faktisk får her om foråret.


  • #7   18. apr 2015 Min ene hankat hostede og nogen gange kastede han også op, men det var nok mere fordi, maden røg for hurtig ned, nå men pga hosten, fik han ormekur og siden har han ikke hostet,,, at han nyser kan være mange ting, pollenallergi, andre former for allergi eller også kilder det bare i næsen smiley

  • #8   18. apr 2015 Udfra beskrivelsen mener jeg, at der bør dyrlæge ind over. Dens slags hosten kan skyldes et fremmedlegeme i halsen.
    Det med at han er begyndt at snorke også, behøver ikke have noget med det andet at gøre, men det kan måske være pga. hævelse i halsen. Så jeg håber, at Miv bliver tjekket af en dyrlæge.


  • #9   19. apr 2015 Tak for svarene! smiley
    Ja, han har hostet nogle dage nu..
    ..håber jeg kan fange det på film smiley

    Jeg tror ikke det er en hjertefejl.. Han er 10 år, og er først begyndt at hoste sådan nu..?


  • #10   19. apr 2015 Det vil være en god ide at tage Miv og videoklip med til dyrlægen.
    Giv gerne en opdatering.


Kommentér på:
Kat hoster

Annonce