{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Theo
Theo
Tilmeldt:
11. mar 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 2

Tandresorption {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har lige brug for lidt vejledning... Theo har netop været til det årlige sundhedstjek og vaccination - alt var heldigvis som det skulle være PÅNÆR at han har fået "Tandresorption".

Den søde dyrelæge fortalte mig, at der er meget udbredt blandt katte - specielt skovkatte, men at de ofte lider i stilhed, så derfor opdages det sjældent.. Theo er ikke fortaler for at jeg kigger hans bisser, så det gjorde dyrelægen selvfølgelig og der opdagede han det. Theo skal i narkose og ha fjernet tanden. Dyrelægen vil tage røngten billeder og se hvordan de øvrige tænder ser ud og fjerne flere om nødvendigt..

Jeg har googlet lidt omkring det (glemte at spørge dem om prisen) men bookede tid til operation med det samme. Har i nogen erfaringer omkring Tandresorption ? Hvad kan jeg forvente at skulle af med ? Kan se nogle steder på nettet kan det koste op til 10.000 smiley smiley smiley

Kh. Janni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandresorption
  • #1   17. apr 2015 Min Røde får de sidste tænder fjernet til efteråret, han spiser stadig både tørkost og råt kød, bla daggamle kyllinger.
    Sidste år gav jeg 3500kr for en operation + rønken.
    Her i marts var det både Røde og Mitti som var afsted og der gav jeg knapt 5000kr fordi der er rabat når de begge er afsted.
    Ingen af mine er skovkatte, den ene er kurilian bobtail og den anden hellig birma.
    Jeg har hørt om katte som har fået fjernet alle tænder på en gang, men min dyrlæge siger max 2 timer i narkose, så det bliver gjort over 4 gange, så jo det er dyrt, men mine katte er unge, 2 og 3 år, og ellers raske på alle måder, og de kan få et godt liv uden tænder smiley så det er det værd for mig og drengene.
    Det er hårdt for katten, Røde er ikke tilhænger af dyrlægen længere smiley og vil absolut ikke kikkes i munden!


  • #2   17. apr 2015 Ps. Til dagligt kaldes det TR eller FORL og du kan finde flere tråde her inde om det.

  • #3   17. apr 2015 1000 tak for svar smiley Jeg har fundet lidt mere om det med forkortelserne smiley smiley

    Jeg har egentlig heletiden lovet mig selv at Theo ikke skal udsættes for mere slemt i dette katteliv. Jeg hentede for et år siden en MEGET forhutlet kat og det er først nu at han er begyndt, ikke længere at være bange og sky. Han er 6 år, så umiddelbart tænker jeg jo også han har masser af gode år i sig endnu smiley


  • #4   17. apr 2015 Det håber jeg for jer smiley

  • #5   18. apr 2015 det er ikke kun skovmisserne som har tendens til dårlig bisser. siameser, abesinner, maine coons, mm har også lidt problemer med bisserne.

    jeg har prøvet det flere gange. to af kattene fik fjernet alle bisserne uden taget fortænderne og hjørnetænderne. det er så godt nok 3 år siden, men her gav jeg 8000 kr (ca) for de to katte.


  • #6   18. apr 2015 Jeg vil råde dig til at finde en dyrlæge som tager røngtenbilleder FØR den slags diagnosticeres. Og FØR behandling iværksættes. Rigtig mange katte har tandproblemer - både racekatte og huskatte, men omfanget af problemerne skal der altså rigtig tandrøngten for at kunne vurdere og det er spild af din pengepung og kattens mund at begynde at behandle før man har et reelt overblik over problemet - og det får man kun via rigtig tandrøngten,

  • #7   19. apr 2015 Jeg har ikke indtryk af at skovkattene er mere udsatte end så mange andre, men der er rigtig mange katte der får TR. Den eneste måde man kan sørge for at katten får fjernet alle problemfyldte tænder er via tandrøntgen. Jeg har set fået fjernet tænder på May af 3 omgang pga TR. Det har kostet omkring en 2500 kr per gang for et par tænder. Heldigvis trives kattene rigtig fint uden tænder i forskellige grader smiley

Kommentér på:
Tandresorption

Annonce