{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat og transportkasse
  • #1   26. jun 2021 Herhjemme hjælper pædagogik desværre ikke.

    Det er en reel indfangning. For at gøre det mindst muligt stresset, så bliver døren lukket bag mig når de selv er gået ud i gangen og det ender gerne med, at de skal stoppes i kassen.
    Det er ubehageligt for både ejer og kat, men der er desværre ingen anden udvej herhjemme.

    En af mine har fået fjernet 13 tænder for snart 1 måned siden og han tog det helt stille og roligt da han kom i kassen og havde faktisk været rigtig sød på klinikken smiley


  • #2   26. jun 2021 Jeg er enig med Husk vildkattene. Jeg tror jeg har haft 1 kat der bare gik ind uden tvang og besvær af nogen slags. Hende jeg har nu går i stress og hyler fra 1 sekund i kassen og er bange indtil til vi er hjemme igen . Hos dyrlægen er hun stille men bange. Det er ligegyldigt hvad vi skal om det så bare er et tjek. Min kasse står ikke fremme for det gør ingen forskel. Jeg stiller kassen på et bord henter hende , lukker døren med en fod og putter hende i kassen. Min er bare bange men hverken bider eller river.
    Jeg hjælper en nabo når hans katte skal til dyrlæge. Han har en ældre kat der ikke er det store besvær udover den er lidt bange men han har to andre, hvor man skal ha hansker på og er nød til at være to og lyn hurtigt få dem i kassen helst i første forsøg . Det er ikke så rart. De kan mærke hvis man er selv er nervøs .


  • #3   26. jun 2021 Jeg giver ½ time før, jeg skal afsted til dyrlægen et par pift af Feliway i transportkassen.
    Dyrlægen har også små brikker med Feliway, du kan sætte i din transportkasse


  • #4   26. jun 2021 Bare "hæld" katten i kassen. Det er ikke alle katte som lærer at elske den kasse. Min gør. Han bruger den som soverum om vinteren, fordi den står ovenpå den undersænkede radiator smiley

  • #5   26. jun 2021 sæt kassen på højkant og så sætter man katten ned i og lukker låget
    og sætter kassen rigtig ned igen
    lad være med at tænk for meget over det, og lad være med at være nervøs (ja det er svært)

    Det er den nemmeste måde at gøre det på
    og den hurtigste - dermed mindre stress for katten - den skal nok blive stresset af køreturen

    med 11 katte og 6 år på internat, så har jeg puttet mange katte i kasser
    om de vil det eller ej - for det bestemmer de så lige ikke selv
    det gør JEG

    og det er den selvtilig at man skal gå ind i det på


  • #6   26. jun 2021 Anja N har ret. Op på højkant med kassen, fat i katten under forbenene og så baglæns ned i kassen.
    Hånd for hullet og så låg på...
    Det er den eneste måde jeg kan få Gustav i på.
    Det går så stærkt at han ikke når at sprælle smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #7   26. jun 2021 Det problem har jeg heldigvis ikke med mine. De går gerne selv ind i kassen.
    Men jeg vænner dem til fra killing af, ved at have transportkasse stående åben, med tæppe og gerne lidt legetøj i, den står her gerne til de flytter hjemmefra. Så er de fuld fortrolige med den smiley


  • #8   27. jun 2021 Hold da op. Anede ikke det var et problem med kasserne.

    Mine har altid haft deres kasser stående fremme. Har aldrig haft noget problem med at pakke mine katte i deres kasser. smiley


Kommentér på:
kat og transportkasse

Annonce