2.730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Godt foder til rimelig pris, 7 huskatte.... Godt foder til rimelig pris, 7 huskatte....

Ja, så må jeg vist på den igen....
For nu at gøre en lang historie endnu længere:
Vi har 7 katte som alle er neutraliseret. De er ganske alm. huskatte, heraf 2 fra internat.
De 3 af dem er 13-14 år og spiser Coshida tørfoder fra Lidl med stor velbehag.
Så er der 2 på næsten 1 år med italienske aner smiley Deres pels er usandsynlig blød og lækker og de trives godt.

De sidste 2 katte er fra internat på Fyn. Den ene er en lille vombat med lækker pels og rigtig kælen og blød men den anden er en lille gråstribet mus, som før har haft problemer med maven. Hun er dog blevet meget bedre og spiser fint nu. Dog er hun stadig lidt sky. De er iøvrigt kuldsøskende men meget forskellige af sind.

Det er endelig lykkedes mig at finde en dobbelt skål til deres mad, da de jo får forskelligt foder.
De gamle får som skrevet det foder fra Lidl og de øvrige fik først Kingsmoor Killing og så gik jeg over til Select Gold Sterilized.
De spiser dog hinandens foder så det er en blanding, som de får.

Nu synes jeg bare ikke at de 4 unge virker specielt glade for foderet. De deler iøvrigt alle en dåse Lux hver aften, som supplement til det tørre.

Jeg vil stadig købe foderet fra Lidl men kan I anbefale et andet til de 4 unge katte, som er godt men ikke koster en krig. Gerne et foder som evt. kan købes fra Zooplus smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt foder til rimelig pris, 7 huskatte....
  • #1   23. apr 2015 Felina Porta 21 både vådt og tørt smiley

• #2   23. apr 2015 jeg er glad for applaws tørkost - det er ikke specielt dyrt hvis man køber det i de store poser(hvilket du sikkert godt kan gøre, med så mange katte).

lige nu er der tilbud på det, så du kan da overveje det:
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_trockenfutter/applaws/364537

• #3   23. apr 2015 Acana, Applaws, Orijen, Kingsmoor.

• #4   23. apr 2015 Prøv da bare at købe noget forskelligt. Jeg mener at det er godt at variere lidt og evt. blande forskelligt tørfoder.
    Jeg forstår ikke det med "dobbelt skål". Har de ikke flere madskåle end den?

• #5   23. apr 2015 Jeg forstår heller ikke rigtigt det der med dobbeltskål..
    Har du ikke flere skåle og når nu de alligevel spiser hinandens foder, hvorfor så ikke bare lave en blanding som de alle kan lide..
    Coshida er jo ikke det bedste foder og ja de "gamle" katte kan lide det, men de spiser jo åbenbart også det andet foder, så hvorfor ikke bare samme foderblanding til alle, evt prøv et af de mærker de andre har nævnt og så blande med Coshida eller/ og Select gold..

Jeg har selv en blanding af 2-3 forskellige tørfoder typer til mine, så de får alt de har behov for..

• #6   23. apr 2015 Royal Canin tørfoder og endnu mere Lux end 1 dåse dagligt. 450 g. til 7 kat er i mine øjne for lidt. 2 ds. dagligt vil jeg foreslå.

Og endelig 7 madskåle.

• #7   23. apr 2015 jeg har 15 og de har 4 store hundeskåle til foder. og til vådfoder har jeg vel 25 små skåle...

pt har zooplus 12 kg royal canin tørkost - mine spiser sterilsed og trives super godt på det.

billigt vådfoder... smilla er ikke dyr. bruger selv den med ren tun - her er der over 80% ren tun i.
    jeg bruger selv smilla og bozita + samt en masse blandet poser-mader (har flere kræsne katte som bare vil have noget bestemt)
    men bruger fast 2 dåser hver aften + det løse i poser

disse dåser er fra samme firma som lux
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_dose/animonda_rafine

• #8   23. apr 2015 Ja, kan godt se at min forklaring ang dobbeltskåle er lidt mangelfuld. Det er bare to skåle som sidder sammen på midten, altså kan de løftes ad én gang.
    Kattene spiser ikke alle sammen på samme tid så der er ikke behov for flere skåle.

De har prøvet Applaws og det faldt absolut ikke i deres smag. Jeg kunne godt forstille mig, at jeg købte Kingsmoor til voksne el til steriliseret hvis det fås.

At de kun deler én dåse betyder jo ikke at de sulter. Det bliver sjældent spist helt op og de kan til enhver tid fortsætte med tørfoderet, som altid står fremme.

• #9   24. apr 2015 du kan få kingsmoor til sterilsed katte - mine har lige fået en prøvepose af dem nemlig.

jeg kunne hellere ikke drømme om at skulle have flere skåle- jeg har været oppe på 19 katte - hvor skal man lige selv være
    jeg er faktisk også gået ned fra 3 dåser om dagen til 2 styks. de spiser ikke op. og så er det bare spil af penge

• #10   24. apr 2015 Du skal lige være obs mht fedtprocent i kingsmoor til neutraliserede katte. Den er ret lav, så det kan være det foder du skal blande med, skal være et foder med høj fedtprocent, så de opvejer hinanden.

• #11   25. apr 2015 det kommer da an på om katten har behov for mere på sidebenene

jeg bruger selv foder med 12% fedt, og alle mine har da fin pels. de er blanke og ser godt ud.
    jeg må nemlig ikke bruger foder med for meget fedt, da jeg har en som har tendens til gallegangsbetændelse - får hun noget fedt, ja så er den galt med det samme.

• #12   25. apr 2015 Anja n: Det er efterhånden ved at gå op for mig, at vi to aldrig bliver enige mht. foder smiley Jeg skriver: Den er ret lav, så det kan være det foder du skal blande med, skal være et foder med høj fedtprocent, så de opvejer hinanden.

Har ikke skrevet at hun skal.

Personligt fodrer jeg med Kingsmoor til kat af stor race, og her er fedtprocenten 20%.

• #13   25. apr 2015 problemet er jo bare at det ikke er alle katte som gider at spise dem
    jeg har lige haft prøvet begge poser, og de store er bare ikke lige til alle.

• #14   25. apr 2015 Jeg ærgrer mig over at de piller er så store, for jeg tør faktisk ikke fodre med så store foderpiller, for har oplevet at Bjarne fik en foderpille i den gale hals, så han nær var blevet kvalt smiley

• #15   26. apr 2015 det har jeg også oplevet - dog med tandstenspiller. har måtte bunden i vejret et par gange
    jeg kan godt se at kattene så skal bruge deres tænder. Problemet er bare at nogle af os har katte uden tænder, og de kan jo ikke tygge så store piller i stykker.
    de fleste af mine tygger faktisk også deres almindelig piller. og ellers er de rigtig glade for de der tyggepinde.

• #16   26. apr 2015 Min ene kat sluger faktisk bare de store 'piller'. Har endnu ikke fundet noget tørfoder han tygger. Har aldrig oplevet at de skulle få det i den gale hals.

• #17   26. apr 2015 Det har jeg heller ikke, og selvom jeg har 2 katte med FORL/TR så tygger de stadig deres foder smiley men måske er det derfor de har fået TR?? Jeg har hørt, at en af teorierne til TR/ FORL er, at tørkost slider forkert på tænderne, fordi de ikke er beregnet på, at tygge men til , at klippe og skære i kød.

• #18   26. apr 2015 Mine katte både tygger og sluger pillerne. Jeg har aldrig oplevet, at Bruno har fået noget i den gale hals (han synes så også, at store bidder er ulækre). Jeg tror, at Bjarne har "noget med halsen" efter en mindre halsbåndulykke for mange år siden smiley så jeg er forsigtig med store bidder til ham.

• #19   26. apr 2015 Nu har jeg købt Kingsmoor Kylling til neutraliserede katte. Det får de så blandet med Select Gold Sterilized indtil SGS er væk.
    Alle katte spiser nu et eller andet + dåse om aftenen, så nu er alle glade smiley :D

Tak for alle jeres indput smiley

• #20   26. apr 2015 smiley
    det er godt at hører. hvad man dog ikke gør for de små... smiley

• #21   26. apr 2015 Haha, ja anja n, man køre gladeligt helt til vestFyn for at finde 2 killinger på et internat på trods af, at der er masser af internater på sjælland smiley

• #22   27. apr 2015 jeg kørte da helt til munke bjergby for at hente først 1 hest, året efter 1 hest mere, og så et par år senere min siam Mio smiley
    første hest blev hentet i slangerup på nordsjælland (hvad gør man ikke for at få en oldenborg)
    og jeg bor på fyns land... smiley

Kommentér på:
Godt foder til rimelig pris, 7 huskatte....

Annonce