der er 145+ katte hos dyrenes beskyttelse... der er 145+ katte hos dyrenes beskyttelse...
Ja, har lige talt dem...
TAG ANSVAR!!
Få din kat neutraliseret!!
Sæt dig ind hvad det vil sige at have en kat, INDEN du så meget som overvejer at anskaffe dig en!
Katte er pragfulde dyr, men de har trukket en nitte, for alt for mange har den holdning at det bare er en kat. Den kan leve eller dø, bare det ikke koster penge.
Så endnu en gang, tag ansvar før du anskaffer dig en kat, eller hvilket som helst andet dyr.
Dyret har ikke valgt dig, du har valgt dét!!
Så det er din pligt, at dyret får et godt liv, at det ikke lider nød.
Jeg har dyb forståelse for, at der kan ske uforudsigelige ting i ens liv, der gør at man ikke kan beholde sit dyr. Det er ikke dem jeg peger fingre ad, men derimod dem som spontant køber et dyr, uden at forstå hvad det kræver.
Bl.a mange hunde går 'den grønne mil' (aflives)til dyrlægen, udelukkende fordi ejer ikke satte sig ind i hvilken type hund de havde købt.
Katte anses af mange for at være et affaldsdyr, køb og smid væk, når dyret gør det mindste forkert, eller koldt og kynisk, ikke er sjovt mere.
Tænk om børn fik samme behandling, hvor mange mennesker ville ikke fare i flint og råbe vagt i gevær??
Hvem er der til at råbe op på dyrenes vegne??
Der er i dk alt for mange dyr der trænger til hjælp, på den ene eller anden måde.
Et skridt i den rigtige retning, som katteejer, er at få neutraliseret sin/sine kat/katte. På den måde vil der ikke blot blive færre uønskede katte, men også økonomisk overskud til at hjælpe de alt for mange andre kæledyr, der trænger til hjælp.
Dette opslag skal ikke bruges til at diskutere for eller imod db, men ment som et opråb generelt.
Tag ansvar, vær en omsorgsfuld ejer, uanset hvilket dyr!!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Netop derfor er begge mine sterilisere de inden de blev kønsmodne
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
man har jo været hos KV i mange år - og kender bare ALT FOR GODT til den manglende kendskab..... desværre
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 133 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Dem vi især skal have fat på, er dem som ikke kommer steder som kattegalleri
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Jeg har også stoppet med indbetalinger, der er andre dyreværnsorganisationer der har gavn af mine penge
der er 145+ katte hos dyrenes beskyttelse...