Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killinger tørkost
  • #2   6. maj 2015 Oka

• #3   6. maj 2015 Jeg bruger Royal canin (Maine coon killing) og kingsmoor killing og den med havfisk. Men når sækken er tom fra RC forsætter jeg kun med kingsmoor.

• #4   6. maj 2015 Hvorfor vil du skift

• #6   6. maj 2015 Det fra Lidl og jeg skifter ikke fod , kan ikke husk hva det hedder ,

• #8   6. maj 2015 Kingsmoor er gluten og kornfrit. Plus det er billigere.

• #9   6. maj 2015 Ok

• #10   6. maj 2015 Er det beder ind RC

• #11   6. maj 2015 Tror ikke der er den store forskel udover det er gluten og kornfrit.

• #12   6. maj 2015 Oka

• #14   6. maj 2015 RC sterilisering er kun lidt beder ind det for Lidl vis jeg har set det rigtigt , men jeg tænker over om jeg skulle prøve om de kan tåle kingsmoor ,

• #15   6. maj 2015 Derfor jeg skrifter helt til kingsmoor, når posen er tom fra RC.

• #16   6. maj 2015 Oka

• #17   6. maj 2015 Jeg ville aldrig vælge et produkt fra Lidl. Har prøvet vådfoder LUX, men de nægter og spise det.

• #18   6. maj 2015 Men jeg er også lidt sippet med kvalitet.

• #19   6. maj 2015 Det var kun det min han kat kunne tåle den gang , og jeg har ikke haft noget problemer med mine katte så vil ikke sig det er dårlig tørfoder

• #20   6. maj 2015 Også derfor jeg skriver jeg er sippet. Kunne ikke selv finde på at købe madvarer der til mig selv. De har sikkert finde produkter, men det ser bare ikke særlig appetitligt ud.

• #21   6. maj 2015 Det er nogle ting man ikke skal købe der af mad men det komme ad på hva det er ,

• #22   6. maj 2015 Så skal mine 2 misse børn heller ikke have det. Sådan tænker jeg: ville jeg selv spise det.

• #25   6. maj 2015 Oka

• #26   6. maj 2015 Musse - skal du bare bruge killingefoder som godbidder til voksne katte?
    For så tror jeg det er næsten ligemeget om det er det ene eller det andet mærke, bare det er noget nyt, der smager godt smiley

Mine katte får ofte almindeligt tørfoder som godbidder. Jeg køber små poser når de er på tilbud - det kan fx være RC killingefoder eller Hills hair- & skinfoder eller hvadsomhelst de ikke er vant til.
    Lige for tiden er det tilfældigvis RC Exigent der fungerer som godbidder her.

• #27   6. maj 2015 Oka ja det er kun til godbidder , de få meget og tæt Godbidder så jeg vil ha det er tørkost

• #28   6. maj 2015 må sige at efter jeg læste at dem som laver lux går inde for dyreforsøg, ja så får mine det da slet ikke - nu gider de så hellere ikke, men jeg vil ikke engang overveje det mere

jeg bruger lidt forskelligt til godbidder. dels finder jeg billige godbidder, og så blander jeg dem med forskellige tørkost - gerne prøveposer eller de små rc poser. der er flere steder hvor man stadig kan få de små poser til 10 kr.

• #29   6. maj 2015 Jeg fik 10 kg i julegave og jeg har kun ca 1 kg tilbage så jeg skal ha en stor pose og tak det er kun og vide det med Lux , det skal de ikke ha ,

• #30   6. maj 2015 Er det nogle af jer som kender det her

profilbillede
  • #32   7. maj 2015 Oka

• #33   7. maj 2015 Anja - Hvor har du det fra med Lux og dyreforsøg?

Jeg har ikke kunnet google mig frem til noget om det. Og jeg tvivler på at Saturn Petfood, der producerer Lux, er værre end så mange andre foderfirmaer.

Fx er IAMS ejet af Procter & Gamble, der aldeles laver dyreforsøg. Og de har også en skandale på samvittigheden specifikt med foderforsøg, (som mange - af en eller anden grund - prøver at bortforklare).

• #35   8. maj 2015 jep.
    endelig startede det med at jeg undrede mig en del over indholdsfortegnslen på lux, så jeg sad faktisk endelig bare og googlede det.
    lidt sjovt når man er inde på virksomhedens hjemmeside, så skriver de overhovedet ikke noget om hvad de endelig laver, ud over at de altså laver dyrefoder.
    personligt bryder jeg mig ikke om at der skal være så mange hemmeligheder omkring et foder. alene det at der står min xx % kød, så står jeg altså af. Man laver foder efter en opskrift, og tingene skulle da gerne være ens fra gang til gang. men sådan som der står på dåserne, ja så er der jo bare min xx % kød i - den ene gang er der måske 10 % og næste gang ja så er der kun 7%
    også alene prisen.... 5 kr for 1 dåse. hvis det skulle være så godt, ja så ville prisen nok også være derefter. ja der er ikke korn/sukker i.

jeg ved godt at de fleste foderproducenter ikke vil ud med alt omkring deres foder. Fred være med det, men jeg vil altså have at vide hvad der er i mine kattes mad. Og får jeg ikke de oplysninger jeg kan bruge til noget, ja så bliver det bare ikke købt.

jeg har haft flere forskellige poser med hjem - en fordel ved at være på et internat. Så mine har været prøvekaniner flere gange.
    Iams er ikke noget mine bryder sig om. Men vi havde da flere kunder i pensionatten som brugte det. jeg ved godt at der findes nogle tests på nettet hvor netop iams er i top (sammen med produkter fra lidl og aldi). Problemet med de tests er bare at de ikke rigtig kan bruges.
    når man skal se på nyt foder, så er noget af det vigtigste selvfølgelig indholdet. Kig på hvad der er i - kig på de første 3 ting i produktet og her skal det ikke lige starte med at være ris i.
    Personligt går jeg også uden om produkter med xx-mel i. mange bruger fjerkræsmel, fiskemel mm i stedet for at bruge kød.Det er nemlig billigere at bruge mel i stedet for rent kød.
    og så skal man se på omsætligheden på foderet (det står bare ikke på poserne), men som udgangspunkt så skal man gå ind og se på hvor meget en kat på xx kg skal have om dagen. Jo mere den skal have for at få dækket sit daglige behov jo dårligere er foderet. og jo dyrere bliver det også i længden.
    når man så har hankatte så er det også vigtigt at se på hvor meget magnesium der er i foderet - bedst under 0,09 %

ja det er en jungel at finde foder - og alle har deres mening. Og endelig har alle jo ret. der er ikke noget som endelig er forkert, når bare katten trives på foderet. det er jo det vigtigste. Og så kan det være kornfrit, med giraffer eller med pærer. For trives katten ikke ja så er der noget galt og man skal finde noget andet

mine får rc sterilised og har fået det i mange år, og alle trives på det. det dækker mine kattes behov (har en som ikke må få fed mad, og en som har tendens til blærebetændelse). vådfoder ja her går jeg amok på zooplus, men normalt er det bozita som der bliver købt. samt en del andet, alt efter hvad de lige kan lide.

• #36   8. maj 2015 # 34) Nej, det link siger da intet som helst om hvorvidt Saturn Petfood "går ind for dyreforsøg" :-S
    Jeg fatter slet ikke hvad Anja bygger den påstand på, men fred være med det.

Kommentér på:
Killinger tørkost

Annonce