{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Give væk eller aflive?? ;s {{forumTopicSubject}}

Min søster har denne vidunderlige kat(den hvide på min profil) som simpelthen bare ikke trives længere ;s efter hendes hankat(tigermis, den sorte) blev aflivet her i slutningen af sidste år, har hun slet ikke kunne finde ro ;s hun går og kalder hele tiden, har mistet lysten til at komme ud og jage mus, og lege, hun går og stresser hele tiden og har mistet store totter pels rundt omkring ;s hun går bare og er helt ulykkelig hele dagen, hver dag ;s hun er så bare ikke helt sikker på om hun skal prøve at finde en god familie til hende, som kan give hende opmærksomhed og evt få hende på rette spor igen eller om de måske bare skal aflive hende ;s min søster vil bare ikke have at hun kommer ud til en familie hvor de så evt sælger hende videre og de så ikke ved hvor hun er mere eller hvordan hun har det ;s
Skal lige siges at de to katte har gået sammen siden de var killinger og aldrig har været fra hinanden, hvis det har nogen betydning smiley men vil rigtig gerne vide hvad i synes ville være bedst? Finde et nyt hjem til hende eller aflive hende? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Give væk eller aflive?? ;s
  • #1   26. maj 2015 Hvad med en ny legekammerrat til katten ?


  • #3   26. maj 2015 En legekammerat er desværre ikke en mulighed da hun ikke kan med andre katte ;s den eneste grund til at de to kunne sammen var fordi at de havde kendt hinanden fra de var helt små, og selv der tog det noget tid for hende at acceptere ham ;s men hun kommer tit op at slås med de andre katte ude hvor min søster bor, så det kan vi desværre ikke ;s
    Og det er ikke nemt at aflive, og tanken om det gør mig utroligt trist, og kunne se at min søsters øjne blev våde da hun fortalte mig det smiley


  • #4   26. maj 2015 Hvorfor kan hun ikke beholde den og evt få en ny ven til den?

    Lad da katten blive i sit vante hjem, den er i forvejen ulykkelig, så en flytning vil i min optik være unfair.

    Har hun prøvet med feliway?? Ekstra omsorg og sp lede efter en god ny ven smiley

    Medmindre adfærden skyldes sygdom så kunne jeg aldrig aflive sådan en kat, den er jo ikke en gang gammel men i sin bedste alder


  • #5   26. maj 2015 Hov krydssvar, ser at den ik ka med andre nu

  • #6   26. maj 2015 Ja det er desværre ikke muligt ;s da både hende og kæresten har både barn og fuldtidsarbejde så vil de heller ikke have så meget tid til to katte, og især ikke en killing med masser af energi ;s

  • #7   26. maj 2015 Det er en utrolig hård beslutning da de som sagt fik aflivet den anden kat for ikke så lang tid siden smiley og vi en måned senere var nødt til at komme af med en hund også smiley så det er et utroligt følsomt emne det her smiley

  • #9   26. maj 2015 Jamen hun kan ikke med andre katte? Og især ikke voksne, hun kradser dem simpelthen til blods hvis de kommer tæt på ;s

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #11   26. maj 2015 Hvis hun ikke er steriliseret kan det være grunden til at hun kradser andre katte hun ikke kender til blods hvis de kommer tæt på.

    Hun vil blive meget mere rolig og afbalanceret, hvis hun bliver steriliseret.:-)

    I kan også give hende tørfoderet som hedder Calm, kun i en periode, til hun ikke er stresset mm.

    Calm kan bruges til følgende:

    •Kan hjælpe katte med at klare stressede situationer
    •Kan modvirke et stress-påvirket fordøjelsessystem
    •Kan forhindre påvirkningen af hud og urin

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/357799#more


  • #12   26. maj 2015 Hun er steriliseret så det er ikke det smiley og hun går jo ikke er og stresset som sådan, man kan se på hende at det er fordi at hun bare er dybt ulykkelig over at have mistet sin ven gennem fem år ;s hun kan ikke klare at være væk fra ham ;s selv da han blev kastreret var hun helt ulykkelig, dog ikke så meget som nu ;s

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #13   26. maj 2015 Så prøv tørfoderet Calm, det kan nok hjælpe på katten problem, man kan kun prøve forskellige ting før man tænker på aflivning. smiley

  • #14   26. maj 2015 Før man vælger aflivning, så husk på, at katten er i sorg og det er en fase for den som det er for os andre.
    Der er forskellige naturlige hjælpemidler på markedet der kan prøves først:
    RC Calm kombineret med en Feliway Diffuser
    Calm mixtur som er en blanding af Zylkene og AnxiCalm.
    Serene Um har været på markedet i en menneskealder, men jeg har ikke selv nogen erfaring med dette middel.
    Kærlighed og omsorg - også selvom de har barn og fuldtidsjob, det kan vel ikke være så svært smiley

    Prøv det først, men det virker ikke fra dag til dag, mindst 6 uger.


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #16   26. maj 2015 Jeg synes bestemt ikke en aflivning er svaret smiley jeg ville nok prøve at omplacere hende til et nyt hjem.. Ikke bare hvem som helst, men måske en som har massere af tid, en som måske kan få hende på rette spor igen med massere af kærlighed og omsorg.
    Det lyder for mig som om at din søster og hendes familie måske ikke har den tid som katten ønsker og har brug for nu når hendes bedste ven er død..
    Min mening ville nok være at en aflivning ville være at opgive, når der stadig er håb smiley


  • #18   26. maj 2015 Ulykkelig er vel også en form for stress.
    Før jeg ville gøre brug af aflivning, så ville jeg prøve hvad jeg kunne. On det er feliway, calm foder eller en kombination af disse.

    Dyr er på mange måder så meget klogere end os, skønt vi næppe vil tro det.
    Hvad om de satte sig ned, helt stille og roligt og forklarede at dens ven er gået over på den anden side, hvor den har det godt nu. Og så ellers give den nuværende kat en masse kram og kæl.

    Det er helt accepteret at mennesker sørger, men, det gør dyr altså også! Det er trods alt levende væsner. De er næppe blottet for følelser!

    Inden for hunde, og også katte, kan man opleve at de mister deres livs bedste ven og derefter sygner hen.
    Det kan også ses inden for heste.

    Undervurder aldrig et dyrs følelser, uanset størrelse.


Kommentér på:
Give væk eller aflive?? ;s

Annonce