Hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg bor i en ejendom hvor der bor en psykisk syg mand. Han har katte. I alt 6 stk, hvor af 2 af dem er killinger. Katten fik faktisk 3 killinger men han trådte på en ene så den døde.
Jeg vil gerne hjælpe manden og han er gået med til at give 2 voksne katte fra sig. De er max 2 år. Men her opstår problemet.
Jeg har selv 4 katte samt barn på vej, og jeg kan ikke tage mig af flere.
Manden har ingen penge overhovedet.
Jeg har ringet til dyrlægen for at høre om aflivning men jeg blev blankt afvist og han skulle betale.
Inges Kattehjem ville gerne tage de 2 katte hvis han sørgede for at få neutraliseret (staves?) de resterende.
Det lyder fantastisk godt, men han har ikke råd.
Da jeg var inde i hans lejlighed sprugte jeg ham pænt om jeg måtte se hvad de fik at spise, og overraskende nok hev han en pose Hills frem. Han forklarede meget om, at han ønskede kattene havde gode tænder og ikke fik padontose. Han købte maden hver den 1. hvor der kun lige var penge til det.
Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre??
Jeg vil gerne hjælpe manden såvel som kattene.
Knus Camilla
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 68
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 68
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 47
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.676
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 20 Svar: 1.582
dec 2005
dec 2005
jun 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 66
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 89
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 89
maj 2005
Jeg har netop talt med ham om neutralisering og dette vil han gerne, da han ikke ønsker at få flere killinger på hun katten. Men som han siger, så har han ikke råd nu.
I morges er de to sidste killinger som han har, blevet væk. De rendte hurtigt ud mellem benene på ham og er ikke kommet hjem siden. Missemor har været ude og lede efter dem og er stadig i gang. Vi har finkæmmet området for killinger, samt ringet til Falck for at høre om der skulle være nogle døde killinger i Vordingborg området. Vi har også sat en efterlysning op i ejendommen. Det kan jo være at nogen har stjålet dem.
Han har ikke pengen til dyre doktor og heller ej til alle kattene han har. Jeg tror nu at kattene egentlig har det meget godt hos ham, men da han selv vil af med 2 af dem vil jeg gerne hjælpe ham.
Dyreinternaterne vil ikke tage kattene førhen de andre er blevet neutraliseret.
Jeg venter svar fra kattensværn hvad jeg evt. kan gøre.
Jeg har ringet til Dyrenes Beskyttelse som henviser mig til internaterne på sydsjælland som siger at de ikke kan tage dem før de er blevet neutraliseret.
Beborene på ejendommen vil ikke hjælpe manden. De vil faktisk alle sammen gerne have ham smidt ud. Så der er ingen hjælp at hente.
Winnie M: Hvilke organisationer er det som henter dyr fra psykisk syge?
Lone L: Kan jeg bare ringe til Marjatta og forklare dem det? Hvad nu hvis ham ikke er tilknyttet dem. De må jo heller ikke sige hvem de har som patienter, så jeg ved ikke lige hvordan jeg skal kringle den. Har du evt et råd?
Tak for alle svarene. Jeg tager naturligvis ikke bare kattene fra ham. Han ønsker det selv og jeg ønsker at hjælpe ham så han kan tage sig af de 2 sidste katte.
Jeg håber på flere gode svar:)
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 158
jeg håber du finder nogle der vil og kan hjælpe.... smil
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 1 Svar: 5
Må jeg spørge hvilken dyrlæge på Sydsjælland der afviste dig? Du kan også svare mig privat...
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 1 Svar: 5
maj 2005
Heldigvis er de 2 killinger kommet hjem her til morgen og min kæreste er netop nede for at hjælpe ham med at sørge for at de ikke render ud igen, men at de store stadig kan. Så det er bare alle tiders. Jeg føler virkelig at han lytter på hvad jeg siger.
Vi har talt om p-piller, hvor til han svare at han ikke vil tvinge pillen ned i katten. Jeg forklarede bare at han kunne tage en klat leverpostej også gled den ned af sig selv.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
maj 2005
Der er endnu ikke sket så meget. Jeg afventer stadig svar fra kattensværn.
Dog holder han killingerne inden for og de andre trives faktisk fint.
Jeg venter stadig og ser hvad kattens værn svarer mens jeg tjekker kattene. De har det godt og manden lige så. Så der sker ikke det store pt.
Hvad skal jeg gøre?