{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Foder til min neutraliserede hankat {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri smiley

Jeg har lige et spørgsmål vedr min kat. Kaj smiley

Jeg har en neutraliseret hankat på ca 3 år nu, han har døjet lidt med urinvejsproblemer, og får derfor nu et forebyggede tør foder, Hills CD Urinary Stress med kylling, da jeg troede det var det bedste produkt på market(og en af de dyreste), jeg kan så forstå på det, at disse dyre produkter er fyldt med sukker og korn, som de ikke har brug for.
Jeg vil gerne give min kat det bedste af det bedste jeg kan give ham, og vil derfor skifte. han får også Royal Canin Steralised vådfodder som godbid nogle gange.

Nu har jeg kigget på Applaws, da jeg kan se det er korn og sukkerfrit, OG har rigtig tørret og hakket kød, i stedet for kødmel som der bruges i hills. Applaws har dog IKKE et produkt der forebygger mod nyresten/urinvejs problemer ??
Kan i hjælpe mig? Kan se mærket Smila laver et til steralised og Adult Urinary .
MEN det er også kun kødmel. vil gerne finde et tørfodder og et vådfodder som godbid til Kaj

Håber i kan hjælpe

Mvh Dennis smiley

Redigeret :

kan se Happy Cat har et produkt til steraliserede katte - Happy Cat Supreme Adult Sterilised . Men kan ikke lige se om det er korn og sukkerfri, og har "rigtig" kød i. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til min neutraliserede hankat
  • #2   5. jun 2015 Ja da min gamle kat var her, havde han haft svingende nyretal fra han var 1 år og til den dag jeg satte vådfoder op til 2 gange om dagen, og med en smule ekstra vand.
    Når det er et problem din kat har og den får special foder ville jeg jo nok finde noget tilsvarende??? smiley og så ikke alligevel smiley men masser af vådfoder ville være det som jeg ville læne mig op ad, det er bare svært når man rådgiver andre, jeg vil nødig, at der bare er en som følger mit råd og står med en akut syg kat.
    Men efter hvad jeg har læst mig til, betyder magnesium mængden mindre når katten får KØD og masser af væske, fordi omsætningen er en anden end ved foder med korn.
    Jeg vil foreslå dig, at Google omkring det, og selv beslutte og tage ansvar for din beslutning smiley det er hvad jeg har gjort, jeg læser mange gode ting her inder, har nogle bøger og så Google, men vigtigst af alt, hund det er en kat du har og hvordan den ville leve hvis den levede naturligt smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   5. jun 2015 Magnesiummen og kulhydraterne skal være lave, Hvis de er for høje til en kat der har tildens til urinvejsproblemer er ikke godt. smiley Men masser af vådfoder i døgnet er rigtigt godt, som de andre siger. smiley

    Min kat lider også af urinvejsproblemer og dyrlægen anbefalede mig Royal Canin Urinary S/O LP ..Det har han så fået i lang tid, så jeg er begyndt at blande 1/4 del af et bedre tørfoder i, da det andet til urinvejene er der ikke kød i som de 2 første ingredienser, men mest korn mm. i smiley

    Jeg køber dette tørfoder:

    34 http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/nyre_urinvejssten/royal_canin/306884


  • #4   5. jun 2015 jeg ville nok ikke begynde at "lege" med kattens liv - for det er jo det man risikere at man gør.
    jeg har selv en som har en høj risiko for at få blærebetændelse, og han fik en ordenlig tur sidste år. og jeg foder ellers med øje for dette,men det kan komme alligevel. jeg bruger også RC urinary, og det har han fået i det sidste år.
    alle mine er på rc sterilsed, fordi det er den som er beregnet til katte med tendesn til urinvejsproblemer. snakkede med rc fordi jeg ellers skulle sætte alle mine på uriarny og det koster jo en del med 19 katte (det er for nogle år tilbage).
    fordelen med sterilsed er at der er tilsat et eller andet, som gør at de drikker mere. Det er jo væsken som gør det hele.
    alle mine får vådfoder efter behov og om aftenen.

    noget andet:
    så er der ikke sukker i c/d
    Ingredienser:
    Kylling (min. 35%), valset ris, dehydreret kylling- & kalkunprotein, majsgluten, animalsk fedt, malet majs, hydrolyseret protein, hørfrø, kaliumklorid, fiskeolie, salt, kalciumkarbonat, kaliumcitrat, taurin, DL-methionin, kalciumsulfat, L-tryptofan

    der er mere foder her
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/nyre_urinvejssten


  • #5   5. jun 2015 tak skal i ha smiley
    Anja N, hvorfor siger du "lege" med kattens liv ?
    Jeg ønsker at finde bedre fodder til ham smiley
    da jeg har læst flere negative ting og Hills tørfodder.
    Er ligeglad om jeg skal give ham ene af dyrt vådfodder,
    bare det er det bedste til ham. selvfølgelig skal jeg finde en lignende produkt, der forebygger urinsten



  • #6   5. jun 2015 Janne, det produkt fra RC du linkede, er det ikke kun et foder den skal have mens den er "syg" og har de urinsten ? smiley
    Synes jeg kunne læse at det skulle man bruge mens katten har problemer med det, og op til 6 mdr. ??

    Tænker man bagefter skulle skifte over til http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/nyre_urinvejssten/royal_canin/469079 ?

    smiley


  • #7   5. jun 2015 Kalsiumcarbonat og salt er det som de tilsætter for, at få katten til, at drikke mere smiley

  • #8   5. jun 2015 når i allesammen siger godt med vådfodder, ville det så ikke være en god ide at bestille sådan en 48x85 g hjem på tilbud ?
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/steriliserede_katte/vaadfoder/313790, og så give ham masser af det. + et tørfodder til steraliserede katte? CD eller Urinary stress


  • #9   5. jun 2015 og til dette vådfodder, så dette tørfodder -> http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/steriliserede_katte/toerfoder/182150

  • #10   5. jun 2015 #8 - Ja, hvis Hills C/d virker godt for din kat, så synes jeg det er en god ide at fortsætte med det. smiley + vådfoder, fx det du linker til, eller noget andet uden korn og sukker.
    Jeg ville dog nok ikke bestille 48 dåser af noget, før jeg ved om katten vil æde det.
    Vi starter altid med få dåser (gerne forskellige), når vi skal prøve nyt, for det er ikke altid det falder i smag.

    # 9) Jeg ville nok gøre det omvendt. Altså fortsætte med Hills C/d tørfoder, og så supplere med almindeligt (eller special) vådfoder.
    RC sterilised, som du linker til, har mine halvgamle katte ædt meget af gennem årene, og de har aldrig fejlet noget. Men der er vist meget korn o.a. skrammel i, men det har da lavt magnesiumindhold, så tror da godt du kan bruge det.


  • #11   5. jun 2015 okay smiley Sys ikke jeg er tilfreds med mit hills. og hills har også både en der hedder stereliseret og en der hedder urinary health c/d . de burde vel være for det samme ? smiley
    altså min kat har aldrig fået konstateret det. min dyrlæge troede bare det var det. og gav ham det foder . føler ikke rigtig jeg er blevet rådgivet af min dyrlæge. de har heller ikke taget tests. blodprøve eller noget på ham, for at se om der er noget.


  • #12   5. jun 2015 Men har han ikke fået undersøgt urinen? Jeg skulle da mene at hvis katten har haft "tisseproblemer" at det så må afklares hvilken type urinvejslidelse, der er tale om - om det er struvitsten eller oxalatsten, eller blærebetændelse med eller uden bakterier.

    Hvilke symptomer havde katten, siden dyrlægen troede det var det? Hvis det var urenlighed, kunne det også være noget stressbetinget....


  • #13   5. jun 2015 #11) "hills har også både en der hedder stereliseret og en der hedder urinary health c/d . de burde vel være for det samme ? "

    Narh, jeg har godt nok ikke nærstuderet indholdet i dem, og har heller ikke meget forstand på det alligevel, men jeg tror, at sterilised mest handler om mindre fedt og færre kalorier. Spørgsmålet er så om det er så smart at fedt- og kaloriereducere ved at komme en masse korn og mindre kød i foderet ... Katte er jo da rovdyr, så det kan næppe være helt godt.
    Mine katte har godt nok aldrig fejlet noget, men de er da i hvert fald blevet godt (korn)fede trods fedtfattig RC smiley


  • #14   5. jun 2015 årh det er så forvirrende smiley nej jeg
    kunne ikke selv tage en urin prøve fra ham. da han ikke gad tisse i det grus jeg fik som han skulle tisse I. så hun antog bare det var det. da jeg var ved vagt dyrlæge med ham. fordi han gik og pev meget og skulle tisse hele tiden. Men kun meget lidt hver gang. han fik også antibiotika og smertestillende dengang.
    jeg skal have ham til dyrlæge på onsdag, da han skal have en vaccination. må spørge hende til råds igen.
    men ellers prøver jeg at sætte hans dose op af rc steralised vådfoder. indtil videre har det kun været son godbid 1 teske om dagen. da han fik tørfodderet som fuldkost.


  • #15   6. jun 2015 Uha ja, med den adfærd så er der ingen tvivl om, at det var galt med hans blære/urinveje (godt I kom til vagtdyrlægen!).

    Er det ellers gået godt med ham siden da?

    Mange katteejere har gode erfaringer med masser af vådfoder/kød til "blærebøvls-katte" - det store væskeindhold forebygger gentagelser, som der ellers kan være risiko for.

    Der har været tråde om det i forum - fandt lige en:
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/117902-krystaller_og_blaerebetaendelse___vaadfoder


  • #16   6. jun 2015 jeg giver ham godt med rc vådfoder så. nej han har ikke døjet med det siden. Men han har som sagt også fået hills c/d urinary stress lige siden. Men jeg kan læse at det kun er til at opløse de urin sten. og at man skal kun bruge det 6 mdr. oh det har jeg gjort nu. så tænker jeg skal skifte tør foder til rc steralised nu også. da det kun er et forebyggende foder. der holder det væk ? smiley

  • #17   6. jun 2015 personligt er jeg ikke til hills
    da jeg var på kv brugte vi ikke andet. jo hvis de var syge så blev der brugt foder fra RC. jeg har så 5 katte fra internattet, og alle har fået en meget bedre og flottere pels med rc, som jeg bruger.

    jeg har prøvet den du Uriany care du linker til. mine kunne godt lide dem, men jeg har ikke rigtig ture tage springet. især netop fordi alle mine trives på sterilised. og jeg ikke har problemer med micky (ham som har tendenser).

    grunden til at jeg skriver lege med kattens liv, er fordi der er nogle som går mere op i at katten skal have " det rigtige foder" fremfor at den skal have det som faktisk virker. ja det kan godt være at nogle mener at dyrlægen bliver betalt for noget foder fremfor noget andet. Men den tror jeg nu ikke på. min dyrlæge har fx 3 forskellige fodermærker, og de siger hvilket er bedst i forhold til kattens problem.
    og det med korn, tjaaa her er det nok mere et modespørgsmål fremfor hvad katten endelig kan tåle/har brug for. kender flere dyrlæger som slet ikke vil anbefalde kornfrie produkter fordi der er større risiko for foderallergi.
    skal man virkelig gøre noget godt for sin kat, så skal man springer helt over i den anden boldgade. nemlig at foder med barf.
    for kornfrie produkter, er der bare mere frugt/grønt i, end hvad katten faktisk har brug for. de fleste indeholdsfortegnelser ligner jo mere foder til en kanin end til en kødæder.



  • #18   6. jun 2015 Anja N,
    Er selv på et internat hvor der bruges RC. så overvejer også at skifte over til den steralised, hvis ikke Urinary Care fra RC skulle være bedre smiley

    Min dyrlæge har dog kun Hills :s

    Undskyld, men hvad menes der med barf. foder ? smiley
    Ja præcis, vil også gerne ha et produkt der også er noget KØD i smiley


  • #19   6. jun 2015 sidste år da micky fik blæresten, og ikke kunne tisse, fik jeg at vide at han skulle spise en pose uriany med 4 kg før end at han måtte komme retur på sterilsed.
    men det er altså svært når man har så mange katte som jeg har. så han fik to gange om dagen en skål med det, og så spiste han ellers i fælles skålene også. efter et stykke tid, vel 3 mdr ja så fik han kun 1 gang når han ville have det. så posen holdt faktisk i næsten 1 år.
    han får 2 gange vådfoder om dagen, samt kattemælk om morgen - har ellers været på kaffefløde men hans mave er ikke helt ening med ham i at det var godt. det er bare for at jeg ved at han får noget at drikke. Og især når det er varmt. For det var nemlig det som gjorde at han blev syg sidste år. han havde ligget i varmen en hel dag uden at han havde taget noget at drikke/spise. troede først at det var hedeslag men det viste sig at han ikke kunne tisse.
    så i dag er jeg meget ups på at han får væske flere gange om dagen, i form af vådfoder eller mælk. og især når det er varm.
    de har dog både vandfontæne og en masse skåle med vand, både inde og i udestuen og i løbegården


  • #20   6. jun 2015 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin/care_nutrition/469079#more

    Der står jo at den her burde kunne gøre det smiley


  • #21   6. jun 2015 urinary care har også DL-methionin, Methionin og cystein, som der skulle forebygge mod urinsten.

    Hvor steralised har Tilsætning af L-carnitin: (100 mg/kg) fremmer forbrænding af fedtdepoterne. OG færre kalorier.. men her er min kats problem jo ikke, at han tager på. tror ofte de mener de tager på efter at blive steraliseret. derfor er det foder der hedder Steralised, mere kalorie let og lavet for at de ikke skal tage på så let. ??

    Efter hvad jeg kan forstå smiley


  • #22   6. jun 2015 Tak Anja smiley Bruger du så RC Steralised vådfodder ?
    Jamen jeg tror også jeg vil prøve katte mælk så, for at han får mere at drikke smiley
    Er der bare whiskas fra supermarked? eller skal man have et bedre mærke ? smiley


  • #23   6. jun 2015 Dejligt at det er gået godt med ham siden smiley Lad os håbe at det kun var den ene gang.

    Om du vælger RC eller noget andet kvalitetstørfoder (bl.a. med lavt magnesiumindhold) er nok hip som hap. Bare han også får meget vådfoder/kød.

    Når du skifter tørfoder, så start med at blande det i det Hills c/d han har fået de seneste måneder (af hensyn til maven). Samme med vådfoder - øg gradvist, så maven kan vænne sig til det.

    Barf er at fodre med råt kød, men det er en hel videnskab for sig. (der har været tråde herinde om det)

    # 21) Ja, sådan forstår jeg det også - at "man" er bange for, at kastrater bliver fede (og det er der så nogen der bliver alligevel smiley ), dog er der også taget hensyn til lavt magnesiumindhold.


  • #24   6. jun 2015 #23 ) ja det er dejligt smiley det var ved at komme lidt en gang siden, fordi han fik noget andet foder ved dyrlægen, pga lidt mave problemer, hvor han skulle have noget skåne kost nogle uger. men gik over på C/D igen bagefter, og det gik i sig selv igen.

    Okay, jamen jeg tror jeg vil gå langsomt over til RC Steralised/Urinary Care. og så give ham godt med vådfoder (RC Steralised).

    ang fasen hvor jeg skifter. der starter jeg vel med at blande LIDT at det nye RC foder, i hans nuværende Hills C/D foder, Og lige så langsomt øge mængden af det nye RC foder? smiley


  • #25   6. jun 2015 Det lyder da til at Hills c/d har haft rigtig god effekt. Og det er jo rart at vide hvad der virker, hvis det bliver nødvendigt igen, (hvad det forhåbentlig ikke gør).

    Synes det lyder til, at du har god plan for foderet.

    Mht. at vænne til nyt tørfoder, så er det forskelligt hvor langsom tilvænning der skal til.
    Jeg har altid gang i flere typer foder samtidigt, men når vi skal prøve noget helt nyt, så starter jeg med ganske lidt, og hvis det går godt, så øger jeg i løbet af få dage mængden af det nye.

    Vådfoder til en kat der ikke er så vant til store mængder, vil jeg dog gå langsomt frem med (mest fordi jeg en gang har forårsaget virkelig dårlig mave hos en kat, der ikke var vant til vådfoder).


  • #26   6. jun 2015 jamen c/d virkede bestemt, hvis det altså var det der var galt ned ham dengang smiley jeg har stadig 4 kg c/d, så jeg vil få en pose rc hjem, så jeg kan få skiftet over. smiley
    men hensyn til våd foder. så får han ca 1 - 2 tsk om dagen nu. og det har både været rc og hills. der kan jeg søge øge mængden lidt efter lidt, så han kommer op på en pose a 85 g om dagen om nogle uger smiley og så tør foder ved siden af smiley


  • #27   6. jun 2015 Fornuftig plan. Men jeg tror da, at du kan nå de 85 gram vådfoder hurtigere - det er jo trods alt ikke helt nyt for ham.
    På længere sigt kan du også give endnu mere vådfoder - gerne et par hundrede gram eller mere (og det behøver ikke være det dyre. Fx er Lux fra Aldi ok foder uden korn). Men jeg kan nu godt forstå at du foreløbig giver special-urindiætfoder.

    I tråden jeg linkede til før, er der nogen der er gået over til næsten kun vådfoder med succes.


  • #28   6. jun 2015 Tinka, tak smiley

    jeg prøver at ser hvordan hans mave tager det. smiley

    ja, kan evt prøve lux, ellers er jeg selv på et internat, hvor vi tit har mulighed for at få rc til gode priser smiley
    dvs Han sagtens kan komme til at spise 2 - 3 poser om dagen ? altså nu får han kun ca 80 g tør foder på en dag


  • #30   6. jun 2015 okay smiley det er vel også bedre kød kilde i våd produkter ?
    jamen så er det nok ikke min dyrlæge jeg skal spørge til råds mere smiley får købt godt med våd foder hjem. og skifter over til rc steralised eller urinary care smiley


  • #31   6. jun 2015 min lokale dyrehandel siger dog at pro plan er det bedste af det bedste. og han forhandler arion, rc og pro plan smiley

  • #32   6. jun 2015 Til en kat med urinvejsproblemer er vådfoder vejen frem.

    Vil dog se om det er muligt at finde et mærke uden sukker. RC sterilised vådfoder indeholder sukker. Og endnu bedre hvis du også kan undgå korn.
    Du kan prøve mærker som Cosma, Applaws, Bozita, Almo Nature, Animonda vom Feinsten, Feringa, LUX.

    Undgå varianter med rejer. De indeholder rigtig meget magnesium.

    Selv giver jeg mine katte kitekat. Det er det eneste vådfoder de vil spise, så er gået på kompromis på dette punkt. Men de fodres også med kornfrit tørfoder, så det går nok.

    Hvis du vil spørge dig til råds mht. fodring ved dyrlægen, så huske at vær kritisk overfor hvad han/hun siger. Dyrlæger lærer ikke meget om foder til katte i deres uddannelse, og de vil selvfølgelig gerne sælge deres egne varer smiley


  • #33   6. jun 2015 jeg giver min proplan og det har han fået i 7 mdr og har ikke haft problemer med urinvejene siden:-)

  • #34   6. jun 2015 jeg skifter imellem
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/kattemaelk/299831

    og så whiskas.


  • #35   6. jun 2015 #32 ) Kathrine, nu skriver du undgå sukker og korn smiley

    længere oppe skriver anja at korn er nødvendigt til en kat, men urinvejs problemer ? smiley

    Sys ikke jeg kan finde en steralised/ urinary care vådfodder uden sukker.


  • #36   6. jun 2015 jeg skriver ikke at det er er nødvendigt med korn, det er vigtigt at den får det rigtige foder, og det indeholder oftes korn/majs.

    jeg forsøger at undgå sukker til mine katte. dog har whiskas mælk sukker i. Men det er lettere at undgå sukker.

    mine har lige prøvet noget nyt vådfoder. Nemlig Mac´s fra zooplus. det hører til i den lidt dyre ende men mine kan virkelig godt lide det. Og her er der ikke noget i som ikke bør være der.


  • #37   6. jun 2015 mine får i øvrigt min. vådfoder om aftenen. her bruger jeg ca 1200 gram til alle 14.
    så har jeg flere som får 2- 3 gange ekstra om dagen, og her får de en pose pr gang pr kat. de fleste spiser pænt op.
    i starten delte jeg 1 pose til 2 gange til Pyrus, men han er blevet meget bedre til at spise, så nu får han en hel pose pr gang


  • #38   7. jun 2015 #35 Ja undgå sukker og korn i dit vådfoder. Din kan får så rigelige mængder af korn gennem dens tørfoder. Og sukker, ja det har den slet ikke brug for.

    Jamen det er ingen hemmelighed at Anja og jeg aldrig bliver enige mht fodring af katte. Anja sværger til RC, jeg kunne aldrig finde på at købe RC. Jeg går efter et tørfoder uden korn (og sukker).

    Jeg kan jo læse at din kat får tørfoder rettet mod urinvejsproblemer. Fint nok. Når du har en kat med urinvejsproblemer, ville jeg ikke ændre i det foder du ved, der fungerer for katten, heller ikke selvom det er spækket med korn.
    Men der hvor jeg ville ændre, var at jeg ville supplere tørfoderet med mere vådfoder. Og der ville JEG gå efter et mærke som:
    1) SKAL være uden sukker
    2) Også rigtig gerne må være uden korn, men det vigtigste er, at katten får vådfoderet, så vil katten kun spise vådfoder med korn, så fred være med det.

    Så er det jeg nævner, at det vådfoder du pt. fodrer med (RC sterilised) både indeholder sukker og korn. Det er ikke godt nok efter min mening. Så derfor skriver jeg nogle mærker jeg synes du bør kigge nærmere på. Ingen af de mærker indeholder sukker. Nogle af dem en smule ris, mens andre af de mærker ikke indeholder hverken sukker eller korn.

    Du skal ikke død og pine gå efter et vådfoder der indeholder korn. Tro mig, hvis du fodrer med Hills/RC tørfoder, så får din kat i forvejen rigeligt med korn, eftersom det er korn disse fodermærker er baseret på.

    Det vådfoder du vælger at fodrer med behøver ikke hedde sterilised/urinary. Bare den får en masse vådfoder, så er det det vigtigste.


  • #39   7. jun 2015 #38
    okay smiley for ja, det er vist fuldstændig umuligt at finde både tørfoder og vådfoder uden korn eller sukker, HVIS det er en urinary care / sterlised udgave.
    og hvis han primært får vådfoder, spiser han jo ikke meget af det tørfoder, der har de stoffer i sig, der forebygger urinsten ? :)!
    Men hvis ikke det er nødvendigt ned et urinary vådfoder. tænker jeg applaws ville være et godt produkt smiley


  • #40   7. jun 2015 Jamen det vigtigste er, at katten får væske nok til at få skyllet urinvejene igennem.

    Jeg kan ikke se, hvad det er at RC sterilised vådfoder indeholder, der skulle hjælpe ekstra på urinvejene. Men nu er jeg også af den holdning, at foder specielt til steriliserede katte, er et behov producenterne har skabt, for at øge salget.



  • #41   7. jun 2015 Og applaws er i mine øjne et fint foder, men mine katte er bare ikke vilde med det.

    Men som sagt: Hvis jeg havde en kat, med urinvejsproblemer, og jeg havde fundet et tørfoder den fungerer på, så ville jeg nok ikke ændre på det. Så jeg ville fortsætte på det tørfoder den får nu, og supplere med masser af vådfoder uden sukker og gerne uden korn.


  • #42   7. jun 2015 det er ikke bare steralised Han får smiley det er dyrlæge prescription diet. der er det DL-methionin der er i. der opløser og forebygger sten.
    http://m.zooplus.dk/detailsInfo/shop/kat/kattefoder_toerfoder/hills_prescription_diet/232923#description
    som sagt har min kat været ved dyrlæge og vagtdyrlæge pga Han ikke kunne tisse, men gik på toilet hele tiden for at prøve. havde ondt og pivede. Men nu har han fået det opløsende foder i over et halv år. og skal igen bare på noget forebyggende. som jeg vil mene skulle være urinary care fra rc eller et almindelige stealised foder


  • #43   7. jun 2015 Ja men det RC vådfoder du vil bruge indeholder intet specielt, så derfor kunne det ligeså godt være et hvilket som helst andet vådfoder uden sukker og korn.

  • #44   7. jun 2015 jeg kender ikke til andre våd foder produkter end rc og hills. da jeg aktid har købt ved dyrlægen / land og fritid eller min dyrehandel, der forhandler disse produkter smiley men må jo prøve mig frem angående vådfoder smiley kan starte med applaws . kan bare se applaws har højt kødindhold . ingen sukker og kun 1% ris. kender du andre gode våd foder produkter der har godt indhold uden korn og sukker ?

  • #45   7. jun 2015 Ja dem jeg har nævnt i #32 bortset fra kitekat.

  • #46   7. jun 2015 Nogen af mærkerne indeholder en smule ris.

  • #47   7. jun 2015 tak smiley ja du har ret i det med der vist ikke er noget i det rc vådfoder mod urinsten. Men alligevel må der ikke være højt indhold af magnesium. da der er skyld i urinsten. og i rc steralisef . er der næsten ingen magnesium I smiley

  • #48   7. jun 2015 må bare se efter magnesium indhold så smiley

  • #49   7. jun 2015 Det er SÅ svært med foder. Alle katteejere har deres egen mening om, hvad et godt foder er.


  • #50   7. jun 2015 hehe ja er også godt forvirret. ønsker jo bare at finde det bedste til Kaj. Men er sikker på jeg skal finde noget uden sukker. da jeg vil give ham lidt katte mælk også, så han får mere væske. Men må bare læse mig igennem alle produkter på zooplus smiley og tak for alle jeres svar smiley

  • #51   7. jun 2015 og også våd foder uden korn smiley

  • #52   7. jun 2015 Hvis du kan finde noget uden korn, vil det være fint (eller med en smule ris). Men vil katten ikke spise det, må du gå på kompromis. Vådfoder med korn er bedre end ingen vådfoder smiley Men sukker er absolut no-go.

    Ja der er kun en vej frem, det er at læse på indholdet i de forskellige produkter.


  • #53   7. jun 2015 ja kan se applaws kun har 1 % ris. Men min kaj er også rimelig kræsen. Han gider ikke hills vådfoder. Men er helt vild med rc ! Han gider ikke det er store stykker. gerne småt og meget våde / sovs. så derfor hælder jeg også lidt ekstra vand i hans våd foder smiley må prøve at købe de prøve pakker, hvor der er forskellige slags fra de forskellige producenter smiley

  • #54   7. jun 2015 Jamen det er klart katten er vild med RC. Det indeholder jo sukker smiley Vanedannende ad h til.

    Mine er også meget kræsne med vådfoder, og det er også derfor jeg har måttet gå på kompromis og give Kitekat (kun sovse udgaverne) med ekstra vand på. Men det indeholder i det mindste ingen sukker.


  • #55   7. jun 2015 Han må på afvænning fra det sukker produkt smiley

    faldt også over den her: http://m.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/specific_vaadfoder/444308


  • #56   7. jun 2015 Kender ikke til produktet.

  • #57   7. jun 2015 okay smiley du nævnte bozita.
    de laver den her til steraliserede katte smiley http://m.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/bozita/tetra/248422 højt kædundhold , og ingen korn og sukker så vidt jeg kan se smiley


  • #58   7. jun 2015 Der kan i hvert fald ikke ske noget ved at prøve smiley

  • #59   7. jun 2015 Men kan dog ikke læse om det er sovs eller gele?

  • #60   7. jun 2015 Uanset hvad du køber, så start med få poser eller dåser, det er altså dyrt, at fodre med noget som katten ikke vil æde smiley uanset pris.
    Mine har et eller andet med foder fra de store dåser smiley Bozita og LUX gider de højest en smugle af, og uanset hvordan jeg pakker ind og opbevare dåser til flere gange vil de kun æde det som kommer fra en ny åbnet dåse.
    Okse, lam og kanin spiser de ikke uanset mærke har jeg fundet ud af.


  • #61   7. jun 2015 Sys jeg så et sted de der tetra pakker med steralised var gele. tror jeg dog ikke han vil ha. da han gerne vil ha det flydende fra rc. kan være jeg prøver applaws og tager i aldi efter lux

  • #62   7. jun 2015 Nej herhjemme er gele nemlig heller ikke et hit.

  • #63   7. jun 2015 men er LUX ikke i gele ?? Tror jeg prøver en prøvepakke fra Applaws. har kun hørt godt om det, masser af kød, ingen sukker og kun 1% ris smiley

    Men syntes egentlig det er ret så dårligt, at når man ikke sætter sig ind i det, går og tror at dyrt foder som RC og Hills er det bedste man kan få, at det så bare er fyldt med korn og sukker som de slet ikke skal have.


  • #64   7. jun 2015 ved i om der er nogen forskel på dåser og poserne ?

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/applaws/daase/182216

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/applaws/pose/182219#more

    Tænker han skal have ren kylling eller ren tun - det er det han plejer at elske smiley RC med tun er han helt vild med smiley


  • #65   7. jun 2015 LUX kan både fås som gele og som pate. Mine gider intet af det.

    Applaws er heller ikke i sovs. Det har rigtig kødstruktur. Cosma minder meget om Applaws og er billigere.

    Ja man føler sig snydt, når man begynder at sætte sig ind i emnet. Man tror at RC/Hills m.fl. er rigtig gode mærker fordi dyrlægeren anbefaler og sælger det. Men i virkeligheden ville det egne sig bedre til hønsefoder end kattefoder.


  • #66   7. jun 2015 Jeg ville holde igen med for meget tun. Det indeholder mange tungmetaller.

    Du kan læse i indholdslisten, hvad forskellen på dåse og pose er smiley


  • #67   7. jun 2015 jeg har lige købt lux I aldi smiley var kun gele smiley

  • #68   7. jun 2015 Ja mine gider heller ikke gel.

    Applaws er så kødfuldt at der næsten ikke er væske ved, så mine vil gerne have en smugle vand ved, og så kan mine 2 klare, at dele en pose.
    Ellers vil mine have det med sovs eller pate, og det selvom Røde gerne spiser en daggammel kylling, så er pate dejligt nemt, at slikke når man ikke har ret mange tænder smiley


  • #69   7. jun 2015 Så er det heller ikke sikkert min kat gider applaws smiley hvis det ingen sovs er i smiley
    jeg holder mig til kylling/fjerkræ og okse så smiley


  • #70   7. jun 2015 Sys dog ikke der er nogen indholds fortegnelser I applaws ? som vitaminer, taurin osv??

  • #72   7. jun 2015 det var en mulighed smiley ja undrede mig også. for fik jo aldrig "bekræftet" at det var det med 100 % sikkerhed. da dyrlægen aldrig fik den prøve. Men bare antog det var urinsten. og at det var det vi skulle forholde os til

Kommentér på:
Foder til min neutraliserede hankat

Annonce