{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

Foder til killing {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.

For snart 2 uger siden tog jeg denne skønne killing til mig, som er blevet efterfaldt, som jeg har kaldt Bertram. Jeg vil mene han er mellem 4 og 6 mrd. Udfra han er igang med at skifte tænder.

Bertram er efter min mening meget tynd. Han får killinge foder fra perfekt fit. Han spiser og spiser og spiser. Ligenu får han lov til at spise så meget han selv mener han har behov for. Hvilket jeg også gjorde med min tidligere kat da han skulle tage på. Min far overtager ham da jeg har en ikke steriliseret hunkat, som ikke er flyttet hjem til mig endnu. Samt at jeg kun må have 1 kat i min nye lejlighed. Min far ønsker et foder som ville være godt til ham og hvor man kan få det samme typer foder til når han er blevet kasteresret og skal til at komme over på voksen foder. Vi har selv dårlig erfaring med royal Canin. Min egen får Young adult med tun fra Hills.
Hvad ville i foreslå ?

Vores forrige hankatte havde problemer med urinvejene, er det noget der typisk ligger til hankatte/kastereret hankatte og er det noget vi skal tage højde for når vi skal vælge foder til ham ?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til killing
  • #1   9. okt 2022 Skal lige tjekke hvad det min hankat får hedder. Det er nemlig godt! smiley

  • #2   9. okt 2022 Tak smiley

  • #3   9. okt 2022 Ihhhh, hvor ser han dejlig ud! smiley Og vigtigst, hvor har han været heldig. Tak for at du har taget dig af ham, og endda sikret ham et hjem smiley

    Han kan godt få voksenfoder nu. Helt eller delvis. (For år tilbage fandtes der slet ikke killingefoder, og katte dengang blev store, fine sunde katte alligevel smiley )

    Jeg har altid brugt forskellige fodermærker - skiftet mellem (og "overlappet") eller blandet flere slags. Af flere grunde. Især fordi jeg tænker, at hvis der skulle være nogle mangler ved det ene foder, så opvejes disse nok af et andet foder.

    For at forebygge nyre- og urinvejsproblemer, så vælg et foder med lavt fosfor- og magnesiumindhold.
    Væske er vigtigt, så giv meget gerne vådfoder dagligt.

    (Hvis katten ikke er vant til vådfoder, så start forsigtigt op med meget små mængder for at tilvænne maven til dette).


  • #4   9. okt 2022 Foderet herder Carnilove. Indi Bob har så fin en pels og så godt et hul på det smiley

  • #5   9. okt 2022 du skal kigge på magnesium i foderet. det bør være under 0,1
    især når det er en hankat

    pas på med foder i supermarkeder da det ikke er andet end junkfood

    men ellers er der jo mange forskellige slags
    personligt bruger jeg kun royal canin - 3 forskellige slags, men bla sterilised pga at jeg havde en kat med tendes til blærebetændelse. jeg har brugt det i over 15 år nu
    derimod er jeg så ikke tilhænger af kornfrit - jo vådfoder er fint nok


  • #6   10. okt 2022 Perfect Fit er ikke et godt foder.

    Kig på indholdet. Mindst 20% fedt og 30% protein fra kød.

    Der skal gerne stå kød på de første tre pladser under ingredienser.

    Husk vådfoder. Det er vigtigere end tørfoder.


Kommentér på:
Foder til killing

Annonce