{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Foder til killing {{forumTopicSubject}}

Gad som forholdsvis ny katteejer godt høre jeres mening - hvilket foder er godt, hvorfor osv...

Det jo en jungle for en ny som mig - lige nu bruger vi Royal Canin babykitten, da sælger anbefalet det ....Han er nu 4 mdr.

Jeg har læst sider op og sider ned og er stadig lige forvirret - hvad skal jeg kigge efter vedr. indhold???

På forhånd tak smiley

Cecilius


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til killing
  • #2   5. jan 2014 Når han er 4 mdr så skal han da ikke have babykitten, så skal det da blot være almindelig kitten...

    Jeg vil ikke anbefale noget bestemt, for det er så individuelt hvad katte fungere bedst på, jeg har næsten altid brugt RC, men jeg overvejer da af blande Kingsmore i min blanding, for efter at have læse på det, så lyder det godt, men det kræver jo i høj grad om rødderne vil spise det smiley

    Men ja det er en jungle, der findes en masse tråde herinde omkring foder, og det bliver du såmænd heller ikke klogere af, for folk har meget forskellige meninger og oplevelser med foder, så bedste råd, prøv dig frem og se hvad din kat kan lde og fungere bedst med, det tager tid, men den eneste måde du rigtig bliver klogere på smiley


  • #3   5. jan 2014 Tarzan fik det billige fra Aldi, da han var killing (det foder havde vi altid brugt til de katte hos min mor), Lucky Luke fik Hill's killinge foder, da han var vant til det fra dyreværnet.
    Jeg har nu fodret Tarzan med sanabelle no grain i ca 1½ år, og det trives han rigtig godt på, Lucky luke gad heller ikke hans killinge foder mere, da han fik smag for det uden korn smiley
    Tarzan er blevet stor nu, og sluger sannabelle, så jeg er skiftet til kingsmore til store katte, da pillerne ligner hundefoder, samt der ikke er korn i. Det lyder som et rigtig godt foder, og de er begge vilde med det smiley
    Tarzan er 2 år og 5 måneder, og Lucky luke er 7 måneder.

    Kan også anbefale LUX vådefoder fra aldi, der heller ikke indholder korn, det er billigere end alt det andet vådfoder uden korn smiley


  • #4   5. jan 2014 Jeg bruger Royal Canin Kitten 36.
    Det er Royal Canin hun er vokset op på og det fortsætter jeg med indtil hun er 12 måneder. (hun er pt 4 måneder)

    Derefter skal jeg også ud og se mig omkring efter hvad der er bedst.


  • #13   5. jan 2014 Lubas

    Killingefoder skal gives til de er 1 år.. og killinger skal være runde... Det kan skade deres knogler/sener/led hvis man starter på voksenfoder for tidligt... hvor der er mindre fedt i... Og det kan blive meget dyrt i dyrelæge regninger , når de bliver ældre.



  • #15   5. jan 2014 Jeg vil lige sige, at da Elvis var 20 uger = 4-5 mdr. var han nødt til at skifte til Diabetic fordi hans makker fik diabetes. Diabetic indeholder ikke ret meget fedt så vidt jeg husker.

    Elvis er sund og rask og har bestemt ikke knogle eller ledproblemer smiley

    Men jeg vil give jer helt ret i, at killinger skal være buttede - de skal ikke slankes smiley


  • #16   5. jan 2014 Men TS:
    Jeg ville også skifte til RC Kitten smiley


  • #17   5. jan 2014 LUBAS:

    Så jeg vil ikke mene at i hvert tilfælde af brudt retningslinje vil påføre katten skade.. Vi gør alle hvad vi mener er bedst for katten og lærer deraf. Jeg tror ikke på der er noget bestemt facit, mange ting kan være rigtige når vi snakker katte.. Og noget er rigtigt for en kat og noget andet er rigtigt for en anden..

    Jeg er faktisk enig i ovenstående smiley


  • #19   5. jan 2014 Lad dyrlægen vurdere om den skal på skrump til næste årlige tjek.
    En kat tager naturligt på i vintermånederne - pelsen bliver også mere tæt.

    Se om ikke det ændrer sig til sommer.



  • #21   5. jan 2014 Ved vaccine tjekker dyrlægen også kattens almindelige sundhed, det er en del af pakken..

    Men jeg tvivler på at en killing på 4 mdr er tyk, det er ganske normalt at katte uanset alder bliver lidt rundere m vinteren, både pga pels men også fordi de spiser sig huld til for at klare vinteren, det er et instinkt, og normalt smider de det igen når det bliver varmere i vejret..

    Og så vil jeg tilføje at min dyrlæge anbefaler at når en kat bliver neutraliseret så skifter man til voksenfoder, jeg har skiftet til voksenfoder omkring 6mdr alderen ved begge mine katte, ikke fordi dyrlægen har sagt det, men fordi begge katte ved den alder er blevet trætte af killingefodret..

    Og begge katte er sunde og raske, de har lige været til tjek smiley


  • #22   5. jan 2014 Et godt voksenfoder er perfekt til sunde normale killinger - hvordan vil man undgå at killinger æder af de voksnes mad?
    Killingefoder står på menuen så længe de er kun med moderen - derefter spises voksenfoder. Mener jeg de har brug for mere (det kan jeg ikke huske jeg har ment) ville jeg fodre separat med killingevådmad


Kommentér på:
Foder til killing

Annonce