1.928 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Er det mishandling at have indekat? Er det mishandling at have indekat?
Min mor og jeg har efter lange overvejelser besluttet at vi gerne vil have en kat i vores nye lejelighed Men vi ved ikke om det vil være dyreplageri at holde den inde? Hvad mener i?
0 synes godt om
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Samt husk at få den neutraliseret
Hvis i har altan eller hvad det nu bliver kaldt så få det indhegnet så den kan komme derud også det virker perfekt
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jan 2014
jun 2015
jan 2014
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.084
MEN I skal sørger for at få en kat som ALRIG har prøvet at være ude. Alt andet er nemlig synd. man kan ikke regne med at man bare kan tage en kat som har været ude og så sætte den ind i lejlighed og så må den aldrig komme ud. her får man ikke andet end problemer.
men ellers så skal man sørger for at den har mulighed er for at rører sig. Et godt stort kradsetræ mm.
hvis man virkelig vil gøre noget - og man har lov til det - ja så bør man have to. så har de nemlig alt nogen at lege med, og man kan undgå problemer med at ens kat keder sig.
jun 2015
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 8 Emner: 6 Svar: 31
vi bor i hus og han kan se ud af flere vinduer og han har fra gulv til loft kattetræ og han leger med vores hund
vi har forsøgt at have ham ude i sele men han bryder sig ikke om det
maj 2015
Følger: 15 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 60
jeg bor i lejlighed og mine katte er inde katte,
jeg har to og de hygger sig meget sammen jeg går tur med mine i sele en gang om dagen og i weekenden flere gange og når de så er inde så "tikker" de ikke om a komme ud de leger og sover også løber de rundt og spiser masser a græs når de er ude, jeg vil sige hvis katten er van til at komme ud og man så lukker den inde så er det synd, men siden mine to var små har jeg lært dem a gå i snor og det synes jeg ikke er synd jeg kan ikke mærke noget på mine katte de ved hvornår vi plejer a gå så når jeg henter selen sidder de pænt (som en hund) og venter til de får selen på, og der heller ikke noget med a de ikke gider ind vi går en lang tur hvor der er masser a græs og når jeg vender om løber de hen og sider forand døren til jeg åbner
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.084
jeg har selv nogen hvor det kan lade sig gøre, men de har så også en stor løbegård.
et godt råd mere: nu ved jeg ikke hvilken kat I vil have, men overvejer I evt en racekat, så er det en god ting at sætte sig ind i hvordan deres temperman er i forhold til det at være indekat. Nogle racer er mere "friske" end andre, og har behov for mere plads.
huskatte kan også være lidt sværre, hvis der er blandet noget race i.
maj 2015
Følger: 15 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 60
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Men der er selvfølgelig en del risici ved at en kat er ude.
Har selv kat der er meget ude , aldrig hændt den og forrige katte noget.
Det er ikke synd at have en indekat, men den kræver selvfølgelig mere underholdning osv hvis den ikke har prøvet andet trives katte også som indekat
Foto af vores og naboens kat
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
MEN det er vigtigt at man anskaffer sig en kat der aldrig har prøvet at være ude og tro ikke på hvis en sælger siger: jamen det har ingen betydning det glemmer den hurtigt, for nej det gør den ikke,devil blot have et salg, du kan risikere en frustreret kat med store adfærdsproblemer, jo nogle katte kan lære at blive indekatte en periode men langt fra alle, så tag ikke chancen hvis ikkedu har muligheden for at lade den blive frit løber hvis problemer opstår..
Dernæst så er det vigtigt at når man vælger indekat at man indretter hjemmet efter katten, man må ikke have for mange no-go steder,man skal huske at vinduer er kattens fjernsyn, så lad være med at fratage katten muligheden for at sidde i vindueskarme, hvis du er heldig kan du lære katten ikke at gå på borde, men tro mig når du ikke er der og ikke ser det så går katten på bordet højst sandsynligt også kan man ligesom ikke gøre ret meget andet end at sige til sig selv, tjaaa men den gør det ikke når jeg ser det
Det er vigtigt at katten kan komme op i højden så mindst et gulv til loft kradsetræ er nødvendigt og det skal stå der hvor du opholder dig mest, for katte er selskabelige og vil være der hvor dens mennesker er, så er det selvfølgeligt også vigtigt at man leger og snakker med katten så den bliver aktiveret, for en indekat kræver noget mere tid af sit menneske end en indekat gør.
Sidst vil jeg indskyde at når man har indekat så er det besdst at have 2 så de kan have glæde af hinanden og derfor også at anskaffe sig 2 på samme tid og på samme alder, så risikere man ikke katten keder sig når den er alene og man behøver ikke lige så dårlig samvittighed når man er væk det meste af en dag..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Så har vi en indekat, som ikke bruger lemmen, selvom hun hver dag ser den anden og hundene bruge den. Hun har er stort kradsetræ , og vi har mange steder hun kan komme op i højden . Det virker til hun trives med at være indekat , så nej , synes ikke det er synd for indekatte, bare betingelserne som de andre også nævner er i orden.
Vores nyder at ligge i vindues karmen og holde øje med hvad der sker derude
maj 2015
Følger: 1 Svar: 2
Er det mishandling at have indekat?