2.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

renracet uden stamtavle... renracet uden stamtavle...

I så fald er ejerne af den stald hvor min hest står, ligeledes ejere af historiens første renracede staldkat, dog uden tavle,en russian blue. Er det ikke fantastisk ærgerligt at hun er neutraliseret. Sikke fine dyre killinger hun kunne lave smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renracet uden stamtavle...
  • #1   14. jun 2015 ingen stamtavle= ingen racekat.

så heldigvis kan hun ikke lave killinger

har set rigtig mange af samme slags som den på billedet, hvor folk tror at det er en russian blue, da jeg var på kv. men desværre har jeg det stadig til gode faktisk at se en ægte russian uden stamtavle.

http://www.russianblue.dk/index.php/da/gallerier/foto-galleri-hjemme
    her er et af billederne fra deres hjemmeside, med racerene russian blues

profilbillede
  • #3   14. jun 2015 folk hopper desværre på hvad som helst - har også jævnligt set og hørt om "korthårs" skovkatte/main coons.
    Nogen folk bilder andre underlige ting ind, for at få flere penge/komme af med deres killinger.

Jeg blev i øvrigt også ret upopulær ved en af mine naboer længere nede af vejen, da han en dag kom forbi med hans hund- jeg snakkede lidt med ham og han sagde at hunden var labrador - og jeg kom så til at spørge hvad der så ellers var blandet i den siden den havde hvidt bryst smiley
    Nådadada, han mente bestemt den var renracet, uden stamtavle. Men jeg må nu nok sige at jeg synes nu ikke den ligner en labrador ret meget.....

Nu var det så lige med en hund, men synes også ofte jeg støder på ligende eksempler med katte. Man skal i hvert fald ikke kigge ret længe i dba's racekatte salg for at finde mange eksempler på "race uden tavle"

• #4   14. jun 2015 Labrador kan have en hvid plet på brystet.
    Pels
    Hårlag: Karakteristisk for racen. Kort og tæt uden bølger eller gehæng (faner). Den føles temmelig hård. Underpelsen er isolerende og vejrbeskyttende.
    Farve: Ensfarvet sort, gul eller brun (lever- eller chokoladebrun). Den gule farve spænder fra lys flødefarvet til ræverød. En lille, hvid brystplet er tilladt.
    http://www.labrador-retriever.dk/?id=465768

Jamen jeg har en vaskeægte Europæisk huskat. Se selv. smiley

profilbillede
  • #5   14. jun 2015 susanne, ja, det kan de, men jeg har nu ikke set dem med et helt hvidt bryst og så har hunden heller ikke ret mange andre kendetegn fra labradoren, udover at den er sort og har hængeøre. Jeg kender én der avler labs(formel 1, jagthunde) og de hunde ligner den slet ikke. Den ligner heller ikke de hygge labs jeg ellers kender.

• #6   14. jun 2015 lige en sjov en:
    vores lokale formand hos kv i odense (før det lukkede og kom til at hedde noget andet) ringede en dag til vores internatsleder. han havde nemlig besøg af en scottish fold. Men det mente vores internatsleder ikke at det kunne være. dels er der stort set ikke nogen i dk, og hun mente da slet ikke at der var nogen i odense. så det måtte være en kat som havde haft to blodører. Selvom at der blev sendt fotos til hende var svaret stadig "blodører".
    så gik der et par dage så ringede han igen. Nu havde han fundet ejeren, en af naboerne havde fået en scottish fold, dog neu, men med fuld stamtavle. han var dog ikke til udstilling eller avl, bare som hyggekat.
    så vores internatsleder fik noget nyt at vide.. smiley

• #7   14. jun 2015 Jeg er da sikker på den kan race gennem stalden og den ser da da også ren ud, ja så må den da være raceren smiley smiley smiley smiley
    og der er garanteret ikke sport af hund i den. ja så er det jo også en ægte kat smiley smiley smiley smiley

Sorry kunne altså ikke dy mig smiley smiley smiley smiley

• #8   15. jun 2015 Helfarvet h. Birma, god ide. Det lyder meget dyrere smiley

Der er humor og ironi i dette opslag...

Men nu vi er i gang, hendes helsøster er jo tydeligt renracet europé, dog uden stamtavle, men hvad skal man også med det, hyn er jo tydeligt renracet

• #9   15. jun 2015 Jeg har da også en russisk blue uden stamtavle smiley smiley smiley
    Jeg tror dog hun enten gerne vil være eller leger Maine Coon, for når hun leger vildt så puster hun halen op og får helt MCO hale smiley smiley smiley

Næhh efter min bedste viden så er hun en skøn almindelig huskat, men der er nu en del der har spurgt om hun er race kat.... Jep den dejlige gamle huskat smiley

profilbillede
  • #10   15. jun 2015 Altså jeg har flere gange banket hovedet i bordet når jeg har set folk påstå hårdnakket at deres kat er en eller anden race... I to tilfælde har det været så komisk at man kun har kunnet hyle af grin!!

Den første dame påstod hårdnakket at en Russian Blue også kunne være i flere farver.. hun havde bla. en der var sort/hvid og den var ægte for det havde "opdrætter" fortalt og meget sjælden... behøver jeg at nævne at der selvfølgelig ikke var tavle på den sort/hvide Russian BLUE smiley

Andet eks. Er en ung pige der havde taget to hittemisser til sig en grå/hvid/stribet tyk kat... og en hvid kat med kalot på hovedet. Dem var hun sikkert på var Havana brown, da hun havde set på Animal planet, 100 katteracer og der passede denne race på netop hendes katte... altså racens personlighed... så derfor var hendes tilløber katte jo selvfølgelig den race.... og intet kunne overbevise hende om andet smiley

Men det er jo ligesom min Bengal dreng her hjemme, der kommer fra en gård/stald der har vilde Bengalere til at rende rundt og formere sig smiley

profilbillede
  • #11   16. jun 2015 Her er hun, europe missrn

profilbillede
  • #12   16. jun 2015 Haha, sort hvid russisk blue, komisk. Kan hun slet ikke fatte at hvis den farve var så sjældent, så havde opdrætter da beholdt den selv smiley til avl.
    Ja, nogle gange må man bare ryste på hovedet.
    Ligesom den gang en pige fik en lille pony uden tavle, da den løb grissepas i longen, skrev hun på nettet at det var en ren islænder for den tøltede jo af sig selv, tja tjo, vi blev uvenner, for den lille pony var ikke større end en shetlænder. Så ren islænder?
    Som grumpy cat ville sige det

profilbillede
  • #13   16. jun 2015 Det vælter frem med renracede staldkatte, vi har main coon i særlig fin farve, se M'et

profilbillede
  • #14   16. jun 2015 Sådan en sjælden Maine Coon har jeg også smiley smiley smiley
    M'et i panden viser jo den er ægte smiley smiley smiley

profilbillede
  • #15   16. jun 2015 Og jeg har et par Maine Coon, der slet ikke er Maine Coon, for de har ingen M. smiley

profilbillede
  • #16   16. jun 2015 Heidi, ov ja og tilmed en af de sjældne korthårede af dem, du burde låse den inde i et bur, sådan en fin dyr racekat kan du da ikke lade gå frit omkring smiley

• #17   16. jun 2015 Jep hun er af den meget sjældne korthårede slags smiley smiley smiley
    Jeg passer også meget på hende smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #18   16. jun 2015 faktisk var der en opdrætter der forsøgte sig med at fremavle sort/hvide russere for en del år siden.
    De blev desværre aldrig godkendte i Fife, men fine var de.
    Måske det var en af dem damen havde smiley

• #19   18. jun 2015 Hvad pokker mener du Anja. Den er da blå. Så er det da en Russian Blue. Blue betyder blå på dansk . Ergo er den et eller andet med Blue. Der findes kun Russian Blue. Så derfor er katten af den race. LOOOOOOOLLL

• #20   18. jun 2015 Bare vent de herrer og de damer. Vi er midt i Killingeboomet. Det varer ikke længe før vi nærmest bliver nedlagt af racegætterier og halvvejs slået ihjel af sure ejere på DBA, Gul og Gratis, Facebook osv

• #21   18. jun 2015 Her skifter jeg tre af kattene indmellem. Lige nu er huskatte. Når jeg så bliver træt af det og keder mig over det. Så skifter jeg feks. Til Europe

• #22   18. jun 2015 Spøg til side:

Jeg keder mig aldrig. Hehe

• #23   18. jun 2015 smiley

• #24   18. jun 2015 Nøj seeeee en ægte russian black smiley smiley

profilbillede
  • #25   18. jun 2015 5000 og han kan blive din, han er ægte, men uden tavle smiley

• #26   18. jun 2015 Nogle vil undre sig GG

profilbillede
  • #27   18. jun 2015 Ja, sælger fortalte mig at ham her var Maine Coon. Lyver hun mon??!!!! Han mangler jo M i panden !!

profilbillede
  • #28   18. jun 2015 hvad med min maine coon? han har da et fint M i panden smiley

profilbillede
Kommentér på:
renracet uden stamtavle...

Annonce