{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

Gode råd til indhegning søges {{forumTopicSubject}}

Jeg er fornyelig flyttet i hus med mine to indekatte og har brug for lidt ideer og gode råd til at få indhegnet haven så de også kan komme ud og nyde haven.

Jeg vil meget gerne både holde egne katte inde og fremmede ude smiley Det er to store 6-årige blandingskatte på knap 8-9 kg. De springer relativt nemt 1,20 m op, men jeg har ikke set dem "klatre", så jeg er lidt på bar bund ang. højde og hvilke materialer der er bedst smiley

Tanken er at det vil skulle gå stort set hele vejen rundt om huset og stoppe ved carporten. Vi er lidt udfordret af at der er mange steder der kan bruges til at komme over hegnet; 2 * halvmur ved terrassen som kan få dem op på taget og derfra er der mindre end 1 m til carporten, brændeskur, carport/cykelskur og regnvandbeholder. De to låger i haven er lige nu knap 1 m høje og vil også skulle skiftes. På den side hvor skurene er er der et plankeværk i samme højde.
Hele haven er omkring 1000 m2 så en overdækning kan det nok ikke blive til smiley

Hvad gør en klog? Er det noget med et sætte 90 graders hegn på i en "vifte"/halvcirkel der hvor der er problemer og på toppen af hegnet? Eller skal der strøm på toppen for at undgå de fremmede katte hopper ind?

Eller er det måske bedre bare at købe et par seler og lufte i dem? Ville bare rigtig gerne slippe af med de katte der bruger vores bede og græsplæne som kattebakke... Og frem for alt ikke pludselig stå med en kat i snor mens der kommer en fremmet kat gående smiley

Håber nogen kan give et par gode råd så de engang i løbet af efteråret kan komme lidt ud. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til indhegning søges
  • #1   16. jun 2015 Tillykke med hus og have. Selvfølgelig skal kattene ud (og ikke i sele). Det bliver et stort projekt, men jeg er sikker på, at resultatet bliver det hele værd smiley

    Prøv at kigge på denne side - der er masser af inspiration:
    www.katteindhegning.dk


  • #2   17. jun 2015 mine 14 må nøjes med vores terasse. vi har ikke ture at lave indhegning af haven. og slet ikke her hvor vi bor nu. med en temlig stor vej, hvor ingen overholder fartbegræsningerne....
    men de elsker deres udeliv. vi har kattelem ud fra udestuen og ud til terassen.


Kommentér på:
Gode råd til indhegning søges

Annonce