{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Hjælp med at få dem til at enes {{forumTopicSubject}}

Har for en uge siden købt mig en katvsom er 1år gammel . Og så i god tro og med mening om at den ikke skulle være alene besluttede jeg mig for at købe en killing som kunne blive dens nye ven . Det er ny altså stadig kun første dag jeg har dem sammen men den store kat på 1år er ikke særlig sød ved kyllingen han bliver ved at jagte den og tryne den og Sys det er skide synd for killingen men ved ikke om det bare er en del af et "indvigelses' ritual eller om jeg har fået mig et stort problem håber jeg kan få noget hjælp herceller nogle gode råd måske tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med at få dem til at enes
  • #1   22. aug 2015 Lad mig starte med nogle uddybende spørgsmål, der kan hjælpe til at forstå situationen bedre smiley
    Hvordan reagerer killingen? Hvor gammel er killingen? Er katten på 1år neutraliseret? Hvilke forhold kommer kattene fra?

    Det er helt sikkert godt at få to katte samtidigt smiley De skal nok blive gode venner. Det kan tage nogle dage, inden de accepterer hinandens tilstedeværelse - det er helt normalt.


  • #2   22. aug 2015 Det kan sagtens tage dage og uger, inden to katte enes smiley

  • #4   22. aug 2015 Hvis begge er neutraliseret, skal det nok gå, hvis de ikke er, så gør det hurtigt.
    Er det drenge eller piger, eller en af hver?
    Drenge er nogle bøller og elsker, at lege voldsomt.
    Piver den lille, eller bliver der hvæset og knurret? Hvis ikke tror jeg det er vildsom leg.
    Jeg har videoer liggende på min profil, af vild leg, hvor den lille ikke vejer 2 kg endnu, og den store Røde vejer over 4, det ser vildt ud, men faktisk nyder de det begge 2, kik ind og sammenlign med dine smiley
    Jeg er ret sikker på det nok skal gå.


  • #5   22. aug 2015 Et billede af de 2.

    profilbillede
  • #7   22. aug 2015 Her kan pigerne dælme også være bøller:D

    Gizmo kan hele umotiveret hoppe på Mew, der ligger i sin sødeste søvn. Den bisse altså


  • #8   22. aug 2015 Ja okay jeg har hørt jeres kommentarer så begynder jeg at tro og håbe at det bare er voldsom leg for den store kat på et år virker ikke sur men mere drillesyg bare voldsomt for en killing på 12 uger så den lille bliver sur og hvæser af den store . Men det stopper jo ikke den store og hver gang den lille har været i kattebakken går den store ud og graver løs som om han er fornærmet over nogle har brugt hans toilet . De er begge 2 hanner den store er neutraliseret og fik fortalt da jeg fik ham en uge siden at han kunne med alle den lille er også en han men selvfølgelig ikke neutraliseret endnu kun 12uger ved ikke hvor gamle skak være

  • #10   22. aug 2015 Okay tak for svarene alle sammen . Får den lille neutraliseret og så må jeg være tålmodig og håbe på det bedste . Men tror på det for allerede her efter en dag går det bedre smiley

  • #12   22. aug 2015 Sådan som du beskriver adfærden så lyder det til at de nok skal få glæde af hinanden, det lyder ikke i mine ører som om den store hader den lille, men blot lige vil sikre sig at den lille forstår at det altså er ham ( den store) der bestemmer og sætter den på plads, det er klart den lille hvæser og knurre, for det første vil den sige stop men den der jo også stadig utryg og kender ikke helt den ældre kats motiver.
    Sammenføringen kan tage mange uger ja måneder faktisk, men så længe der er tale om hvæs og knurren samt en smule dask og måske voldsom leg, så er der håb, hvis der flyder blod eller store pelstotter flyver rundt så skal du reagere, ellers lad dem klare det indbyrdes..

    Og med hensyn til neutralisering så rigtig fint du vil have det gjort men lad lige den llle falde til så vent et par uger det vigtigste er du får det klaret i den den bliver 5 mdr.


  • #13   22. aug 2015 Hov og med hensyn til kattebakken så er det ikke fordi den store er sur over den lille bruger kattebakken, men nok nærmere igen dominans omkring at det helst skal dufte af ham og ikke killingen, min anbefaling vil i øvrigt være at du har mindst 2 kattebakker, blandt andet for at killingen ikke skal komme til kattebakken og den så er optaget af den store og den må besørge andre steder, for killinger er ikke ret gode til at holde sig, så få en kattebakke mere, ikke pga an stores opførsel, men blot fordi når man har 2 katte så er det en rigtig god idé.

  • #14   22. aug 2015 Fedt du har lagt videoer ind jette - af vild leg - jeg har egentlig længe været i tvivl om det mine har haft gang i var små-slåskampe eller vild leg - nu kan jeg med is i maven lade rødderne lege alt de vil smiley

  • #15   22. aug 2015 Okay tak for rådet smiley

  • #16   22. aug 2015 Øv jeg kan ikke bruge like idag smiley
    Ja jeg ville også foreslå mindst 2 bakker, og troede bare jeg lige skulle like Heidis kommentar smiley for hun siger det fint!
    Ja jeg er også ret glad for de film jeg har fået af mine bølle drenge smiley


  • #18   22. aug 2015 Ps. Bare det, at Røde blev opereret i torsdags, har kostet noget hvæsen, for Mitti syntes ikke røde var som han plejede og han lugtede jo langt væk af dyrlæge smiley men nu går det fint igen.

  • #19   25. aug 2015 De er nu blevet bedste venner

    profilbillede
  • #20   25. aug 2015 Hvor er det dejligt smiley

Kommentér på:
Hjælp med at få dem til at enes

Annonce