{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

kattedør {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Vi har et stort problem med at andre katte end vores ejen bruger vores kattelue og strinter og æder inde hos os , ja selv når vi sidder i sofaen kan der dukke en fremmed kat op.
er der nogen der har erfaring ii den der chip styrede lue , og er det pængene værd og hvad mon sådan en omgang koster


Kommentarer på:  kattedør
  • #1   13. sep 2015 Jeg har en chiplem og det fungerer helt upåklageligt. Skal selvfølgelig have nye batterier et par gange om året.

  • #2   13. sep 2015 du kan læse mere her

    https://www.bolius.dk/hvordan-undgaar-du-at-fremmede-katte-gaar-gennem-kattelemmen-12342/


    priserne starter dog fra ca 800 kr og så kommer chippen oveni

    har ikke sådan en, men har hørt meget positivt om sådan en kattelem
    (har indekatte med løbegård så behøver ikke lige sådan en smiley )


  • #3   13. sep 2015 Jeg har ikke hørt andet om chiplem, at de er en bekosteligt affære, men ALLE pengene værd. Har kun hørt positive ting.
    Det kræver jo desværre dyrlægebesøg med alle kattene, så de kan blive chippet og lemmen koster også lidt. Men det er vel bedre, end fremmede katte i ens hjem, der ødelægger ens ting med urin

    Hvis jeg en dag skal have kattelem, skal det helt klart være en chipstyret lem.

    Alternativt kan du få en lem, der kun er envejs. Det havde min moster og det fungerede fint (ulempen er selvfølgelig, at katten mister en del frihed)


  • #4   14. sep 2015 Jeg har en chiplem - sureflap. Mener jeg gav lige omkring 1000 for den, har haft den i 2 - 3 år, og den virker bare. Nem at bruge. Jeg har haft 4 katte, der brugte den.
    Alle pengene værd! smiley


  • #5   15. sep 2015 Tak for svarene , vi vil nu se om der kan blive til sådan en ( Nu kom naboens hunkat lige ind ) to nætter i træk er der blevet stræntet PÅ køkkenbordet.

  • #6   15. sep 2015 Chiplem er alle pengene værd, så det var klart den vej jeg ville gå hvis jeg var dig, det andet med strinten og ikke have ens hjem i fred for andres katte er ikke til at leve med,samtidig kan det gøre jeres egne katte usikre når de ikke har helle i deres eget hjem.

  • #7   15. sep 2015 Desværre har vi for to uger sider måtte få vores lille mille aflivet , men vi har da stadig en , og ja det duer jo ikke når vores egne ikke kan være i fred

  • #8   16. sep 2015 Vi skal snart flytte og skal have en lem med chip-læser, begge katte er chippet, så det er "kun" lemmen vi skal anskaffe os.
    Men kan nu se, at der er flere størrelser. Hvordan vælger man så den rigtige størrelse.
    Vi har en blandingskat med noget skovkat i - han bliver vist ikke så stor. Men har også en main coon, og han bliver jo stor. Nogen erfaringer med størrelse på lemmen til den størrelse kat??


Kommentér på:
kattedør

Annonce