{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Hjemvendt kat {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige ferb forsvandt i en hel uge, og jeg havde opgivet håbet indtil vi blev ringet op at en mand der havde fundet mig via ferb's øretatovering. Han havde forvildet sig hele 6km væk fra vores hjem og er du gal hvor var han glad da vi kom og hentede os. Efter at have miavet og hilst på os i et minut hoppede han selv ind i kassen og var parat til at komme hjem. Lige nu er han meeeget mor dårlig og følger mig overalt og viser absolut ingen tegn på at ville udenfor, men hvornår skal jeg lukke ham ud igen? Han er en 3 årig kastrat og har aldrig bevæget sig langt væk fra hjemmet før. Tænker han bare har fulgt et eller andet, og så ikke har kunne finde hjem igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemvendt kat
  • #2   1. okt 2015 Han er nok nærmere blevet forfulgt af et eller andet, og så har han ikke kunne finde hjem.

  • #3   1. okt 2015 Ja han nyder virkelig at være hjemme smiley hver nat siden vi fik ham har han sovet ved siden af min autistiske søn (som det kan ses på billedet) så vi frygtede jo virkelig at vi aldrig så ham igen smiley jeg forsøger at holde ham inde i et par uger.

  • #5   1. okt 2015 min Louie var væk i 5 dage og der havde vi kun haft ham i 6 uger, men han kunne ikke finde hjem.....efterfølgende lod jeg ham bare komme ud da han havde lyst igen.
    jeg tror altså ikke at det skulle gøre noget at lade ham komme ud, når han viser tegn på at ville det.. dejligt at han kom hjem,:)


  • #6   1. okt 2015 vi anbefalede altid min 2 uger. man har jo fået en ny kat

  • #7   1. okt 2015 Jeg har jo så i denne uge "leveret" en kat til ejeren der havde været væk i over et år!! Det kneb ham til gengæld med at genkende sit navn smiley
    Så dejligt at høre Trine og en tredje mulighed er, at den har været med ude at køre en tur - helt uden at føreren har opdaget det smiley
    Jeg ville nu holde den hjemme i 14 dage- 3 uger smiley


  • #8   1. okt 2015 anja n......man har jo ikke fået en ny kat, den glemmer jo ikke en på en uge:)
    men det giver vel sig selv....katten har ikke den store interesse i udelivet når den har været væk;)


  • #9   1. okt 2015 der kan være flere årsager til hvorfor en kat forsvinder i en periode.
    og det med "ny kat" er mere fordi man bør holde den inde så man er sikker på at den ved hvor den bor.
    kender desværre lidt for mange katte som har det med at smutte
    min kursine har en hunkat som skulle passes ude. hun smuttede 5 gange, til trods for at han hver gang holdt hende inde i min 14 dage. til sidst var han oppe på 1 mdr, og hun smuttede igen lige så snart hun kunne komme til det.


  • #10   2. okt 2015 Jeg ville helst altid bare have ham hjemme, men da vi fik ham fra et "dårligt hjem" hvor han har rendt ude var det ikke sådan at omvende ham til de lukkede døre.. Vi synes så med hans hårde opstart i livet at han ikke skulle stresses ved at tvinges til at være indekat, men han har altid været hjemme hver dag.. Vi har før mistet katte til sygdom og trafik, så de værste tanker nåede jo op i en smiley min mand fik lukket ham ud ved et uheld igår, og 5 min efter sad ferb i vinduet og ville ind igen, så jeg tror han har fået rigeligt af udelivet i en tid. Jeg venter en uge, og så går jeg med ham ud i haven og leger lidt. Lige pt må vi ikke engang have lukket dør når vi går i bad uden han sidder og miaver som om han er blevet efterladt, så jeg tvivler meget på at han tager endnu en løbetur lige forløbigt. Hehe

  • #11   2. okt 2015 Vores kat er for det meste aldrig længere væk , end et kald smiley
    Og 9 ud af 10 gange modtager den mig når jeg kommer hjem fra arbejde og står ud af bilen
    Hyggeligt smiley


  • #12   2. okt 2015 han har fået sig en forskrækkelse smiley

  • #15   4. okt 2015 http://www.katteindhegning.dk

    Masser af ideer til et sikkert udemiljø i egen have for katten.

    Det er muligt at vænne en kat til "kun" at komme ud i haven og rende. Det er IKKE synd for den. Det andet derimod er synd for den


  • #17   4. okt 2015 Her kommer de også ud.

  • #18   4. okt 2015 De har adgang til haven.

  • #19   4. okt 2015 Annette:
    Jeg synes nu ikke at det er synd for katten at den skal lige skal vænne sig til hvor den bor.
    Derimod synes jeg at det er synd at lade en kat rende frit som den lyster, altså eks. med en kattelem der aldrig er låst så ejeren ikke har en skid tjek på den.
    Freddie har lige været ude i godt 1 time og så må det være nok for i dag, vejret er ikke særligt godt.
    Det er mig der bestemmer - ikke katten smiley


  • #21   4. okt 2015 Ja, så malende udtrykker jeg det, for dem jeg har kendskab til (og så mange er det altså heller ikke), de kalder aldrig på katten, de tager i byen uden at vide hvor den er og går i seng velvidende om at der i mørke er større risiko for at katten bliver kørt ned eller kommer i kamp.
    Men hvis man derimod holder katten inde så der også kan hygges lidt og lukker lemmen for natten og for den sags skyld også når man er i byen, så anser jeg ikke at der ikke er en smule tjek på katten.


  • #24   5. okt 2015 Tjah..
    Sådan er vi så forskellige.
    Jeg ville bare ikke have nerver til at tage i byen eller gå i seng hvis jeg ikke vidste hvor mine katte var.


  • #25   7. okt 2015 Du kan købe sådan en catte locator med GPS som du giver den på når den går ud af døren. Så kan du ringe den op med din mobiltelefon og se inden for et par meter hvor den er.
    Man kan også få en uden GPS og den er selvfølgelig billigere, men den virker kun hvis man er under 100 m fra katten. Den fungerer egentlig kun hvis man går tur med katten og selv der kan den være smuttet længere væk hvis man ikke har personlig føling med katten.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #27   7. okt 2015 Hejsa!

    En catte locator med GPS? Hvor stor er den (åbenbart bærbar for katte!?!) Hvor kan den købes?

    De allerbedste hilsener


  • Carolyn F
    Carolyn F Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #28   7. okt 2015 Hvor dejligt for jer! Vi oplevede det samme i sidste måned, men kun 46 timer og det var rigeligt. Vores Barry er en indendoors kat og slet ikke vant til at færdes ude. Vi efterlyste ham på Facebook og vores lokale købmand. Så lige efter midnat og da jeg havde grædt migselv i søvn, ringede telefonen. En dame ca 1km væk havde lige fundet ham. Han er godt nok blevet kærligere siden hans oplevelse.

    profilbillede
  • #29   7. okt 2015 Har du ik mulighed for at bygge et dejlig stort kattebur katten har det dejligt og trygt og det har du også. Dejligt din mis kom hjem igen.

  • #30   7. okt 2015 Gps kræver halsbånd

  • #32   7. okt 2015 Den kan fås på nettet. Prøv at søg på "kat gps" så kommer der nogle muligheder.
    Og ja det kræver et halsbånd eller lignende. Jeg har købt en sele til en lille hund. Den er så påmonteret blinklygte og locater chip, så nu er det lidt en hipster kat jeg har. Jeg har fået den til at accepterer selen ved at give den en belønning. Den får selen på når vi går tur. Uden line selvfølgelig. En snor er totalt ubrugelig til en kat. Men uanset udstyr så kræver det en personlig relation mellem mig og katten. Og så tålmodighed. Men det er faktisk dejligt at vi har noget sammen, katten og jeg. Her i efterår og vinter er den bare ikke så glad for at komme ud som i sommers da det var varmt.


  • #33   8. okt 2015 Lige et pip herfra , ude/ inde katte er diskuteret til hudløshed.
    Men det skulle da nødig være katten der sætter dagsorden. Hermed mener jeg at det at være katteejer , skal ikke forhindre mig i at tage i byen selvom min Inde/ude kat er ude at rende. ,
    Jeg går på arbejde hver dag , når jeg kommer hjem står Mis og tager imod 9 ud af 10 gange.
    Som sagt har jeg inde/ ude kat og nyder at kunne give katten den frihed.
    Kat forpligter ,er skønne + en masse flere positive adjektiver smiley
    Men hele mit liv er den heldigvis ikke.


  • Carolyn F
    Carolyn F Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #34   8. okt 2015 Til Pia H. Vi har en løbegård til vores 3 katte, men han fandt ud af den, så nu er det lavet bedre.

  • #35   8. okt 2015 Til Carolyn
    Løbegårde er fantastiske og min mco elsker den.


  • #36   8. okt 2015 Inde/udekatte handler i min verden om kattens temperament. Nogle katte trives inde, mens andre ikke gør. Mine var udekatte da jeg fik dem, og det har været et helvede at forsøge at holde dem inde. Så snart der kom gæster eller børnene skulle ind/ud stod kattene på spring til at hoppe ud af døren, vi har måtte lukke dem inde mens vi luftede ud, og de har stået og miavet ved døren konstant. For nogle lykkes det og både mennesker og katte trives ved det, men hos mig med de katte jeg har lige nu har det ikke været en holdbar løsning. Jeg ville gerne skåne dem for både vej og dumme mennesker, men jeg kan ikke have katte som mistrives. Så går glæden af for både mig og dem smiley desuden nyder jeg at de tumler rundt i haven mens jeg er derude, og det vil jeg nødigt undvære smiley

  • #37   8. okt 2015 Jeg synes ikke at det styrer ens liv, at man lukker katten ind om aftenen når den tilfældigvis kommer og så først lukker den ud når der er nogen hjemme igen.
    Men for at citere et slogan:
    "Det handler om at være TRYG" smiley


  • #38   8. okt 2015 Var det ikke dig der lavede en løbegård Trine L hvor det bare ikke lykkedes alligevel?

    Uanset hvad så har du forsøgt at give dem de sikreste udeliv


  • #39   8. okt 2015 Vi havde en kattelem dengang husmisserne kom ud til fritløb

  • Carolyn F
    Carolyn F Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #40   8. okt 2015 Vi har haft flere ude katte, og det er kun fordi vores nuværende 3 katte er Maine Coones, og kennel klubben anbefalede at vi ikke lod dem løbe frit. De er ikke vant til andet. Den ene vil slet ikke helt ud, og de andre to kan komme ud at gå med sele på.Alle 3 bruger løbe gården. Vi har et skur til deres WC. De er slet ikke bange for hunde, og for det meste er det ok, men ikke godt hvis der kommer en hund som ikke kan lide katte.

  • #41   9. okt 2015 Jo det var det, men vi er lige flyttet smiley hele haven skal rives op her til efteråret, så det er ikke lige til at bygge et nyt lige nu.. Det ligger dog i overvejelserne smiley vi lukker kattene ind hver aften så snart mørket falder på, og vi lukker dem først ud ved en 10 tiden når det værste skole/arbejde ræs i trafikken er overstået.. Nu er der ikke voldsomt trafikeret hvor vi bor, men det giver mig lidt ekstra tryghed..

  • #42   9. okt 2015 Ja det er rigtig skrevet:
    Det handler om at være tryg.Både vores katte og os og så må vi jo rette ind efter det.Nogle katte kan sagtens være ude for sig selv og passe på sig selv også. Jeg har selv en gammel dreng på 14 år som kommer ud når han har lyst og jeg kalder bare en gang og han er der. Min mco er utryg uden hans sele og hans løbegård. Ja sådan er de kære kræ jo forskellige.


  • #43   9. okt 2015 Lige præcis smiley når man anskaffer sig en kat kan man have nok så mange planer og ideer, men ingen katte er ens, og så kan man være nødt til at lave lidt om i planlægningen.. Hehe..

  • #44   10. okt 2015 Lige nøjagtig men stort held og lykke med din dejlige Ferb gid at du må have ham i mange mange år.

Kommentér på:
Hjemvendt kat

Annonce