{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Varusx
Varusx
Tilmeldt:
9. maj 2021
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjemvendt kat {{forumTopicSubject}}

Hej KG.
Min kat, som har været væk i over et år, er endelig vendt hjem.
Nu er mit problem at jeg ikke tør lukke ham ud igen, hvilket jo ikke er holdbart for en udekat.
Han blev fundet hos en ældre herre som har fodret ham i et år og jeg er bekymret for om min kat løber hen til ham igen.
Jeg kan ikke rigtigt finde nogle råd til hvordan man gør i sådan en situation?
Jeg har haft ham ude i snor og han virker tydeligt bekendt med området, så skal jeg bare trække vejret dybt og åbne døren?
Eller skal jeg lige vente 14 dage hvor han er inde? Han sidder meget ved havedøren og venter på at blive lukket ud “ som i gamle dage”.
Har i kloge kattemennsker i et godt råd???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemvendt kat
  • #1   9. maj 2021 Jeg ville lave en kattevoliere så du holder styr på ham smiley

  • #2   9. maj 2021 Dejligt din kat er hjemme igen smiley
    Godt du lufter ham i snor. Jeg ville ikke lade ham løbe frit igen, og slet ikke når han nu én gang har prøvet at blive væk smiley
    Som Luna foreslår, så vil et voliere være super, eller kattesikret have, hvis du har mulighed smiley


  • #3   9. maj 2021 Du skal som minimum holde ham inde i 14 dage, men gerne længere, eller lave et indelukket område til ham, ellers kommer du måske til at mangle ham igen smiley og med den nye kattelov, kan du miste ham for altid, for du har kun kort tid til at finde ham igen, selv med mærkning og korrekt telefon nr.
    Mit valg har været at kattene er indekatte med indhegnet have, men det er også en lille have.
    God ide med gåture i snor, når han godt vil det, det er ikke mange råd man kan give dig, for du har jo prøvet det vi alle frygter, og du har været utroligt heldig at få ham igen smiley


  • #4   9. maj 2021 jeg ville nok lave løbegård eller indhegne haven
    jeg ville ikke ture lade ham gå frit igen,når han har været væk i så lang tid


  • #5   9. maj 2021 Du skriver, at det er en ældre mand der giver ham mad.
    Du kan jo tage kontakt til ham og bede ham, om ikke give din kat noget, at spise, da den får mad hjemme hos dig.


  • #6   10. maj 2021 Tillykke med at du har fået din kat hjem igen smiley
    Nu er den vel tatoveret er en ikke? Ellers skal du have den mærket inden den lukkes ud igen pga. den nye kattelov hvor umærkede katte ikke skal fremlyses.

    Hvis den kan gå i snor uden at den stikker af, så er det en løsning indtil den fatter at den er hjemme igen.
    14 dage inde er faktisk at foretrække og hvis jeg havde muligheden, så ville jeg indhegne haven.



  • Varusx
    Varusx Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   10. maj 2021 Han var oprindeligt kun chippet, da dyrlægen sagde det ikke burde være nødvendigt med chip og tatovering.Men den manglende tatovering var årsag til at den ældre herrer troede han var hjemløs. Han er nu tatoveret i begge ørerne!!
    Tak for alle jeres indput smiley


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #8   12. maj 2021 Mon det kunne være en mulighed at samarbejde med din kats menneskeven? Vi er mange (tror jeg), der savner en pålidelig kattesitter, som katten kan lide - og menneskevennen kan tydeligvis også lide Din kat smiley
    smiley smiley


Kommentér på:
Hjemvendt kat

Annonce