{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Annette H
Annette H
Tilmeldt:
11. jun 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16

Gode råd til voksen ude-/indekat {{forumTopicSubject}}

Jeg har Frede, som er 1 år og 5 måneder. Han er en dejlig huskat med krudt bagi. Han er vaccineret og blev neutraliseret da han var 12 mdr. Vi bor på landet langt fra naboer og store veje, så han er de fleste dage ude et par timer, og fanger af og til mus som han spiser smiley

Vil I garvede katteejere vurdere om pasning og foder er fint til en kat af denne type?

Han fodres med Applaws tørkost med laks, som han elsker. Derudover får han en halv portionspose Kitekat morgen og aften, og drikker godt med vand også. Derudover får han lidt godbidder i sofaen om aftenen (dreamies eller andet af den type, eller sådan nogle snacksstænger). Som godbid kan han også ind i mellem få lidt leverpostej eller lidt fisk ( hvis vi fx får laks til aften, laver jeg et lille stykke til ham uden salt, peber og krydderier,eller han får lidt tun hvis vi får det til frokost), en sjælden gang tigger han sig til kage, men det er krummer vi taler om og ikke ret tit. Han spiser også en del græs i haven - er det normalt?

Hver 4. uge får han loppemiddel i nakken (advantage). Hans tæpper og kurv får samtidig en tur med støvsuger, vaskemaskine og luftning. Derudover ormepille en gang i mellem.

Af legetøj får han af og til en legemus og ellers garnruller, kradsetræ og hvad der kommer ind af døren af papkasser, grene mv.

Lyder dette OK eller er der steder jeg kan gøre noget anderledes? Han virker glad og tilfreds generelt, men der er stadig en del fræk killing i ham:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til voksen ude-/indekat
  • Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #2   7. okt 2015 Hej Lotte, tak for svar. Han har adgang til tørfoderet hele tiden ja:)
    Mht kitekatten, så er det det eneste jeg har kunnet ham til at spise. Men når det er sagt, så har jeg ikke prøver lux, men det er mere fordi vi ikke bor i nærheden af en aldi. Men der er vist en nær mine forældre,så måske de lige kan købe lidt næste gang de er på besøg. Hvis det behager hans højhed må vi jo købe stort ind når vi en sjælden gang er forbi en aldi.

    Og ja, måske skulle jeg bare give ham laksen rå - havde jeg slet ikke tænkt på:)

    Tunen er dåsetun. Den har vist fået det 4-5 gange i alt svarende til en teske hver gang. Men vi spiser det selv sjældent.

    Hvad er ellers gode godbidder til en kat? Råt kød af en eller anden art?


  • #3   7. okt 2015 Jeg syntes det lyder til han har det rigtig godt og får alle sine behov dækket.
    Jeg er dog enig i de små men som Lotte nævnte.


  • #5   8. okt 2015 jeg syntes at det lyder til at han bare har det super

    det er vigtig at han får noget som han faktisk vil spise - fremfor noget som vi mener er mere politisk korrekt smiley
    det kan nemlig bare ende galt.

    det eneste du bør tænke på er hvor meget magnesium han får. tun på dåse har desværre en del af det.
    jeg bruger selv tun til mine - de deler 2 ds om dagen (nu har jeg 13 men har været oppe på 19 og samme antal ds). Er dog begyndt at bruge halvt cosma natur.
    prøv at tjek zooplus.de - de har et stort udvalgt af div vådfoder mm.

    mine er især til bozita. Men lux derimod er der ingen som vil have... det må JEG gerne spise selv


Kommentér på:
Gode råd til voksen ude-/indekat

Annonce