{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.567 visninger | Oprettet:

killinge mad, hvor tit og hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Hvor tit og hvor meget skal killingerne have her i starten. De er 4 uger. De har smagt lidt på killinge vådfoder og fire af dem er helt vilde næsten ikke til at stoppe. Den sidste lille pigen vil ikke røre det endnu. Hvad har i gjort? Jane deres mor vil meget gerne selv spise det, så hun har fået lidt ved siden af i en anden skal. Men hun kan ikke tåle at få det hver dag. Kan man "tillade" sig at holde hende væk( Lukke døren) når killingerne spiser?
Hilsen Deepa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killinge mad, hvor tit og hvor meget?
  • #1   21. jul 2006 Ja, det vil jeg egentlig også gerne have svar på...?? *s* Min kæreste, så klog som han er, siger at vi kun skal give dem lidt af gangen, for det har de sagt oppe i dyrehandleren, men jeg ville helst at der står noget til dem hele tiden... De regulerer selv deres mad eller ??? Og jeg ved godt at der er noget med at man kan veje dem,og derefter se på hvor meget de skal have, men det går jeg nu ikke så meget op i, er det forkert ?? Og kan jeg ikke bare have en skål stående med lidt mad i hele dagen, med måde selvfølgelig. Men det er ikke sådan at de fråder i sig hver gang. De spiser alligevel moderet... Hvad er jeres meninger omkring det, med killinger der er 10 uger ???

• #2   21. jul 2006 Ja det er vådfoderet Jane ikke kan tåle( får dårlig mave). Hun har fået killinge tørfoder siden hun var 3 uger henne og får det stadig.
    Skal deres maver ikke vende sig til maden(vådfoder) eller skal de bare have det de kan spise( 4 gange om dage) Og hvornår kan de klare tørfoder? Hilsen Deepa

• #4   21. jul 2006 Hvorlænge kan opblødt tørfoder holde sig, tænker på om jeg kan give det ad libitum eller er det bedst at vente til de spiser det uopblødt eller stille en skål der ikke er opblødt og så give det opblødt eller vådfoder 4 gange om dagen.

• #5   21. jul 2006 Ok det prøver vi. Tak for hjælpen allesammen.
    Hilsen Deepa

• #6   21. jul 2006 Jeg har haft killinger der har spist RC babycat tørt fra de var 4-5 uger. De valgte faktisk det tørre frem for det opblødte. De har mad stående fremme hele tiden.

• #7   21. jul 2006 Jeg vil stille en skål med tørfoder ad libitum og så give dem vådfoder/opblødt 4 gange i løbet af dagen. Det kan jo være at de hellere vil have det tøre, som dine Linda K.

• #8   22. jul 2006 heiii... jeg har selv killinger lige nu... mine killiger er nu 6 uger, fra de var 4 uger har jeg givet dem baby milk det man køber på brikker til rigtige børn, jeg lunede det bare lige ti sekunder de er bare helt vilde med det og det ikke noget der skader dem overhovedt. og jeg har aldrig haft tørkost blødt op... for royel canin har lavet nogen super små piller der bløder end whiskas's killige piller... mine fik jeg til at spise dem ved at putte en i munden på dem så de lige fik smag for det... men der var så en af dem der overhovede ikke ville spise dem, men så kom jeg en smugle tun på og så kom det ned men til at starte men sad jeg med dem når de skulle spise piller for de kan nemt få dem galt i halsen... og jeg startede bare med at give dem mad tre gange om dagen, de fik piller en gang om dagen og mælk tre gange. og nu giver jeg dem nok 6 gange om dagen. de er også vilde med leverposteg.

Håber nogen kan bruge det til noget.

Hilsen Nanna og Freja

Kommentér på:
killinge mad, hvor tit og hvor meget?

Annonce