Killing med forstoppelse {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er helt ny her og har brug for et råd.
Jeg fik en tilløbende kat her i vinter. Jeg ville ellers ikke have nogen dyr, men da vi har en varm garage og sagtens kan overkomme at sætte mad ud til den, lod vi den blive.
Nu har den så begavet os med et et kuld killinger. Det var ikke med i planen. Vi har besluttet at lade missemor beholde dem og se om ikke vi kan komme af med dem, på en ordentlig måde. De er nu ca 10 uger.
Den ene af killingerne er meget lille, faktisk ikke halvt så stor som de andre. Vi regnede med at den nok ville dø, men den udviste en kraftig livsvilje. Vi har tabt vores hjerte til "Lillekræn", og har besluttet at beholde den, hvis naturen tillader det.
I dag observerede jeg dog noget, som måske kunne være årsag til den ringe vækst. Den ser ud til at have forstoppelse. Om det bare er idag, eller om det er generelt ved jeg ikke. Den spiser lidt ad gangen, men flere gange om dagen. Appetitten fejler ikke noget. Men den kan så have en dag hvor den bare ligger i sin seng og kikker eller sover. Næste dag kommer den springende med halern lige i vejret igen.
Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre? Kan jeg give den et eller andet for at få sat gang i dens mave? Jeg kan ikke få fat i nogen dyrlæge lige nu. Vi skal jo tage stilling til om den skal prøve at få den kureret, eller om vi skal få den aflivet. Men jeg vil gerne hjælpe den hurtigst muligt.
Mange hilsner
Mary-Ann
jul 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 4
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 137
jul 2006
Hun er så sød. Faktisk ikke særlig køn. Hun ser lidt spøjs ud, lidt som en "grimling". Det er muligt at bare er en af dem som naturen skulle have skilt fra, men hun er vist ikke helt af samme overbevisning.
jul 2006
Spøg til side. Jeg vil prøve hvad som helst. Jeg tager den nok ind i aften og stryger den over mavsen. Måske hjælper det.
jul 2006
Nu vil jeg lige gå ud og se om rovdyrene er ved at være sultne. Så de næste 10 min er jeg ikke ved tasterne
Killing med forstoppelse